Úvod / Nálezy

Mince?

19. 02. 2007 Autor: candies 5649× 14
Ahoj všichni, chtěl bych Vás poprosit o určení té měděné mince o průměru 12mm, která má na jedné straně lvíčka a na druhé korunku jinak nic.
Nevím kam jí zařadit vypydá jako prostředek z groše ? A nevím zdali ji i pořádně uvidíte na obrázku, jinak posílám pár drobností k určení, které jsem našel o víkendu. Předem děkuji znalce za určení předmětů.

Díky Víteček

 Autor: candies

Komentáře

jezero

19. 02. 2007, 13:17

Knoflík s pávem, je módní, z druhé poloviny 19 století.
Manžetový knoflík, je ze začátku 20 století.
Poklička, je ozdoba na koňský postroj 19 století.

Geko

19. 02. 2007, 15:40

Gratuluji k nálezu na poslední fotce , nebudu přehánět když řeknu , že pátří k velmi vzácným RRR.Mám pocit ,zě je to haléř Karla IV ražený v mincovně HEIDIGSFELD v roce 1368- 1370.Závidím a přeji hodně zdaru

Mel

19. 02. 2007, 16:32

Gratuluju pěkné mincičky

xy

19. 02. 2007, 17:16

Ahoj. Můžeš mi prosím poslat tu fotku té poslední mince na e-mail v nějaké lepší kvalitě. Díky

Pytlík

19. 02. 2007, 17:28

Prosím také o lepší fotky na e-mail. Připiš i průměr mince a pokud možno, taky váhu. Souhlasím s Gekem, že to bude peníz Karla IV., ale co do mincovny, byl bych opatrnější. Fotky nejsou nejlepší, ale typ koruny odpovídá spíše Kutné Hoře.

Geko

19. 02. 2007, 18:01

Ano máš pravdu ,KH.

xxxx

19. 02. 2007, 19:01

Pytlík:Karel IV. To asi těžko je to na 100% dobové falzum Parvu Václava II. sem tam sa vyskytují,ale toto je v dost špatném stavu pravděpodobně čistěno kyselinou proto je to tak porézní a bez patiny.

j.krok

19. 02. 2007, 21:10

slávad

19. 02. 2007, 23:11

tars

20. 02. 2007, 00:34

Karel 4 nenene(ve spodní části koruny jsou tečky),parvus Václava 2 je lepší,ale chybí mi náznak po obvodovém popisu,dvoustraný kruhový peníz Václava 4 by mohl bejt,ale zase se mi zdá koruna a lev nějak moc malý,takže tu je můj favorit:dvoustraný peníz Vladislava 2 Jagelonského(nad korunou je náznak tečky a myslím si že u lva by to W taky pasovalo,obrysy tam nějaký jsou),gratuluji Akorát to čištění:drobný mince mají často vysoký obsah mědi ve stříbře,takže nešudli to v kyselině a už vůbec ne v citroně či cilit a ostatní saponáty(popálíš ji),jemnej mosaznej kartáč ti vydře šupinky,to stejný solvina a podobný sajrajty na ruce s abrazivem,zubní pasta je taky dost špatnej nápad,jediný snad odmočit ve vodě a opatrně kartáčkem na zuby,při dočištění maximálně hodně rozředěnej ocet + jemný hadr a hlídat.Promin že Ti do toho vyprndával,ale já si tak zkazil Ladislava Pohrobka,dodnes mě to štve.

víteček

20. 02. 2007, 08:25

Díky všem za předběžné určení, jinak mince čistím čpavkovou vodou 1:2 potom je dočisťuji v ruce jedlou sodou, nevím ale ta mince ve skutečnosti vypadá mnohem líp asi můj skener neumí líp. Tu minci jsem našel na poli na cestě staré a když jí našel tak měla 3mm sílu po vyčištění má sílu 0,5mm a průměr 12mm a váží do 1g,takže pro /xxxx/ asi falzum to nebude nevím nejsem odborník - proto jsem se Vás všech ptal. Jinak opravdu moc děkuji všem kdo mi napsal co si oní myslí já jsem moc rád za tento nález s díky Víteček

xxxx

20. 02. 2007, 09:20

Víteček:Tys mě asi nerozuměl pleteš si falzum s dobovým falzem ve středověku bylo uplně normální že se mince ve velkém falšovaly jako že se razily z mědi a pak postříbřovaly.To postříbření které by na tvé minci mělo byt je už stářím dávno zničené takže ta mince je 100%ně pravá navíc je vzácnější než stříbrný Parvus Václava II. protože se daleko méně vyskytuje.

tars

20. 02. 2007, 11:52

tahle mince není měděná a dodačetčně postříbřený,jedná se o slitinu stříbra s mědí,možná je to padělek,ale tento druh stříbra byl často zašlí už v době kdy platil,když se podíváte pořádně tak povrch mince je vydrolený,měd má tehdenci se tádnout,nehledě na tom že to je drobný nominál,takže kvalita materiálu by mohla sedět,xxx má pravdu o padělcích a dokonce i pančování stříbra je od nepaměti tradice,já měl tu možnost pípnout stříbrný římský denár z podobné slitiny stříbra a tenkost mince byla taky papírová,byl jsem celkem zaskočen co to je,na postříbřený mince jsem si zvyknul,ale římani a tak odflinklé stříbko mě zaskočilo.

Pytlík

20. 02. 2007, 18:42

Po shlédnutí lepších fotek a díky informaci o průměru (12mm) se teď taky přikláním k falzu parvu Václava II. (na peníz Karla IV. by byla koruna malá). Pravé parvi Václava II. byly na drobáky z poměrně kvalitního stříbra, takže tenhle bude opravdu falešný. Je to ale dobře ryté falzum. Opis není vidět žádný, ale jak obraz koruny, tak i lva odpovídá pravým mincím.