Úvod / Články

Odhalení pomníku císaře FJI

15. 08. 2013 Autor: pliza27 6362× 57
V sobotu 17.8. 2013 v půl jedenácté vyráží ze šluknovského náměstí slavnostní průvod k odhalení pomníku císaře FJI. Odhalení obnoveného pomníku, který před 105 lety věnovali šluknovští vojenští vysloužilci bude spojeno s vysazením nového císařského dubu. Jako tradičně proběhne akce za účasti jednotek v dobových uniformách jak se na tak mimořádnou událost patří. Svaz c. a k. vojenských vysloužilců zemí Koruny České srdečně zve všechny příznivce historie. Po dlouhé době se do našeho města vrací kus jeho historie. Minulé režimy, jak ten prvorepublikový, poté nacistický i posléze komunistický režim se snažili odstranit všechny památky na monarchii. O to vzácnější byl nález pomníku, který se nám podařilo zrestaurovat. Pojďte si s námi připomenout dobu, kdy naše země nabývala nebývalého rozkvětu. Dobu ve které byla u nás vybudována nejhustší železniční síť v Evropě, dobu kdy vzkvétalo zemědělství a jeho produkty se vyvážely do celého světa, stejně tak dařilo se pivovarnictví i průmyslu. Dobu kdy Rumburk byl nazýván Paříží severu, do časů panování našeho krále a císaře FJI. Pliza27

 Autor: pliza27

Komentáře

Barretero

15. 08. 2013, 12:56

Opět nemohu než vyjádřit obrovský obdiv za to co pro náš kraj děláte, super

kim

15. 08. 2013, 12:58

Tiptop

15. 08. 2013, 13:33

Chcelo by to aspon dve fotky najlepšie video....

Tiptop

15. 08. 2013, 13:34

Chcelo by to aspon dve fotky najlepšie video....

pliza27

15. 08. 2013, 14:11

No lepší je to vidět na živo, přijedou kluci z LIR 8, bude zde PhDr Rak, hosté ze střeleckého spolku z Německa... no snad se sejde dost národa. Každopádně po akci se jdou zapít 183 narozeniny císaře Františka. Oslavil by je v neděli, ale protože už nemůže oslavíme je za něj my.

klecos

15. 08. 2013, 14:53

respekt

Vojtaci

15. 08. 2013, 15:13

Dobrá práce... respekt...

diamond

15. 08. 2013, 15:24

Mirek85

15. 08. 2013, 16:48

My jedeme slavit do Rakous.

colerko

15. 08. 2013, 18:35

Doufám, že mi do toho nic neskočí a dorazím.

hynek0_0

15. 08. 2013, 18:41

Budu tam!

Ronaldo

15. 08. 2013, 20:46

Skvělá práce hoši...

hypo1

15. 08. 2013, 21:30

Legionářům a Čechům by se tohle lezení do řitě zdegenerovanejm Habsburkům, který náš lid zotročovali robotou, nevolnictvim a katolickym terorem stovky let, moc nelíbilo. Klika, že jste jen parta neškodnejch blouznivců.

quaderberg

15. 08. 2013, 22:36

Ahoj Milane, v sobotu tam budu, pořádně to oslavíme!

benedek

15. 08. 2013, 23:38

Co dodat - smekám a duchem budu s Vámi. Apropós hypo1 a další Tví souvěrci. Pokolikáte zde i jinde opakuji! DÍKY BOHU ZA HABSBURKY! Ono těch zdegenerovaných a bohužel pro tento národ mnohem nebezpečnějších individuí zde bylo a je po roce 1918 přehršel. Apropós báťuška Car, kterého jste "chtěli udělat českým králem" držel nevolnictví o sto let později než "zdegenerovaný Habsburg". A U.K. ve Viktoriánské éře se choval ke svým nevolníkům mnohem mnohem hůře než zde v "Žaláři národů". O koloniích raději nemluvě...

