Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Lodičky

25. 11. 2011 Autor: milosj 6651× 23
Dostali sa mi doruk dve lodičky s ktorými si neviem rady. Prosím o radu.

 Autor: milosj

Komentáře

FerdaMravenec

25. 11. 2011, 10:11

Ta první - Svobodovec?

konopek

25. 11. 2011, 10:13

Nádherná anglie, buď po vojákovi od brigády, ¨nebo dodatečně ozdobená.To je reálnější, při návratu do ČSR se už lodičky nenosily...Druhá je asi poválka CS

konopek

25. 11. 2011, 10:14

Svobodovec by měl odpárané knoflíky...

mablung

25. 11. 2011, 10:19

Ta druhá je Slovenský štát, pokud je tam to razítko 1942. Jinak je střich stejný lodičce vz. 21, provedení z I. republiky. Poválečné z 50 let mají sešitý vršek dýnka.

Tayla

25. 11. 2011, 10:26

jééé ta s těma knoflem anglie - nevyměnil bys ji za něco? nebo neprodal? taylort@seznam.cz

ero

25. 11. 2011, 11:36

ta anglie paráda. Nechtěl by ses jí zbavit?

Drom

25. 11. 2011, 13:12

Ta hvězda na té první lodičce je hvězda pro vyšší důstojníky z let 1951-1959, takže jak se tam dostala?

boris

25. 11. 2011, 13:20

Kdyby byla ta anglická k mání, nebo jen čepičák, tak mam určitě zájem. Koupě/výměna. Stačí se ozvat

milosj

25. 11. 2011, 16:40

Dakujem za komentare.Zaujmal by ma ešte ten čapičak,s takym som sa zatial stretol-zagulatene horne hrany,iba na železnom odznaku,udajne od svobodovcov.K tej hviezdičke,je nejaka stranka ktora by pomohla aj v buducnosti tieto hniezdičky určit? K druhej lodičke-nikomu to značenie nič nehovorí? Slov.štat by som bol rad keby to bol,ale mam určité pochybnosti.

Tayla

25. 11. 2011, 19:27

ahoj, asi ji nevyměníš co? co se odznaku týče, tak to klidně i po svobodovcích bejt může ale spíš to bude odznak vyrobený v anglii jaké má uchyceni? ale o tom odznaku bude vědět víc boris.. já to tak najetý zatim nemám.

milosj

25. 11. 2011, 19:44

Uchytený je dvomi širokými nožičkami,z asi 4 mm šírokeho a tenkeho plechu su.

bandyt

25. 11. 2011, 23:47

Drom ty si pěknej rejpal ta důstojnická hvězda ta je tam přece za dobře odvedenou praci a léta dřiny Mam doma šuplik a tam mam 11 tehle krasavic ale bojim se ho otevřít

vlajka

27. 11. 2011, 14:54

Čapičak bude asi slobodovec a hviezdička je z roku 1951-1960

bratři v triku

28. 11. 2011, 12:29

Lev vypadá skutečně na svobodovce. Zajímavá čapka!

konopek

28. 11. 2011, 14:05

po někom od brigády to bude jen těžko, lede, že by si ji schoval jako suvenýr, nebo ji měl k montérkám...

Igi29

29. 11. 2011, 20:44

Čapicak je sto percent svobodovec, znak na hrudi leva vyzeral ako kotva namornicka, je to svobodovsky znak, a ta druha lodicka hoc ma znacenie rokom 1942, tak ta farba je taka cudesna, mozno to robi len fotka, nevidel som ju nazivo, ale nemohlo by ist aj o cosi protektoratne?

Tayla

29. 11. 2011, 22:01

igy29: myslíš že se nemůže najít nějaký voják co šel z anglie do ruska na frontu a nechal si lodičku a dal si nový znak?

Igi29

03. 12. 2011, 11:34

Tayla, pravdupovediac a vyplyva to aj z mojho prispevku som sa vyjadril len k odznaku a druhej lodicke, i ked sa o tuto problematiku vobec nyzaujimam tak suhlasil by som, ze ta loodicka bude anglicka, aj podla gombikov, materialu a mozno aj strihu. Netvrdim ze nie. Nuz a kedze sa o to nezaujimam, tak neviem ci sa take mohlo nieco stat, a tudiz sa nebudem k tomu ani vyjadrovat. Prenecham na znalych.

ltmoravcuk

08. 12. 2011, 00:42

Krasna field service cap (FS) ta prva lodicka britskeho vzoru, pravdepodobne od  Czechoslovak Independent Armored Brigade Group vo VB. Odznak je tiez vyroba vo VB. Odznaky pre Prapor, Brigadu a neskor 1. CSAZ v ZSSR su menej kvalitne ako tento, su viacej plechove, ale ohladne tvaru leva a dvojkriza suhlas. Slobodovec nemusi mat gombiky odparane, pokial nemam zositu prednu cast tej plandajucej casti FS cap. Mam mnozstvo fotiek z vychodneho frontu, kde je to tak aj tak a vystrojne suciastky sa kombinuju britske, sovietske a ceskoslovenske.

Druha lodicka bude povojna. Myslim si, ze 1942 tam je hodene, ako fake. Farba vobec nezodpoveda 1. republike a 1. SR a ani ceskoslovenskej lodicke 1. CSAZ. Pokial by tam bola razba tak sovietska a Krasnyj Vojin Moskva, kde sa uniformy pre 1. CSAZ sili, ale to som nikdy nikde nevidel.

ltmoravcuk

08. 12. 2011, 00:48

Krasna field service cap (FS) ta prva lodicka britskeho vzoru, pravdepodobne od  Czechoslovak Independent Armored Brigade Group vo VB. Odznak je tiez vyroba vo VB. Odznaky pre Prapor, Brigadu a neskor 1. CSAZ v ZSSR su menej kvalitne ako tento, su viacej plechove, ale ohladne tvaru leva a dvojkriza suhlas. Slobodovec nemusi mat gombiky odparane, pokial nemam zositu prednu cast tej plandajucej casti FS cap. Mam mnozstvo fotiek z vychodneho frontu, kde je to tak aj tak a vystrojne suciastky sa kombinuju britske, sovietske a ceskoslovenske.

Druha lodicka bude povojna. Myslim si, ze 1942 tam je hodene, ako fake. Farba vobec nezodpoveda 1. republike a 1. SR a ani ceskoslovenskej lodicke 1. CSAZ. Pokial by tam bola razba tak sovietska a Krasnyj Vojin Moskva, kde sa uniformy pre 1. CSAZ sili, ale to som nikdy nikde nevidel.

milosj

08. 12. 2011, 18:08

Dakujem za pomerne vyčerpavajuce odpovede.

Tayla

30. 09. 2012, 20:26

Ahoj, můžeš mi prosím napsat na taylort@seznam.cz díky

REBEL 1866

02. 02. 2021, 23:05

Co se týká těch britských knoflíků, tak pokud vím i svobodovci je nosili, občas se dají najít v místech kde bojovali, asi ne každému se chtělo je přešívat za knoflíky s meči.