Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Kříže

22. 02. 2007 Autor: Ozzelot 6588× 17
Tady posílám pár křížů z mojí sbírky půdovek, jen tak pro potěchu oka. I když to vlastně ani tak doslova "půdovky" nejsou. Železňáky přinesl můj táta od mojí babičky asi před 20 lety. Tam je zanechala na konci války "jistá" osoba, když pelášila z východu rovnou na západ. Ta I. tř. nebyla patrně vůbec nošena a ani jsem ji nijak nečistil, tohle je skutečně původní stav. Taky jsem vám detailněji nafotil krabičku protože ty se koukám nějak moc nevyskytují. No a zlatá civilní verze záslužáku je z nedalekého městečka od jedné alko-existence za "děkuju", zřejmě po jeho předcích, …kolaboranti jedni!!!:).

S pozdravem Ozzelot

 Autor: Ozzelot

Komentáře

formaldehid

22. 02. 2007, 12:23

Tak o záslužáku 2.třídy bez mečů ve "zlaté" variantě slyším poprvé ta barva je až zarážející http://65.160.172.250/medals/m592.html

dolin

22. 02. 2007, 12:51

Až moc hezké,...

Gucci

22. 02. 2007, 15:55

Ja myslím že to je normalní jak bejvá asi zachovalost

Horatio

22. 02. 2007, 16:26

ta EK1 je nadherna...

Ozzelot

22. 02. 2007, 17:21

monthy41: Takový už byl když se mi dostal do ruky, nečistil jsem ho. Nejvíc se leskne v nejhlubších místech kde není otřelej, jsou tam zbytky uplně čistě zlatýho povlaku. Jestli chceš dej mail pošlu ti větší fotky kde je to líp vidět.

Oskar

22. 02. 2007, 18:44

Ozzelot: To je v pořádku, byl na to nanášen bronz a každý kdo viděl např. práškový bronz ( třeba na rámy obrazů ) ví, že se bronz tváří jako zlato ( mohu nabídnout, asi dvě sklenice práškového ). Ten EK1 je varianta s tzv. bělením. Těch, tak moc zase není ale, je tak jak má být. Pokud se podíváš na Aukro, tak tam od " Branda1 " jsou rámečky z EK 1 a EK 2, a zbytky právě takovéhoto kříže, tam má.

Oskar

22. 02. 2007, 18:47

Ozzelot: Musím se trochu poopravit, u toho Záslužáku. Starší verze byly z bronzu. To o tom nanášení, se vztahuje o pozdější varianty ze zinku, a ty pak byly pobronzované a lakované.

viki111

22. 02. 2007, 18:59

Opravdu pěkné kousky

Venawass

22. 02. 2007, 19:28

formaldehid

22. 02. 2007, 20:15

Ozzelot : Já netvrdím,že se jedná o falsum jen jsem napsal,že varianta tohoto kříže ve zlatě neexistovala proto jsem Ti dal odkaz na tytéž záslužáky i se stuhama a tam je ta barva opravdu jiná a co jsem projížděl net,tak všechny jsou spíš tmavé a ani jeden takhle zářivě žlutej toť vše

Oskar

23. 02. 2007, 07:34

Monthy41, Ozzelot: To muže být i nasvícením, že se zdá téměř zlatý. Jinak existuje i Záslužný kříž II třídy, který je uplně šedý, je odlit ze zinku a nepobronzován, přitom, když ho vyrobili musel se tvářit ( než zoxidoval ), jako stříbrný. Byly vyráběny ke konci války, a už je ani nebronzovali. Přitom, kdo se s tímto křížem nesetkal, by jej asi považoval za falzum.

Ozzelot

23. 02. 2007, 17:33

Díky všem za info, něco z toho co píšete jsem vůbec nevěděl. Jinak ten kříž je opravdu tak světlej jak je na té fotce. Že by s ním předchozí majitel něco dělal (čistil) o tom pochybuju (a kdyby jste toho sociála znali pochybovali by jste taky), taky by asi za tu dobu co ho mám zase stmavnul, ale on je furt stejnej (mám ho od r. 99).

monthy41: já neříkal že to tvrdíš , ale vážně jsou to všechno originály, kdybych si tím nebyl stopro jist, tak bych je sem neposílal.

year

25. 02. 2007, 08:38

Jenom pro zajímavost děd mě vyprávěl že takovou bižuterii vyráběla jakási firma v obci Chválkovice nedaleko od České skalice za protektorátu.

Ozzelot

26. 02. 2007, 19:41

year: tak to se mi moc nezdá, apropo já vím komu ty EK patřili, mám doma i fotku a ten se nezdá že by si kupoval bižu.

Oskar

27. 02. 2007, 07:40

Ozzelot, year: Shodou okolností bydlím kousek od Chvalkovic. Nevím, že by se zde něco takového vyrábělo. pokusím se to zjistit. Bronzové šperky se však vyráběly ve vedlejší vsi, už za první republiky. Ta později spadala do Sudet. Chvalkovice ne, ty zůstaly české.

year

02. 03. 2007, 20:22

Já taky netvrdím že zrovna tyhle co tam máš nafocený .

year

02. 03. 2007, 20:25

A stěma Chválkovicema to bude možná jak říkáš,oskare. Dědek byl z Chválkovic a vyprávěl mě otom už dávno ale prej to bylo nekde tam možná v tý vesnici o které mluvíš prej to byla nejaká menší firma tak nevím.