Úvod / Nálezy

Nálezy

29. 12. 2010 Autor: Honza 5874× 33
Mám potíže, nemůžu určit nález. Absolutně netusím kam toto zařadit a doufám, že je to hodně staré :0) Jinak copak je to za závaží a proč je nacházím na polích?

 Autor: Honza

Komentáře

schmiede

29. 12. 2010, 12:03

Závaží jsou k  váhám používaným v domácnosti i v bývalých obchodech. Jsou to mosaznázávaží a podle orlice vyrobená ještě za Rakouska-Uherska. Používala se buď u miskových nebo balančních vah(domácích nebo v obchodech) nebo také u tzv. decálních vah- v poměru 1:10. Běžně v každé domácnosti ještě v minlém století- já je mám v celých sadách včetně různých druhů vah dodnes.

schmiede

29. 12. 2010, 12:05

Pardon-oprava- místo decálních má být decimálních!

Pribina

29. 12. 2010, 12:09

Takéto... neviem ako to nazvať... "svátostky "sa predávali na putnickych miestach. Je na nej dosť zaujímavá pieta - snímanie ukrižovaného Krista z kríža. Závažia sú bežného typu. A ako sa dostali na pole? Na sedliackyh dvoroch boli hnojiska, ktoré neslúžili iba na uskladnenie výkalov od dobytka. Často sa tam hodilo všeličo, čo sa potom vyviezlo spolu s hnojom na pole.

Honza

29. 12. 2010, 12:16

a co když je to ňáký římský denár nebo tak něco? :0) nebo třeba z 13 stol. to nevíš :0)

starezelezo

29. 12. 2010, 12:27

samozrejme že je to ríman, a veď ty strelíš na aukre aj vlastnú mater tak ti to môže byť úplne jedno

jar2004

29. 12. 2010, 12:30

Závaží jsou závaží z domácích nebo obchodních vah, k tomu není co dodat. A to druhé bude nějaká svátostka. Také někdy nechápu, jak se ta závaží mohou dostat na pole. Asi tak jako skoro vše ostatní: v hnoji. Opěk krásně nafoceno. Tady máš klid.

Honza

29. 12. 2010, 12:31

ba ne, riman to neni, ty nemeli korunu na hlavě a žezlo :0)

jar2004

29. 12. 2010, 12:32

starezelezo ty jsi ozajistný tupec. Co je ti po tom co kdo prodává. Jestli jsi bez chyby, hoď kamenem. Ale raději na východ. A neebo k sobě do dvora.

jar2004

29. 12. 2010, 12:34

jeste pro starezelezo: proč tady rozpoutáváš nesváry? To běž jinam raději. A mater si prodávej svoju.

Honza

29. 12. 2010, 12:36

dík, některý příspěvky fakt nechápu... ani tohle neřeším...

starezelezo

29. 12. 2010, 12:40

jarka ukľudni sa 
Proste mi vadí šmelina a mamonárstvo, čo narobím

jar2004

29. 12. 2010, 12:47

Ale s tím nic nenaděláš. Když kupuje a prodává je to jeho blbost, pokud kupuje a prodává. /Kdo by to koupil za ty prachy je druhá věc/ Jenom se mi prostě nelíbí, jak do něho střílíš, defacto bezdůvodně. /Jako na jiných webech/

jajan

29. 12. 2010, 12:55

Závaží byla kontrolována a kontrola označena např. 928 kontrola v r. 1928,před číslo se přidá 1.Jasná svátostka a očko nahoře ulomeno. Přeji veselého Silvestra!