benedek

15. 08. 2013, 23:43

Legionáři. Vznikli v Rusku, Francii, Itálii. Většinou se rekrutovali ze zajatých vojáků. Byly tedy dezertéři a podle obecně platných zákonů jim po dopadení hrozila smrt. Z československých vojáků účastnících se 1. sv. války tvořili jen malou část. Za Rakousko-Uhersko bojovalo cca 1,4 miliónů, v legiích jich bylo cca 55.000. Jak byla mnohde úspěšná verbovací kampaň dokládá např. to, že v roce 1917 v Rusku bylo osloveno cca 250 tisíc zajatců, z toho do legií vstoupilo 21.760 zajatců. Na celkový stav cca 40 tisíc koncem roku bylo nutno doplnit o ruské Čechy (měli ruské občanství) a ruské carské důstojníky.

maraxp

16. 08. 2013, 06:32

hypo1-souhlas
Koho příště třeba císaře Adolfa ten zase budoval dálnice....

pliza27

16. 08. 2013, 07:10

benedek: o tom jak se rekrutovalo v Itálii píše Jozef Fučík ve své knize o bojích na Piavě. Kdy naši zástupci budoucí vlády poslali Italům dopis, ve které požadovali aby všichni zajatci české národnosti vstoupili do legií. Kdo odmítne , měl být zastřelen. Jak demokratické. Naštěstí Italové tento požadavek,odmítli. Jinak v této knize jsou i zápisy ze soudních přelíčení se zajatými legionáři. Nebyli věšeni za dezerci ale za to, že vstoupili do cizí armády. To by trestal ve válečném stavu každý stát. jinak pár jich popravili za zběhnutí sami Italové.
Jinak co se týká zotročování robotou, ta byla v celé Evropě. Pro zajímavost pokud to Hypovi uniklo, Jozef II byl Habsburk, stejně jako jeho matka díky ní vzrostla u nás vzdělanost. Byla tak zdegenerovaná, že některé její zákony platí v téměř nezměněné podobě 300 let. Vzhledem k tomu, že naši moudří zákonodárci, kteří nikoho nenutí pracovat a platit daně, vytvoří zákon, který než vejde v platnost je i 18 krát novelizován je s podivem jak to při své degeneraci zvládla.

pliza27

16. 08. 2013, 07:13

maraxp: maraxp: pro zajímavost, kolik jsi udělal , nebo obnovil památníků významným Čechům či legionářům, pokud je považuješ za tak významné pro náš stát?

iver

16. 08. 2013, 08:25

Milan dobrá práca! Škoda že to mám ďaleko, ale snáď raz...

maraxp

16. 08. 2013, 08:25

žádný.. ale než stavět pomník někomu kdo pocházel z rodu který český národ český jazyk a podobně utlačoval přes 300 let to bych si radši nafackoval.A neřeším tady tvojí bohulibou činost že obnovuješ pomníčky spíš mě zarazilo komu.A nepsal jsem nic o legionářích ale mě by se třeba líbil pomníček Kristiánu I. Anhaltskému

pliza27

16. 08. 2013, 09:03

maraxp: ty legionáři o těch psal Hypo , vyjadřovsl jsi s ním souhlas, tak jsem to bral jako že souhlasíš se vším.
Co se týká habsburků, neberu ti tvůj pohled, každý má nírok na svůj názor. Bohužel tzv. čeští obrozenci zde zaseli mnoho sváru a nepravd. Ne všec co se učí a učilo ve školách je pravda. Koukni i do starých novin, časopisů. najdeš třeba i zveřejněné slohové práce a diktáy Ferdinanda, který jako následník trůnu musel znát a ovládat český jazyk, včetně dějepisu. Kolik pánů z Bruselu, kteří se nám snaží dnes diktovat jak máme žít a co musíme platit a odevzdávat pro veřejné blaho ostatních států únie umí Česky??
Nikoho nechci vychvalovat, jen ve srovnání prostě dnešní politici, i ti nedávno minulý hodně pokulhávají.
Kdo z nás má dnes doma na kávu hrneček s klausem, či by byl ochoten zapálit si dýmku s vyobrazením Zemana?
I o tom svědčí populárnost osobnosti, přirozená autorita.
Naši mocipáni nebyli schopni ukočírovat dva natolik mentalitou, řečí i náboženstvím podobné národy, jako jsou Češi a Slováci.
Srovnej to s degenerovanými Habsburky, velikost monarchie, kolik národů naprosto rozlišné mentality, náboženství i jazyka zde žilo. Kupodivu monarchie prosperovala i bez nějakých velkých kolonií.
Pomník ber jen jako připomenutí starých časů, kus historie, která nebyla vždy jen růžová, za to aby naše zem byla taková jaká byla protekly potoky krve našich předků.

