Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Bajonet HM - prosba o info

10. 02. 2020 Autor: mariansky 11914× 37
Dobrý deň.
Pred nejakou dobou som z Kanady od starsieho pana, asi emigrant, kupil zbierku, v ktorej bol vychádzkový bajonet nemeckej armady. Avsak mal na sebe logo Hlinkovej mladaze. Nedalo mi to a napisal som do Eickhornu. Tam mi potvrdili, ze identicky kus maju v archive, ale nic o nom nevedia. Predpokladam, ze sa dokumentacia po vojne stratila. Pan, ktory mi ho predaval mi povedal, ze boli vyrabane pre Hlinkovu mladez ako dar pre dostojnikov Hitlerjugend pri vymennych pobytoch na Slovensku. Co by vysvetlovalo, preco je na nemeckych vychadzkovych bajonetoch ten emblem. Vsetky tak museli zasa skoncit v Nemecku. Podla vsetkeho sa vyrobilo len par kusov, ale chcel by som o nom vediet viac.
majkovany

 Autor: mariansky

Komentáře

DusanSK

10. 02. 2020, 11:21

Ak si komunikoval s firmou priloz danú komunikáciu. Lebo podľa tohto to vyzerá na fake https://ostatne.bazos.sk/inzerat/108120545/pozor-podvod.php

Vojtaci

10. 02. 2020, 11:52

tento typ bodáku byl běžně v prodeji, vojáci si je mohli zakoupit v kantýně, nebo ve specializovaném obchodě
nikde se to neevidovalo
tyto bodáky existovaly i s kosočtvercem HJ
toto jsem nikde neviděl a nemám na to názor
Dušan může mít pravdu

karpo

10. 02. 2020, 12:00

ahoj
napis mi mail
mam nejake foto k tomu....

jegr

10. 02. 2020, 12:21

Asi bych měl pochybnosti povrch bodáku nese znaky používání ale střenky jsou v obdivuhodném perfektním stavu jak nové.

Dymo

10. 02. 2020, 12:30

Hitlerjugend mali vlastne nože nepoužívali ani neudeľovali sa im vychádzkové bodáky . Solingensky výrobcovia umiestňovali znak na vrch črienky nie do hĺbky . Je to povojnova úprava . Znak je tiež mimo lebo mu chybá vonkajší Modry lem. Nemci by nikdy toto neudelovali slovenskej hlinkovej mládeži pretože Hitler Jugend mali vlastný typ noža . Predajca si vycucal info z prsta nechali ste sa oklamať .

PetkoZberatel

10. 02. 2020, 13:19

Bodáky sa v období III. Ríše delili na dve kategórie - služobné a prehliadkové. Jedným zo zástupcov druhej kategórie je vychádzkový bodák KS 98, ktorý mohli nosiť vojaci a poddôstojníci pri určitých príležitostiach (predpisuje ich príručka). Vychádzkové bodáky vojaci mohli nosiť - to znamená, že to nebola povinnosť (kasárne mali aj tzv. erárne vychádzkové bodáky, ktoré zapožičiavali), teda vojaci si ich jednoducho mohli zakúpiť z katalógu, kde si vybrali dĺžku čepele, materiál črienok, lept a ďalšie doplnky. V prvom rade išlo o zbraň pre príslušníkov armády. Čo sa týka bodáku Hitler-Jugend KS-98 Seitengewehr der Wachgefolgschart, tak tento bodák som videl v ponuke jedného dobového katalógu, ale nič bližšie som o ňom neskúmal.

Logika pána z bazoša sa môže zdať logická, avšak nie je pravdivá - Solingen vyrábal darovacie chladné zbrane pre celý rad krajín, preto podmienka, že darovaná zbraň musí byť domácej výroby nie je na mieste.

Znaky do rúčky sa umiesňovali viacerými spôsobmi, ktoré záviseli od výrobných možností a potom od objednávky zákazníka, keď vedeli vsadiť do rúčky odznak HJ, tak znak HG by tiež nebol problém.

