Helma prosba o pomoc
Ahoj, zdravím všechny příznivce válečné historie. Zasílám helmu, kterou jsem dostal od známého jehož otec jí měl řadu let v garáži pod domem. Myslím že je to M40, ale ty které vlastním mají buď jeden nebo žádný znak a tato má oboje značení.Prosím o informaci Vás jenž se specializujete na tuto oblast o radu zda tato varianta u této přilby byla vůbec reálná či nikoli. Někde jsem vyčetl, že možnost obou znaků byla v počátku výroby ještě možná, ale následně byla zakázána.
Předem děkuji za odborné posouzení.
S pozdravem alcatraz
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Komentáře
FerdaMravenec
21. 02. 2011, 12:30Nemám z ní dobrý pocit
Lebenkopf
21. 02. 2011, 12:57Je to M42 a prijde mi jako asi starsi repas s puvodnim vnitrkem a plechem. Ale je to jen muj osobni nazor, ktery nikomu nevnucuju.
beda
21. 02. 2011, 13:06jen můj názor, ty znaky nebudou origo, stav helmy (barvy) vůči vnitřku je zarážející.![](/img/smajl/6.gif)
Lebenkopf
21. 02. 2011, 13:16resp. ne puvodnim, ale origo vnitrkem a plechem, kterej ovsem dostal novej trendy vzhled.
Minerál
21. 02. 2011, 14:48Model M 1942 s vnitřkem z roku 1940 nepravděpodobné, barva nová a kombinace vojenského dekálu s HJ symbolem je podivná.Trikolora byla zakázána v roce 1940 z důvodu jasné viditelnosti.Pokud se členové HJ účastnili nějaké akce, tak měli buď bojovou přilbu bez symbolů nebo přilbu Luftschutzu při odstraňování trosek a pod.
sawier
21. 02. 2011, 15:04jak zde již bylo psáno, je to M42 se vším kromě barvy a tedy i vodoznaků originál. Ale jinak moc hezká!
lebkoun
21. 02. 2011, 16:02Jasný FAKE.Jak již bylo psáno,původní je jen zvon,vnitřek,možná podbradník a možná nýty.Barva a vodotisky jsou dost nekvalitní.
konopek
21. 02. 2011, 16:28Nemohu soudit, ale poku je původní vše co píšou kolegové, je tto i tak parádní kus...
lukis555
21. 02. 2011, 18:16Ahoj, sice nejsem žádný odborník, ale jestli někdo z vás viděl film Hitlerova elita, studenti z Napoly, kteří byli posláni do akce měli tyto přilby i se znakem hitlerjugend na boku na hlavách. Jelikož byl film dosti autentický, filmaři by si to asi nevymysleli.Takže takováto varianta existovala, jestli je to ale origo, to už nemůžu posoudit.![](/img/smajl/6.gif)
Strojař
21. 02. 2011, 18:32A nemůže to být ta filmová rekvizita?
Degrelle
21. 02. 2011, 20:18filmaři by si to asi nevymysleli .... to je docela srandovní konstatování
t.stibi
21. 02. 2011, 20:27Znaky rozhodně nepůvodní.
Strojař
21. 02. 2011, 22:33Degrelle: ty jsi ještě neviděl zbastlený válečný film? Myslím po stránce výstrojní. Při vší úctě...
Já osobně bych některým rekvizitářům urazil ruce. Ale na problematiku slepice s větrníkem a na to navěšenou symboliku se určitě najde dostatek kvalifikovanějších hodnotitelů.