hynek0_0

16. 08. 2013, 09:34

hypo1: legionářům už to bude jedno, to tě ujišťuju. Pár se jich zhouplo a zbytek pokapal sám ty katolickej terore

hynek0_0

16. 08. 2013, 09:42

maraxp: jestli jsi se o útlaku českého národa Habsburky dozvěděl na středním odborném učilišti JZD, kam jsi docházel v sedmdesátých letech, tak vše sedí

Marouš1

16. 08. 2013, 09:44

To je zase materiál, zajímavé čtení diskuze.

waldgang

16. 08. 2013, 10:02

Felix JK

16. 08. 2013, 10:08

..je to pekný čin a pripomenutie histórie , ale myslím si že nič sa nemá preháňať "ani láska k cisárovi a Habsburgom"

Barretero

16. 08. 2013, 10:28

No paráda na začátku DOBROVOLNÁ práce pár nadšenců na obnovení kusu historie kraje, který tu svou minulost doposud jen marně hledá a hned se strhne zuřivé osočování z div ne zrady českého národa. Je velmi zajímavé, že takovéto diskuze nejsou pod příspěvky s tématikou 3-tí říše, jejíž politika a propaganda smýšlela o našem národě vždy jen jako o podřadné rase a nic dobrého tu nevykonala.
No nic pánové skutečně ještě jednou za Vaši práci Vám moc a moc děkuji no a budu se snažit vidět vše in natura.

maraxp

16. 08. 2013, 10:57

hynek0_0-ta velká nula za nickem tak ta je tam správně

pliza27

16. 08. 2013, 11:15

tak se nám to tu trochu zvrhlo, no abych byl upřímným když jsem přitesával z kusu kamene nový roh pomníku, místo toho, který byl kdysi uražen nadělal jsem si na rukou puchýře a že po třiceti letech práce v lese nemám ruce zhečkaný. Poznal jsem že kameníci neměli moc měkej chlebíček, u té práce mě ani nenapadlo, že vedu ideologický boj. prostě je to pomník, který kdosi kdysi vytvořil, někdo kdysi zničil a jelikož kulturní národ by měl mít v krajině stopy své historie, s partou nadšenců, jsme ho vrátili zpátky. nebylo to jednoduché, přesvědčit město, že je to vhodné památkáře aby povolili návrat pomníku na křížový vrch. Upravit okolí usadit pomník práce peníze co to stojí ale stojí za to Pevně věřím, že bude víc lidí, kteří to ocení. na kritiku už jsme si také zvykli, bylo nám zděleno, že jsme revanšisti a lezeme němcům do zadele. Každopádně historie se bořením pomníků nezmění a i těch 300 let pod Habsburky je součástí naší historie.
Slovy klasika J. Cimrmana : můžeme o tom debatovat, vést o tom spory, dokonce i nesouhlasit, to je ale tak vše co se s tím dá dělat.
Je to už na každém z nás jestli toto období bude považovat za přínosné či nikoliv. Já osobně nikomu nic nevnucuji ani nepřesvědčuji druhé o opaku. Mým zájmem je historie a beru ji takovou jaká byla jinak to ani nejde.
Pokud můžu požádat, tak bez urážek, to že má někdo jiný názor, není důvod k napadání.

ExtraligaHk

16. 08. 2013, 11:23

Moc pěkné

hypo1

16. 08. 2013, 11:39

I těch pár roků pod Führerem je součást naší historie, takže příště postavíte pomník jemu? Třeba za to, že za jeho vlády vzkvétal zbrojní průmysl? Činnost vašeho svazu snad všichni chápeme jako recesi a provokaci, celkem povedenou a v mezích zákona.

