Úvod / Nálezy

Identifikace prstenu

03. 11. 2014 Autor: Hunter DB 6735× 10
Ahoj lovci,
opět se na Vás obracím s identifikací. Tentokrát se jedná o zlatý prsten, který je nekompletní a zřejmě osazen rubínem, ale to nevím jistě, proto žádám o radu. Prsten byl nalezen na louce mezi lesy v hloubce asi 20 cm. Zbylá část nebyla v širokém okruhu nalezena. Mám několik otázek: zda se dá určit období - letopočet, stáří dle znaku, který je po stranách obruče. Jestli je v prstenu opravdu osazen rubín, případně jak ho mohu rozeznat od jiného minerálu. Zda má tento prsten hodnotu, pokud je takto znehodnocen, případně jestli by stála za to rekonstrukce - oprava, nebo tím dojde k úplnému znehodnocení?
Děkuji za příspěvky.
Hunter DB

 Autor: Hunter DB

Komentáře

Tleskač

03. 11. 2014, 10:34

Cikánský baron jsem jááááááááááááááá

Vojtaci

03. 11. 2014, 11:18

pokud jeto opravdu ze zlata, tak by tam měl být punc, a to je potřeba nafotit
nevím, od kdy se začalo puncovat zlato u nás, ale ten prsten moc starý není

niman

03. 11. 2014, 11:24

tak, co se týká kamene v prstenu. Určit kámen z obrázku je zcela nemožné, to jenom háháš podle barvy. Kámen musí vidět ten, který tomu rozumí. Je tam několik úskalí, které ten odborník pozná. Může jít o atrapu kamene (sklo) a nebo náhražku kamene pravého (syntetika). Je toho víc, ale to chce "odborníka". Jinak to vypadá, že prsten je litý (není to "ruční" práce) a proto počítej s první nebo druhou variantou.

cernunos

03. 11. 2014, 12:31

Tak rubín to určitě nebude,v takové velikosti by stál ranec.Já se přikláním k variantě se syntetickým šutrem,nevím ted přesně kdy se začaly syntetické vyrábět,možná už 1.republika,pak tento prsten nebude starší.A punc byl zřejmě na spodní chybějící části.Jinak pěkný nález,škoda že není celý

karbi

03. 11. 2014, 16:38

Je pravda ze takhle to urcit z fotek nejde pokud tam chybi punc ktery byl na te chybejici casti je lepsi to zanest k posouzeni nejakemu zlatnikovi ten ti urci i ryzost a mel by i ten kamen pokud to bude opravdu odbornik jinak supr

cobasico

03. 11. 2014, 18:48

Zdar Hunter DB: Jak píší ostatní níže, z fotek ti toho nikdo moc neurčí. Já, i když jsem zlatník, tak jsem na tom stejně jako ostatní, vidím pouze obrázky!

Jestli je to skutečně zlato, což by dle fotek být mohlo, tak do zlata se sklo dříve nefasovalo. To by byla nějaká vyjímka. Mohlo by jít o syntetiku, ale ta se ve větší míře začala rozvíjet a používat až ve 20. století a rozšířila se ještě více v podstatě až po r. 1950. Navíc když se na ten kámen tak dívám, tak mi připadá, že je v pohodě a vrchní tabulka je bez nějakých škrábanců (kdyby se jednalo o sklo, tak by jsi do něho např. křemenem udělal vryp a kdyby se někde válel delší dobu v zemi, byl by asi škráblý/odřený). Mohlo by jít o přírodní almandin. Jinak ty ozdobné prvky po stranách hlavičky prstenu, přecházející do obroučky, jsou ručně ryté nebo dorývané (musela by být lepší fotka). Jedná se o masivní pánský prsten, podle mě cca z poč. 20. stol. (možná ještě Rakousko)-první republika.

Jestli ho chceš opravit, tak by to neměl být problém. Kámen se vyjme a obroučku ti zlatník přiletuje, a to přesně tak, jak si budeš přát a přesně podle toho na jakém prstu ho budeš chtít nosit.

Ať se ti daří.

Kobra

03. 11. 2014, 21:26

Cobasico,když jsi zlatní,mohl by ses mi ozvat na mejl,potřeboval bych od tebe pár užitečných rad,děkuji moc,Kobra77@centrum.cz

krtek joy

04. 11. 2014, 17:33

Gratuluji,já našel prstýnek s briliantem a to nebyl tak hezkej jako ten tvůj ale byl celej.A kupodivu ho ani moje žena nechce,ona je prostě na stříbro a tak leží v krabyci s ostatními.

Rozum

06. 11. 2014, 22:34

Skoda ale mohl to byt hezky kousek.Dobry je,

Kormidelník

28. 11. 2014, 16:12

Našel jsem velmi podobný jen s tím rozdílem, že kompletní a stříbrný. Nechal jsem určit a kámen je Almandin, jak uvedl níže "cobasico".