Honza

29. 12. 2010, 12:58

stare zelezo - i kdyz bych neco nahodou prodal, tak tohle teda rozhodne ne, maximalne jako "dar" nekomu do sbrirky, kdo se o to zajima a za druhy, zajima me to jako historie - co to je zac.

zelezo

29. 12. 2010, 13:18

No, říman to není ani náhodou, jedná se v nejlepším o pozdně barokní svátostku, spíše však století XVIII. I tak, nálezce asi potěšila, ale cena má vlastně jenom pro něj Blahopřeji

jerz

29. 12. 2010, 16:04

kdysi se vypěstované komodity prodávaly přímo na polích, proto ta závažíčka se nachází, byly to takové posezoní tržnice, ta místa ještě proluxuj vědšinou se tam nachází i dost mincí

KOČIČÁK

29. 12. 2010, 16:28

ahoj prosím ozvi se mi zkrz psí známky, v tvém jiném příspěvku. potřeboval bych fota obou stran díky moc za ochotu

starezelezo

29. 12. 2010, 16:33

jar - neviem aké iné weby myslíš, Ninja je síce známa firma, ale ja si o neho hubu neobtieram (ale všetko je raz poprvé :D )
Hľadač ktorý hľadá iba pre kšeft je pre mňa... no fuj.

A tuto Ninja si tu iba robí promo, najprv fotku sem a potom na aukro. A vraj "náhodou predal" To je jak s tými vidlami, na ktoré sa mi náhodou napichol, 12krát

Honza

29. 12. 2010, 17:30

stare zelezo nemas pravdu... kazdy stribrnak oplakavam a to tak, ze velmi. Nemysli si ze ne. . ale ne kazdy ma na detektor. Cas pak vse napravý... a muzu se taky kochat.

Honza

29. 12. 2010, 17:32

KOČIČÁKU ok, zitra to zkusim. Jinak Jerzi díky, myslel jsem si to, protoze to jinak neni mozny, driv sem je i vyhazoval, ale ted uz si je nechavam. A luxuju dokonale :0) mas pravdu, kolem, je vzdy hodne minci. Kazdopadne ti to pálí.

starezelezo

29. 12. 2010, 20:18

Ninja ok nie som neomylný... Len ma často mrzí čo vidím. Tak nech sa čím skôr dočkáš dňa, kedy nebudeš hľadať pre prachy.

jar2004

29. 12. 2010, 23:32

to starezelezo: Víš, ono je jednoduché někoho odsoudit. Myslím, že ty jeho prodeje na Aukru všichni znají a koupí jen někdo hodně pomýlený. Je to naprosto jeho problém, jak naloží s nálezy. Já bych osobně neproddal co najdu. Někdo to prostě udělá. Znám dokonce lidi, co to hledají na kšeft do rajchu a ve velkém. Ti se zde neprezentují, proto jim nikdo nenadává. To jsou podle mne ti, co to kurví všem ostatním. Jiné weby jmenovat nemůžu, ale věř mi, že mu tam dávali pořádné kapky. Proč, to řešit nebudu. To je každého věc, proč na něho byli hulváti. Mnohde mi to připadalo spíše jako závist nad nálezy. A že Nagato nálezy má, to je bezpochyby. Nevěřím, že by napřed někde koupil nějaké voloviny a potom to prezentoval na webu, jak mu bylo jinde spíláno. Nezastávám se ho, . jenom mi vadí, když se mu nadává, třeba jen proto, že má někdy hloupé hlášky a připomínky. Nebo že prodává. Mnozí prodávají také, ale s jiným nickem než na detektorářských webwech. Ať ti to pípá a brzy sleze sníh. Ahoj.

starezelezo

30. 12. 2010, 00:46

jar2004 - hmm tuším sa "poznáme" ;)
Každopádne odkáž tým "tvojim známym", že sú kreténi. Fuj.
Nagato nálezy má, je to zvláštny človek, ale to proste nie je dôvod prečo som sa ozval.
Mne iba mrte vadí, keď niekto humpluje krajinu pre debilné peniaze. A kľudne mu to potom poviem aj takto "do xichtu". Ak je to súdenie, ok, súdim.