Parrmen

16. 08. 2013, 14:59

Když Hypo najde nějaký stříbro z téhle doby to mu nevadí to se tu tim chlubí. Jako hledač jsi za  ,ale dělat povyk z toho,že někdo něco obnoví jak řikám jsi dement. Jednou to je součást naší historie a je jedno jestli to je pomník Franty Procházky nebo někoho jiného. Pánové výborná práce

Parrmen

16. 08. 2013, 15:02

Oprava Hypo hledač za  názorově Někde se stala chyba

bibina

16. 08. 2013, 23:54

Chlapi máte můj obdiv.

colerko

17. 08. 2013, 12:40

Tak mi to vyšlo a nevyšlo. Do Šluknova jsem se dostavil v 10hod. Na náměstí byla hlava na hlavě, měli tam sraz veteráni a tak se stalo, že odešli aniž bych něco zpozoroval. Když jsem šel na stopa, tak mi zastavil jeden z organizátoru. Tak jsem aspoň o tom pokecali. Docela mě to mrzí, že jsem to nevyděl. Tak snad příště.

poaman

17. 08. 2013, 18:49

To hypo1 a maraxp: Byl jsem dnes upozorněn, že asi strašlivě chlastáte a nebo máte mezery ve vzdělání... Bez urážky, ale asi trochu degenerujete. Docela zajímavě to vyjádřil Parrmen... Aktivně se jsem se účastnil pietních aktů u pomníků RU vojákům, stejně tak padlým hraničářům z roku 1938 a nebo padlým polským vojákům při osvobození ČSR v Lobendavě. Obdivuju se FJI a líbí se mě RU, respektuju I. republiku a ochotu našich lidí postavit se proti nacismu v roce 1938 a z druhé války mě zajímá historie a otazníky posledních dní války v mém regionu... Oblékám několik uniforem režimů, které jsou vůči sobě v protikladu a přesto nejsem radikál.
Co vy dva kecalové jste udělali ve svém okolí pro historii, že si dovolíte takhle plácat? Proč se taky nerealizujete někde vy český pivánka? Srovnávat FJI s budoucí oslavou Hitlera může jenom diletant ... Chybí vám oběma asi trochu respektu, pochopení a vychování...

poaman

17. 08. 2013, 18:56

Fuj, to jsem se rozjel... Stojí mi to za to?
K věci, akce se myslím povedla...
collerko: Ono lze přehlédnout RU figurky? Můžeš si udělat malé kolečko po pomnících okolo Šluknova, pokud budeš chtít, tak tě někdo z nás nasměruje a pokud Tě to zajímá a jsi z regionu, tak se ozvi a pořešíme i osvětu...

DUTMAN

18. 08. 2013, 00:03

No jo kluci od nás jsou moc šikovný.

Barretero

18. 08. 2013, 12:59

Tak jsem se zúčastnil, příprava i provedení ceremoniálu již tradičně perfektní, obvzláště se mi líbilo to symbolické zasazení Císařského dubu pomocí Black Ada Big Foot Přeji mnoho štěstí a chuti do nových akcí

pliza27

18. 08. 2013, 14:01

kluci díky, těší , že se akce líbila.

hypo1

19. 08. 2013, 12:43

poaman: Jsem abstinent, mám rád čistou hlavu na přemejšlení, alkohol piju cca 2x do roka na Velikonoce a na Vánoce. Mezery ve vzdělání máš ty a to obrovský - slyšel jsi někdy jméno Karel Havlíček? Slyšel jsi, kam ho Starej Procházka poslal? Víš, že se Franta Pepa oženil se svou sestřenicí Sissi? Je podle tebe normální konat soulož na své blízké příbuzné a mít s ní děti? Slyšel jsi o atentátu na FJI v roce 1853? Slyšel jsi o rozbití Rakouska-Uherska? Proč někdo spáchal atentát na FJI a proč došlo k rozpadu RU? Bylo to z lásky k císaři a k monarchii? Určitě ne.