Čo sa týka tohto bodáku, nemyslím si, že to je originál, ale na 100% posúdenie by bolo potrebné preskúmať aj ostatné detaily, ktoré nie sú na fotkách viditeľné.

karpo

10. 02. 2020, 13:36

vychadzkove bodaky HJ eistuju,maju znak vsadeny do crienky
-staci zadat do googlu.....
dokonca aj sekerka HJ s ciernymi crienkami a osadenym znakom.....
mam jednu starsiu zberatelsku brozurku,kde je vyobrazeny nozik pre clenov hlinkovej mladeze a kratky popis
kdo ma zaujem,poslem mu do mailu.....

Dymo

10. 02. 2020, 13:36

Dotyčný čo sem dal ten bodak sa vola Marián Magat popierač holokaustu a kandidát LSNS . Všetko čo vie je klamať a zavadziat bodak bol viacerými znalcami ohodnotený ako original no znak v nom ako povojnový nezmysel zázrak že existuje len jeden kus ? Nie podvod a to veľký . Tu pán Petko píše omyl nemci by si nedovolil spraviť takú veľkú fugu ktorú je vidieť znak je tam nasadený samodomo nie odborne ani nie vo fabrike . Otvorte si už konečne oči ľudia lebo to kazí svetlo ktoré sa vrhá na zberateľstvo

Dymo

10. 02. 2020, 13:38

Karpo HJ noze nie vychádzkové bodáky toto je vychádzkový bodak nie HJ nôž

karpo

10. 02. 2020, 13:41

Dymo
ja viem,vsak som napisal,ze v brozurke je noz s dvojkrizom,ten by mal byt hlinikovy,neviem ci farebny....

tento bodak sa mi tiez nepozdava,hlavne teda ten znak,akosi mi tam chyba modra farba....

Dymo

10. 02. 2020, 13:44

Karpo správne chyba tam vonkajší Modry lem čiže je jasne že je to mimo a ten pán to chce predať do SNP múzea už som ich varoval

FerdaMravenec

10. 02. 2020, 14:02

Zřejmě si se stal vlasteneckou obětí liberálního fašisty.

PetkoZberatel

10. 02. 2020, 14:50

karpo: o bodáku KS 98 pre Wachgefolgschart sa baviť veľmi nechcem, pretože okrem jedného obrázku v dobovom katalógu nič nepotvrdzuje jeho existenciu ani to či bol v skutočnosti zavedený... (už tu stránku ani neviem dohľadať) - ale sekerka HJ to už je silná káva, viem že na stránkach v USA sa ponúka, ale v skutočnosti nikdy neexistovala a na viacerých zahraničných fórach je jej existencia vierohodne popretá.

Dymo: "Tu pán Petko píše omyl nemci by si nedovolil spraviť takú veľkú fugu ktorú je vidieť znak je tam nasadený samodomo nie odborne ani nie vo fabrike" - tejto vete nechápem, prosím napíš mi to zrozumiteľne.

karpo

10. 02. 2020, 14:56

Petko
OK,nehadam sa......
kto ma cas a chut,moze googlit,najde tam aj bodaky ,aj tu sekerku.......
PS:ten noz HM si uz niekedy videl v skutocnosti ?

karpo

10. 02. 2020, 14:57

Petko
OK,nehadam sa......
kto ma cas a chut,moze googlit,najde tam aj bodaky ,aj tu sekerku.......
PS:ten noz HM si uz niekedy videl v skutocnosti ?

