Úvod / Nálezy

Dvouhaléř 20mm

24. 07. 2012 Autor: pavel novak 6754× 26
Zdravím všechny. Našel jsem dvouhaléř, který se mi hned na pohled zdál větší, než klasický 19mm. Naměřeno přesně 20mm. Stejný ročník. Na netu jsem žádnou dvacítku nenašel. Je to běžné? Mince zatím nečištěny. Díky za info, Ryža.

 Autor: pavel novak

Komentáře

Miky von Leitmeritz

24. 07. 2012, 10:21

Nejsem odborník ......třeba to bude dobový falzum?

Eso22

24. 07. 2012, 10:23

bud jde opravdu o raritu, nebo je zdeformovaný

knedlo

24. 07. 2012, 10:33

viděl bych to na oxidaci materiálu a ta ten 1mm určitě přidá (měděnka)

falzum určitě ne  kdo by falšoval halíře
za této doby měli lidi dobrý plat a tyto halíře jsou jako pro nás např. koruna

tomas15

24. 07. 2012, 10:50

Myslim ze odpoved bude na druhe strane mincí (jiná mincovna v rámci RU)

Miky von Leitmeritz

24. 07. 2012, 10:51

Knedlo - Tak to by ses divil! Pětikačku ti nebude nikdo, na rozdíl od pětilitru, zkoumat jestli je pravá. Opravdu jsem zvědavej na další názory.

Marous10

24. 07. 2012, 10:59

Přikláním se k názoru Eso22, je mírně deformovaný. Perlovec na okraji je narušen a okraj samotný je deformovaný.
Tomas15: Ražba mincí té doby byla dělena na Rakousko a Uherskou a rozměry byly dané!
Je pravda, že i dnes se dostane do oběhu mice s vadou stříšku, pak jsou raritou. U této mince ale jde o deformaci, nikoli raritu.
Můj názor....

Jenn

24. 07. 2012, 12:15

Také bych to viděl na oxidaci materiálu.

Dark.Warrior

24. 07. 2012, 12:54

přejel jí vlak, nebo se dostala do bucharu....

ryža

24. 07. 2012, 15:10

Ta mince je ve slušné kondici a 20mm má v kterémkoliv místě.Když by ji někdo slisoval,aby nabyla o 1mm,pochybuju,že by tam šla vůbec vidět ražba.Jinak měřil jsem průměry mých šrotovních 2haléřů a rozdíly jsou nějakou desetinku.Takže oxidace asi ne,nehledě na to,že by to byl určitě šišoid.Nevím, nejsem mincovní špecialista,ale ten rozdíl ve velikosti je dost markantní,i když to na fotce třeba není tak vidět.

M.I.R.A.S

24. 07. 2012, 15:33

Nic extra bych v tom nehledal

romale

24. 07. 2012, 17:12

Hoši mincovnou to nebude-v tý době už mastila jen Vídeň a Kremnice(Filléry).Prahu nám zavřeli tuším 1857 a Itálie a Rumuni po reformě v r.1892 žádnou korunovou měnu nerazili.Falzum to nebude,jelikož originálu vyrazila Vídeň skoro 100 milionů a to pouze tohoto ročníku,bylo to tak na housku.Možná prošla mince táborovým ohněm a došlo ke změně struktury+oxidace taky něco přifoukla.Pozdrav ze západu R.

LIKE3R

24. 07. 2012, 18:24

Asi si půjdu přeměřit ty svoje spousty dvouhalířů, ale po pravdě jsem měl taky jednu minci ze slitiny mědi, která se mi zdála být větší ale neřešil jsem to. Možná to byl i ten dvouhalíř. Přeměřím je a eventuelně pisnu, jestli ji najdu...

nudas

24. 07. 2012, 18:34

nevim jak vám ale mě příjde větší i ta dvojka ... každopádně zajímavůstka

Ringo77

24. 07. 2012, 20:06

Vždyť je to úplně jasný. Šuplera má 3 roky prošvihlou kalibraci...

drachir1

24. 07. 2012, 21:20

Tak nevím, já tu minci viděl na vlastní oči a opravdu je nějaká přerostlá. Žádnej buchar ani oxidace, to by bylo poznat hned. Je to taková zvláštnost. Bylo to vidět okamžitě, že něco nesedí. Tak, teď, babo raď!!

Dark.Warrior

24. 07. 2012, 21:56

Chce to taky změřit tloušťku a vyfotit druhou stranu - pak bude člověk moudřejší.... Zkus váhu - pokud by se jednalo o padělek, musela by bejt zákonitě těžší, než klasika, neb má o 1 mm materiálu více - pokud buchar, pak bude váha přibližně stejná.

ryža

24. 07. 2012, 22:17

Dobrý nápad ,zkusím sehnat gramovku a porovnám.

Rozum

25. 07. 2012, 00:52

padelek?A proc prosim....

viktor60

25. 07. 2012, 12:33

mě ještě připadá ta sedmička posunutá nahoru

beznaIezak

25. 07. 2012, 15:20

volaké čudné že to nemá ani náznak vroubkování

CheGuevara

25. 07. 2012, 18:33

padělek :D to mě pobavilo jak tu psal někdo na začátku. technologie a materiál u nízkýho nominálu vylučujou padělek samozřejmě, mince je už po smrti, nic bych v tom nehledal.

CheGuevara

25. 07. 2012, 18:50

mě přijde evidentně rozjetá na poli, taky takvý mám někde

ryža

25. 07. 2012, 21:44

Takže váha 19mm 2,81g 20mm 2,86g

Dark.Warrior

26. 07. 2012, 07:26

No vezmu-li nárust materiálu o 1mm tzn že by odpovídal 0,15 gramu oproti tomu normálnímu (na což mu 10 gramů chybí) a z toho vyplývá, že se jedná o normální minci, jen rozjetou, nebo rozpláclou....

ryža

26. 07. 2012, 14:50

Asi to tak bude....

james86

28. 02. 2013, 22:57

někdo do ní uhodil kladivem