pliza27

19. 08. 2013, 14:09

hypo1 : Původně jsem už nechtěl reagovat. No nedá mi to. Místo kam poslali alkoholika Karla Havlíčka Borovského bylo a je lázeňským místem. Všichni ostatní se tam jezdili léčit na zdravý vzduch, jen Havlíčkovi ten pobyt podlomil zdraví. Koneckonců stejná choroba ukončila předčasně i život rudému komisaři bojovníku proti monarchii Haškovi. Člověk je tvor nedokonalý a ty játra holt víc jak třicet kousků piva denně nezvládnou.
Co se týká rozbití rakouska stále více se jeví tento čin, jako obrovská chyba. zapátrej trochu více v dějinách né jen v učebnicích . Nepříjde ti divné, že po třicetileté válce žil v Čechách jeden milion obyvatel, dnes deset. Ono to s tím souložením nebude tak jednoduché. Před zrušením roboty se lidé prakticky nestěhovali, byli majetkem šlechty, matriky jsou přístupné na webu podívej, kolik máš příbuzných a od kud pochází.
O charakteru těch, kteří se drali k moci a kuli tomu bořili Rakousko si nedělej iluze. byla to banda odranců, stejně jako ti co rozdělili Československo, aby jim nebylo u koryt těsno

selmik

19. 08. 2013, 15:47

Chodím po památkách a všude čtu: "Vybudováno za přispění Vídně" Jak řekla poslední císařovna Zita - Kdyby to byl Žalář národů,pak by to byl Velký žalář pro všechny.To hypo1 Časem člověk spoustu věcí přehodnotí.

hynek0_0

19. 08. 2013, 18:25

Fotky z akce:

http://www.vyslouzilci.cz/Fotogalerie/fotogalerie%2020/fotogalerie%2020.html

jano-789

19. 08. 2013, 19:48

za obnovenie pomnika
to ze vznikali zeleznice, ze sa vyvazali produkty a krajina rastla to sposobil FJI?
to su kecy, dialo by sa to aj keby tu vladli indiani . a mozno este skor ... pokrok sa neda zastavit a je jedno kto vladne

pliza27

19. 08. 2013, 20:07

Jano nerad to říkám, ale pokrok se zastavit dá, přijeď se podívat do Čech, my už dovážíme brambory i ředkvičky, železnice zavírají nádraží a ruší regionální tratě, kousek od nás bývala sklárna nejstarší s nepřetržitým provozem, no vidíš přežila nájezdy švédů, první válku, druhou válku, socializmus. No a najednou se pokrok zastavil. Železnice samozřejmě začala vznikat už za Ferdinanda Dobrotivého, od toho se i jmenovala Ferdinandova dráha. Jde o to, jaké státník vytvoří podmínky pro podnikání a ten rozkvět průmyslu.

hynek0_0

19. 08. 2013, 22:12

jano-789 : pokrok se samozřejmě úplně zastavit nedá, ale pod špatným vedním zkomírá. Asi nejlépe si to uvědomili naši vojáci, kteří se během první války podívali do Srbska, nebo Ruska. Lidé zde bydleli v chatrčích uplácaných z hlíny, jedli placky z kukuřičné mouky a na sobě nosili hadry. Pokud náš voják upadl do zajetí, okamžitě ho okradli téměř o vše co měl a nutno dodat, že třeba na hodinky valili oči, protože to málo kdy viděli a o fotoaparátu ani nemluvím ! Poté co naši vojáci postupovali jejich územím si naplno uvědomili, jak chudé a zaostalé jsou to země proti naší monarchii. Tam se o nějakém pokroku, ve srovnání s vyspělou Evropou dalo hovořit jen velmi těžko. Zásluha na průmyslové vyspělosti našeho království, se císaři FJI nedá upřít, protože vedení státu přímo souvisí s jeho prosperitou. Takže příště než něco napíšeš, vytáhni si prosím hlavu ze zadní části těla a začni přemýšlet.

