Úvod / Články

Liberator 15th USAAF - z náletů na Blechhammer a Odertal

16. 08. 2007 Autor: playa 6389× 15
Sestřelení Liberatora B-24H 42-64481 741 BS, 455 BG při náletu z Itálie na Blechhammer dne 7.07.1944 na Valaąsku. Údajně se celá posádka zachránila, zajata v průběhu páru dní. Nedaleko 17.12.1944 dopadl Liberator B-24J 42-50953 765 SQ, 461 BG, zde vąak 4 Američané zahynuli. Místa prohledána několika vlnami hledačů.

ps - om 7.07.44,
ff - 17.12.1944

 Autor: playa

Komentáře

Sturmovik

16. 08. 2007, 15:18

Kde si sehnal takovou detailni mapu? Dle toho by bylo mozni najit tez jine veci.

piskot

16. 08. 2007, 16:06

mapy.cz jestli se nepletu....

George-83

16. 08. 2007, 16:42

Jsou to mapy.cz....najdeš je i na seznamu, jsou fakt perfektní, podle nich si vybírám lokality....je tam i možnost přepnutí na historickou mapu, doporučuju

JardaKVLH

16. 08. 2007, 21:22

Fak je to místo na té louce znát také to používám při hledání
Jinak ta B24

playa

16. 08. 2007, 21:57

Ano, mapy Seznamu, ale jsou i na Atlasu. Toto je je ještě původní, zdá se mi lepší, především starší, hi a bez vegetace, nová se mi zdá už vyhotovená s jakousi vegetací, míň přehledná A pak existují i satelitní 7 m  a 5 m, ty jsou s vegetací a ještě jsou geologické, včetně zahraničních satelitních. Dodatečně jsem si všiml, že se někde u někoho stala chyba, správně má být když už Flying Finger a to je letadlo co má pomník, na poli je Omiakinbak. Vizte www.multiweb.cz/playa/valka/valkavm.html

sgt

17. 08. 2007, 05:31

Playa: 1.foto ? Palačov???

Maceks

17. 08. 2007, 13:15

Zdravím, mám v této lokalitě chalupu a v Palačově jsem se byl podívat.... prosím tě ozvi se mi na mail měl bych pár otázek pokud můžu... jo a to druhé letadlo bylo B17 nebo B24? já jen že na fotce máš kousek z B17... ta fotka z Mapy.cz dole a ta nad ní mi je sice povědomá ale něštimuje mi s místy které znám... tak zatím M

playa

17. 08. 2007, 17:32

Palačov a další asi 2 -3 km jv. Oba dva stroje byly Liberatory, to lze ověřit podle čísel a pilotů. Ber v úvahu lidskou tvořivost. Vím, že jeden něm. stroj byl uváděn lidmi jako BF, až jim znalec to vyvrátil na FW-190.

kolko

17. 08. 2007, 19:59

Je tam prý údajně strom, o který zavadilo křídlo letounu a dodnes je vidět to jde vidět na kůře.

liberator

19. 08. 2007, 02:37

Ten první je pomníček v Palačově, a potom budu hádat- Petřkovice?

sgt

21. 08. 2007, 21:45

Playa: 2.lokalita 2-3 km. j.v.- kde to prosím Tě je ?
17.12.1944 byly Troubky,Rokytnice a Kokory.A ty jsou od Palačova 20-30 km. jihozápad

playa

22. 08. 2007, 13:08

To sgt, vše je v předcházejícíh komentářích, včetně různých map. V katastru VM!!! z doby válečné spadly dvě letadla. Pochybuji, že se podle let. map dá vyhledat, snad jen školený člověk a čím novější tím horší.

sgt

22. 08. 2007, 21:12

Playa: Tvé odpovědi moc nerozumím...........
Pokud 17.12.1944 byl sestřelen poblíž V.M. nějaká B-24 , tak bych se tam opavdu rád podíval.
Do V.M. to mám asi 15 km.

Atropos

30. 08. 2007, 00:17

Jen doplnim ze piloty pochytali az za 2 dny nekde u Frydku Kdyby byla moznost tak par veci z tech letadel se da najit u mistnich ve stodole a tak. Sam jsem si mohl sahnout na nektere soucastky ktere mel sedlak ve stodole kde se na ne jen prasilo, ale prodat ci dokonce darovat neprichazelo v uvahu. Jinak na te louce jsou stovky hlinikovych utrzku takze o pipani neni nouze :) Stenly

Maceks

01. 10. 2007, 14:50

Sice píšu dlouho od zveřejnění tohoto článku, ale o to nerad... 28.9. si takhle jedu od Palačova na Lešnou a ejhle... nějaký nadšenec který si zřejmě tento článek přečetl podnikl výpravu s pilkou... prostě někdo ukrad z pomníku vrtuli i s přiloženou destičkou s daty a symbolickou nábojnicí... prosím zdržte se takovému úniku informací tady na detektorwebu.. kromě nadšenců tady chodí očumovat vylízanci pro které je toto veřejné bohatství trnem v oku... vyzývám všechny příznivce hledání letadel, pokukujte u svých "známých" a najděme prosím tento artefakt a vraťme ho tam kam patří... vydržel na pomníku za komunistů a to je co říct když to bylo americké letadlo.. (vrtule si myslím nebyla původní ale patřila k pomníku a byla tam alespoň pro mě odjakživa) předem děkuji a čekám i nějaké vyjádření.. mail Maceks@centrum.cz