Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

ID známka elektrikáře

30. 08. 2007 Autor: štrůtal 6926× 15
Zdravim všechny mrcasníky a mrcasnice, potřeboval bych poradit s rozkódováním téhle známky. Má podle mě docela nízké číslo - 211...dalo by se z toho něco zjistit?
Je na ní vyraženo: SS-Pz.Gren.Div. ,,Das Reich", 211
Sám jsem ji nekopnul, ale prodejce mi usilovně tvrdí, že je to originál a řekl mi i místo nálezu. Podle něj je to prý možná nějaká soukromá úprava, které si vojáci občas nechávali dělat. A ta známka je vážně z poměrně důvěryhodného zdroje. Jaký na to máte názor vy?
Díky za každou informaci ;-)


štrůtal

 Autor: štrůtal

Komentáře

Dietr

30. 08. 2007, 11:36

Se zajímavějšíma známkama je to vždy problém, nemáš-li 100% jistotu. Téhle bych nevěřil. Můj názor.

Pesimista

30. 08. 2007, 13:11

Diese Erkennungsmarke ist Scheissehovn.....

lebkoun

30. 08. 2007, 13:35

Přikláním se k Dietrovi,podobná byla nedávno řešena z aukra a byla to kopie.Mám za to že to byla ta samá.Prý je to nová kvalitní polská kopie.Tím nechci říct nic s určitostí,ale nezdá se mi taky,to je vše.L

Iceman

30. 08. 2007, 15:39

Falso falso falso.

štrůtal

30. 08. 2007, 15:43

Ok, díky, já měl taky pochyby, ale chtěl jsem se ještě ujistit.

dakota

30. 08. 2007, 16:24

Kopie,jak vyšitá,jen upřesním původ -Ukrajina.

joe

30. 08. 2007, 17:00

Ohledně posuzování pravosti známek jsem amatér, u této by mě bylo hlavně podezřelé, že ačkoli je zinková, nemá nikde fleky bílé hloubkové zinkové koroze, což je při 60ti letém stáří materiálu téměř vyloučeno. Zajímalo by mě podle čeho soudí ostatní na falzum, protože vlastní provedení je podle mě velice zdařilé. Dokonce i dírky jsou jakoby ošoupané od zavěšení na krk.

radi

30. 08. 2007, 21:15

joe s tou korozí bych byl opatrný .Já vytáhl známku z kameniska a byla jako tato.

Matwej

30. 08. 2007, 21:44

Jak říká Dietr.Každý odklon od standartu je 
Osobně si myslím,že je to hodně dobrá kopie . Jednak dle velikosti číslic(i když taky se vyskytují) tak dle nezačištěného otřepu na levé ze dvoudírek. Pokud by to byl originál musel by být nenošený (nepřidělený) jedině tak by tam ten otřep zůstal. No a taky záleží v jaké půdě(zemi) byl nalezen atd.
Jak to vidí Iceman?

machane

31. 08. 2007, 09:42

myslím že je to opravdu kopie

Iceman

31. 08. 2007, 13:15

Hmmm, není tam ani označení jednotky - pak by to mělo být "Kdo" a není... Souhlasím že je to dobré falsum...

Marouš1

31. 08. 2007, 13:51

Hodně nepovedené. Už jsem se k tomu vyjadřoval i jinde. Jedna věc je jistá, podobné věci nebrat ani z důvěryhodných zdrojů.

ktm008

31. 08. 2007, 15:30

Chlapi mohl by se někdo z vás kouknout do mých nálezů (Příště nic nehlásím) a vyjádřit se k mojí "známce", kterou jsem kopnul.Jestli je to samodomo dělaný nějakým nadšence z KVHáčka (byla pár cenťáků pod povrchem), nebo je to "originál", který si udělal voják, když známku ztratil.Dává ten kód na známce vůbec nějaký smysl?Dík za každý názor.Na známce je S.MAR.22 6, kdyby to někdo nemohl přečíst, fotka se mi moc nepovedla .

ktm008

31. 08. 2007, 15:33

Hups, chybička se vloudila.V příspěvcích to není (nevím proč, co se stalo).Je to v nálezech kolem 40. nebo 50. místa.Název souhlasí.

Supík

31. 08. 2007, 22:45