PetkoZberatel

10. 02. 2020, 15:05

karpo: pri špecifických informáciach o chladných zbraniach III. Ríše sa na google nemôžeš spoľahnúť, na google si nájdeš aj marťanov a podobné veci. Tú sekerku som videl v ponuke na USA stránke ako mega raritu a vzácnu vec, neskôr som ju držal aj v rukách... a som si istý, že počas obdobia III. Ríše to nebolo vyrobené, čo je potvrdené aj na zahraničných fórach - s trochou snahy a nemčiny sa to dá nájsť. Ten nôž HJ som videl iba na obrázku, je otázne, či došlo aj k reálnemu naplneniu plánov jeho zavedenia do výroby a distribúcie - podľa mňa nie (ale môžem sa mýliť)

karpo

10. 02. 2020, 15:11

ja som ten noz pred rokmi mal v rukach, bohuzial ma to vtedy az tak nezaujimalo,tak som nerobil ziadne foto.
skoda, no mozno sa casom objavi......

hubertus77

12. 02. 2020, 10:27

darovacia verzia.videl som podobny pre chorvatskych ustase.a ten pan coho vlasnil ho mal po ocovi.

Dymo

12. 02. 2020, 10:32

hubertus : zbytočne tu šíriš blbosti , ani nevieš čo to je v živote si to nevidel ale hned napišeš darovacia verzia. Je to povojna uprava , znak čo tam je nieje ani ako by spravne mal byt (chýba modrý lem) čiže jedno s druhým . Ale žiadna original darovačka to nieje a už to potvrdilo viacero ludí že je to vymysel .

hubertus77

12. 02. 2020, 10:46

jak kedze to nik nevidel tak je blbost😅😅to je pravi odbornik.kedze tieto bodaky sa kupovaly tak sa nemohly darovat satelitnej zemi?asi ten co som videl od ustase sa mi prisnil😅😅😅

hubertus77

12. 02. 2020, 10:49

dymo .este ze si tu odhalil nacisticke spiknutie lsns😅😅😅😅😅

Dymo

12. 02. 2020, 11:52

Hubertus : Ja neviem či si sedíš na vedení ako tuto pan Marian , ale ked už znak je tam nezmyselny ( chyba modry lem ked stále vam to nedochádza) Tak je to nezmysel už sam o sebe .. nikto netvrdí že sa bodaky nedarovali ... Ale ked sa niečo darovalo tak to boli bodaky s leptom na čepeli kde bolo naznačene napr že dotyčny bol u tankoveho vojska , u letectva atd.. Kedže sa tieto bodaky dali kupiť, bol nezmysel niekomu darovať neoznačenu a neozdobenu verziu . Darovacie verzie ( a nielen darovacie ) mali zdobenie na čepely. A ešte raz to zopakujem kedže mam pocit že fakt ste mimo podaktorí ten znak jednak nelícuje s otvorom čiže je to robene SAMODOMO .. a ten znak ktorý tam je .. Tam nema čo robiť kedže je nekompletný ( CHYBA MODRY LEM ) Bez neho to vyzerá ako by to bol dar pre zdravotnicky červeny križ a nie pre HM ( Hlinkova Mladež) alebo HJ .Dalšia z veci ktore nesedia je ten fakt , že prislušnikom HJ sa udelovali ich vlastne nože nie bodaky vychadzkove na K98. Ani NPEA ( škola znama ako NAPOLA ) ani jej študenti nedostavali vychadzkove bodaky lebo na ne nemali narok boli to len mladež mali samozrejme vlastne dyky ktore vychadzaju z dyky SA . Ale vychadzkove bodaky si ani za vlastne nekupovali.Treba si do buducna niečo o tom aj naštudovať. A neširiť potom po internete neoverene informacie a rozpravky typu že Solingnen ma v archive original ale fotky nechcu zverejniť samozrejme blbosť na entu. Pan Marian je inač verejne známy ako klámar , popierač holokaustu a dosť padnuty na hlavu keby ste videli čo vypisoval môjmu známemu tak by ste sa tresli všetci po čele . Vraj jeho zbierka tvoria len ULTRA EXTRA RARITNE VECI ktorych sa vždy vyrobil iba JEDEN kus a tak ich nikto nikdy nevidel. A aka je pravda ? že na slovensku žije jeden pán ktorý sa poslednu dobu venuje vyrobe neexistujucich falzifikatov na temu slovensky štát a snaži sa to presadiť ako extra dobove originaly. Nuž aj takéto veci sa deju , ak chce niekto zarobiť samozrejme že všetko bude výdávať za ultra raritne ..