fil

19. 08. 2013, 23:19

Jak zde čtu tak hloupost je věčná a je znát jak silná antipropaganda zde od r. 1918 byla...pokud se nepletu tak všichni jezdíme po památkách a obdivujeme budovy, zámky, kostely stavěné za R-U monarchie, dochované fabriky z té doby jsou zasazeny jako klenoty do krajiny, ta naprosto dokonalá architektura a myšlení té doby, kdy o věcech státních rozhodovali hlavy pomazané a ne namazané jak je tomu dnes, doby kdy čest, zodpovědnost, poctivé řemeslo a úcta něco znamenalo...jen se podívejte do dobové literatury, něco si přečtěte, kde jsme tenkrát byli co vše se vybudovalo....keci o útlaku jste možná četli v Rudém Právu, ale pokud se nepletu tak Národní muzeum, Národní divadlo, česká akademie věd, nemocnice a řada venkovských i městakých škol se stavěla v té době za vydatného přispění samotného mocnáře...nehledě na to, že s mocností jakou R-U bylo si nikdo nedovolil tzv. vytřít zadek, je jasné, že na rozdrobení monarchie měla zájem nejenom Amerika, ale i další vlivné státy světa neboť jim odpadnul další ekonomický soupeř a z nastávajícíchh státečků si nikdo nic nedělal...však o tom co nadešlo po první válce není třeba nějak dlouze hovořit....jóó jak říkal starý kočí z Chýnova o poměrech v nově zrozené republice "ten rakouský orel, ten zobal, ale ten náš český lev, ten žere..." a proto Františku Josefu I. dej pane bože věčnou slávu! Amen!

Krokus

20. 08. 2013, 00:55

pánové ve při, o tomtéž co probíhá níže, vedou se spory i na poli historicko-naučné literatůry... a to, že jsou vedeny mluvou o poznání méně "vyhrocenou" je dle mého mínění dáno nikoli erudicí diskutujících, anýbrž jejich "ne-inkognitem"
jinak můj názor je a bude takový, že kolik lidí, tolik názorů (ostatně to jsem si nevymyslel jen cituji )... zde je na místě vyslovit poklonu lidem, kteří svůj volný čas věnují obnově historických artefaktů, které do kulturní krajiny bezesporu patří... teď mě tak napadá otázka, kdo byl vůbec první, který odstranil nějaký pomník či památník, co se mu nelíbil? Nebyl to ani bolševik, ani nácek, nebyl to ani Franta Sahula... už staří Egypťané s oblibou odsekávali palice svým předchůdcům...

Krokus

20. 08. 2013, 01:01

abych nezapomněl... pánové gratuluji k velice povedené akci a doufám, že účast lidu místního Vás povzbudil k dalším podobným "kouskům"... i když na tom náměstí to vypadalo ještě nadějněji ... jsme tam přifrčeli a všem nám spadla ěelist

pliza27

20. 08. 2013, 12:18

Krokus: no samozřejmě, že už jsme začali pracovat na pomníku padlým v Rožanech. Nesl jména rodáků z Rožan, Harachova a Královky, kteří se nevrátili z první světové války. Pomník měl tu smůlu, že pohled na něj ze svého okna nesnesl jeden člen finanční stráže a tak byl na jeho popud povalen a následně rozkraden. Tady nepůjde o rekonstrukci, ale budeme stavět zgruntu nový pomník. Bylo složité sehnat kde vůbec stával, ještě složitější fotku a jména padlých . O tom jak složité bylo sehnat peníze nebudu ani psát. No na půlku už máme a tak příští jaro bude akce doufám ještě většího rozsahu, než tato

hynek0_0

20. 08. 2013, 14:46

Milane a co naše nejbližší akce, odhalení desky padlým ve Warnsdorfské Turnhalle????

pliza27

20. 08. 2013, 15:38

Jo VDF samozřejmě proběhne řezbářka již pracuje na plastice z lipového dřeva a myslím že podle fotek co jsem viděl je to holka šikovná.

Rozum

20. 08. 2013, 23:30

Dobra prace.....

Krokus

21. 08. 2013, 00:36

tak at se i nadále daří přátelé

poaman

24. 08. 2013, 15:10

To Krokus: Hezká slova a máš pravdu, co člověk to jiný názor, ale zde tak trochu zavládla hloupost, či neznalost bez trocha reflexe a pokory... Čili to neznamená, že když nesouhlasím, tak musím hanit... Jinak díky za podporu a moudrá slova....