Nosal
21. 02. 2011, 22:57lukis555: Od plic jsem se zasmál....![](/img/smajl/2.gif)
TOMM
21. 02. 2011, 23:20Pokud se mohu vyjádřit k předmětnému kusu, tak v prvé řadě je zažející nová barva na vnější straně přilby je nového charakteru a je jí tzv. málo, jsou vidět póry v ocelovém zvonu přilby, to je tzv. charakteristický jev nového přestříkávání, válečné nastříkání barvy toto neudělá, rez na zvonu je tzv. čerstvá. Tím máme vyjasněny dekály a vše k nim také komentovali kolegové viz níže. Samotné opotřebení zvonu nekoresponduje s opotřebením koženého polstrování přilby, které je evidentně z kusu, který byl více používán a více zažil, než krásný lak této přilby. Pružinky nýtů držící věnec jsou rovně zahnuty, válečné originální provedení zahnutí je jaksi tzv. obloukovitější a také rez natěchto nožičkách je nového bujení a rovněž postrádá jaksi smysl, proč tam vůbec je. Závěr: Určitě se tvůrce přilby s tímto pořádně nadřel , má z něj radost a vůbec se jej tímto nechci nijak dotknout a gratuluji mu, neboť spousta lidí to ani takto nedokáže. Ale zcela jistě to nemohu považovat za originální kus. PS : Za Vaši kritiku mého laického postřehu se zlobit nebudu.
todus
22. 02. 2011, 09:00Ano souhlasím, ale zároveň musím konstatovat, že vodoznaky na obou stranách byli na počátku války běžné . Posléze se od tohoto provedení počolo ustupovat zrize takických důvodů,až celkem vymizeli . Počala se spíše používat kamuflážní varianta ( nejen u waffen SS ), tvořená samotnými vojáky( dle ročního období ) , ale u HJ i jiních složek mohli být používány , převážně jako slavnostní - přehlídkové. Ovšem o zcela originálním původu této M42 ??? Jinak paráda...
![](/img/smajl/17.gif)
lebkoun
22. 02. 2011, 09:00TOMM:To si snad ani nemusel tolik rozepisovat,v tomto případě není ani co,nic ve zlém,vše je do očí bijící.
todus
22. 02. 2011, 09:14Tak to máš pravdu !!!
kareldub
22. 02. 2011, 09:47Ahoj všem,
mockrát děkuji za posouzení přilby a podle informací od TOMMa alespoň vím na jaké detaily se příště zaměřit.
Svým způsobem mě to nemrzí,že se jedná o repas dostal jsem ji jako dárek a podle toho ji ani nebudu zařazovat do sbírky ,kam rozhodně nepatří.
At´se Vám daří nejem v oblasti sběratelství.
S pozdravem Milan
sawier
22. 02. 2011, 15:21alcatraz: nevím, proč bys jí neměl zařazovat do sbírky. Je to krásný kousek, i když s nepůvodní barvou... ale ten vnitřek, okruží, podbradníky, nýtky a samotný plech jsou originál. mě osobně se moc líbí, i když bych asi sundal ty vodoznaky... moc pěkný kousek, za který bych byl vděčný jak nejvíc bych uměl... pořád lepší než hasič s CO vnitřkem a kulatýma nýtama, kterých je habaděj. Tohoto kousku bych opravdu nelitoval
sawier
22. 02. 2011, 15:22TOMM: můžeš mi prosím napsat na mail?
lebkoun
22. 02. 2011, 20:21sawier:Do sbírky originálů se fakt nehodí,teda kdo na tom lpí.Mladým klukům je jedno že to mají namíchaný,ale historicky to na Tebe zrovna jako komplet nedýchá.
sawier
23. 02. 2011, 12:42lebkoun: to určitě ne, ale je zase škoda ji uklidit do krabice :-) jelikož já jsem z těch mladých chudých kluků o kterých píšeš, jistě to pochopíš
WittmanWW2
23. 02. 2011, 19:53Krasotinka
Glassmine
27. 02. 2011, 16:24lukis555: radšej si niečo prečítaj a nepozeraj somariny... Jediná teoreticky možná kombinácia vodoznakov WH trikolóry a HJ by bol luftschutz, ale ako správne píše georgmani, chalani z HJ, čo robili v luftschutzi ako flakhelferi, nosili väčšinou prilby typu gladiátor alebo klasické WH prilby bez označení. Takže v tomto prípade ide jednoznačne o dobre myslený, ale bohužiaľ kvôli neinformovanosti po..aný pokus o renováciu. V každom prípade futro je v parádnom stave a prilba je na policu pekná.
![](/img/smajl/11.gif)