silpocha

12. 02. 2020, 13:32

Dymo i když to není můj šálek mám jasno

DusanSK

12. 02. 2020, 13:58

Ako napísal Dymo je to fake. Alebo teda ak je bodak origo ten znak tam niekto napasoval... A teda mačkopes ktorý má byť ultra rare. Niekto chce zarobiť na hlúposti a hlavne nevedomosti kupujúceho.

PetkoZberatel

12. 02. 2020, 16:34

Škoda, napísal som dlhý a poučný príspevok, kde som sa snažil vysvetliť chyby uvedené nižšie, ale web mi spadol a písať sa odznova mi nechce...
Každopádne nože HJ sa neudeľovali, NPEA nebola škola a mnoho iného...

Dymo

12. 02. 2020, 16:57

Petkozberatel: To je jedno , tak či tak toto nieje original ...

hubertus77

12. 02. 2020, 17:02

dymo ja skorej citim urcitu zlost voci tomu co to pridal.ako k prispevku

Dymo

12. 02. 2020, 17:11

Hubertus: zlosť ? Áno ale nie voči osobe ako skôr
Voči plodeniu nezmyslov a klamstiev aby zas niekto podvodne nadobudol peniaze . Načo to potom
Je ? Keď teraz niekto začína so sberatelstvom tak už ani nemá šancu nenaletieť . Pretože toľko nezamyslov , fejkov a blbosti sa objavilo na nete že je to až neskutočne . Nie že by vôbec niekto bol rad že sa ešte niekto snaží odhaliť čo je pravda a čo nie a vy ešte budete podporovať vymysli . A to som myslel že zberatelia majú skúsenosti a znalosti ale omyl .

Dymo

12. 02. 2020, 17:23

Petkozberatel: napíš mi prosím ta na teba email chcem ti niečo poslať

PetkoZberatel

12. 02. 2020, 17:23

Dymo: jedno to je možno tebe, ale ak sa vecami zaoberáš dlhodobo a do hĺbky, podobné chyby derú oči Argumentuješ síce s chybami a chaoticky, ale bodák nie je originál, to je pravda, písal som to - ale aj tak by som rád videl uchytenie toho no povedzme "odznaku HM" v rúčke, pretože pochybujem, že bol prevzatý systém podobný systém uchytenia ako sa používal dobovo... s fotky to nepoznať

PetkoZberatel

12. 02. 2020, 17:24

Dymo: ale zase klobúk dole, že si sa "pobil" statočne
e-mail: petkozberatel@pobox.sk

karpo

12. 02. 2020, 17:53

zaujimave,ze dotycny sa este neozval........
asi je bez netu

Dymo

12. 02. 2020, 17:55

karpo: Lebo vie čo je vo veci a už ho to asi prestalo baviť toľko klamať

karpo

12. 02. 2020, 18:06

zaujimave,ze dotycny sa este neozval........
asi je bez netu

FerdaMravenec

12. 02. 2020, 22:58

majkovany - tohle v pohodě se ziskem prodáš jako bodák Tisovy osobní stráže kdejakému svému kolegovi ze spolku kérkovaných zelenotrikových bezmozků.

blondy

18. 02. 2020, 15:24

FerdaMravenec že jsi od Ž...no nekecej že sem ještě chodíš myslel jsem že už si s tím před lety seknul s tím hledaním.Chodil s tebou ten kluk s MD ode mne jak kopl toho zlatýho ...na křižovatce?Nebo se pletu?Kdyžtak se ozvi to je let

FerdaMravenec

18. 02. 2020, 17:40

blondy:
Sorry, neznáme se.