A to pivo si s tebou dám

Honza

30. 12. 2010, 01:05

Stare zelezo, no to vis, na takovym poli, kde se kazdy rok ora, je asi uplne jedno, ze tam rejes a to i pres povoleni majitele - tedy myho taty - nemyslis? Ale treba u vas pole nejsou. A co se tyka lesa, ja zelezo nekopu, tudis moje kopani v lese je naprosto minimalni. A kdyz uz kopu, tak ja mam prirodu rad a my zasahy do ni jsou velice v klidu. Samy máme koně + ranč, apod. takže vím, co to obnáší, když se k ni stavíš zády. A ještě když uz jsme u toho, ty zase humplujes krajinu, protoze si ty nalezy nechavas. Jaky je v tom rozdil... ? Já žádnej nevidim. . jen v tom, ze to ma ve sbirce misto tebe nikdo jinej a jeste mu tim udelam radost. Zdarec

starezelezo

30. 12. 2010, 01:16

Ninja pokoj, mne je to jasné, samozrejme že ty hľadáš a predávaš preto, aby si iným robil radosť
A samozrejme že nemáš na detektor, ale máte ranč a kone... A samozrejme že nemáš číňana za pár korún, ale nemenovanú mašinu za... koľko tisíc?
Snáď raz dospeješ

6x6x6

30. 12. 2010, 10:39

Souhlas se starymzelezem, Nagato a podobní kšeftaři jsou morem tohoto koníčku a jestli se někdy přitvrdí zákonné podmínky, bude to právě kvůli takovým ulhaným kšeftařům a hlupákům, co si hrajou s municí... Kdo má tendenci se tady autora zastávat, bude zřejmě podobný dáreček nebo tupec, pro něhož je trocha přemýšlení bolením hlavy, kterému je třeba se vyhnout...

staralopata

30. 12. 2010, 12:41

To... 6x6x6+starezelezo... naprostý souhlas

jar2004

30. 12. 2010, 12:57

to starezelezo: Nepsal jsem, že ti plundrovači a prodavači hlavně archea jsou moji známí. Psal jsem, že takové lidi znám. Ale to je jedno. Nagata se nezastávám, jak už jsem psal. Pouze jsem napsal. že se mi nelíbí, pokud se člověk jednou pro vždy hodí do nějakého koše a nemá nárok na jiný. Nesouhlasím s prodejem. To je snad jasné. Ale když prodává tak prodává. S tím nic nenaděláš. Jiní odborníci MOŽNÁ neprodávají, ale chodí v zasetém, chodí na hrady, na archeolokality apod. Nagato navíc chodí po svojem jak píše / nevím, jestli věřit/. Na pivo? Kdykoliv. Asi to k tobě nemám tak daleko... a naopak.
A pro 6x6x6: měl li jsi na mysli mě, jsi hluboce pomýlený. To potom musí hlava bolet tebe. Stačí lépe číst.

Honza

30. 12. 2010, 15:21

to: 6x6x6 kdyz to vidis takhle... tak na to asi neni co rict... ale je dost rozdil mezi tim, kdyz prodas dva stribrnaky za pul roku a nekym, kdo prodava cely depot včetne zlatáků... mimochodem ten kdo proda svuj stribrnak ze sbirky nekomu jinemu, tak je to v podstate to samy, jako detektorar, co ho najde, par mesicu ses nim pokocha a pak ho proda. Btw. ja munici zahrabávám ještě níž :) až na vyjímky jako dum dum střely, ty dávám kámošovy u policiie a on to tam za mě odevzda. Zdar

staralopata

30. 12. 2010, 16:23

Hmm. A co si představuješ pod pojmem dum dum střely? Pokud víš co to je, tak nechápu proč normální munici zakopáváš a dum dum odevzdáváš.

Honza

30. 12. 2010, 17:23

Aby se mohli kamosi u policie taky pokochat :0) a zaroven se toho zbavim. No je to napr. strela z II. svet. s cernou spickou z jinyho materialu - nemecka. Myslim ze je to teda dum dum, velice ucinna strela. . ale treba se pletu. Zrovna tu jednu mam v dobry kvalite, muzu zkusit vyfotit, co to je zac. Ale oznaceni ze spoda je T 4 3 a asi V nebo W ted si nejsem jisty

rott

30. 12. 2010, 18:28

Ninja-Nagato" zadej do googlu dum dum...

Honza

31. 12. 2010, 09:13

Touto formulací byly mezi zakázané střely zahrnuté nejenom původní střely dum-dum a střely s expanzní dutinou, ale také střely s pláštěm naříznutým na hrotu do kříže, střely s podélnými rýhami, střely s kruhovými otvory v přední ogivální části a střely podobně upravené.