Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Pomoc při identifikaci

02. 04. 2012 Autor: STALION 5818× 27
Kamarád si přivezl ze skládky železa na fotografiích zachycené pásové vozidlo. Máme teď problém a proto následující otázky:

Mohlo by se i jednat o malý předválečný tahač děl – pomineme-li úpravy a nebo díly které byly dodatečně demontovány nebo naopak přidány. Myslím, že jsem detailně zachytil na foto nejen současný stav, ale i detaily jednotlivých částí. Řešili jsme i otázku výrobce – mohl by to být Steyer. Jedná se skutečně o původně vojenský prostředek, nebo je to ryze civilní výrobek a je to nějaký např. důlní prostředek? ! Současný majitel by chtěl tento „vrak“ uvést do původního stavu a nebo jako druhá možná varianta se jeví reálně na žádost jedné zájmové skupiny, vytvořit model malého tanku za použití základu z tohoto vraku. Pozná někdo o co se jedná a nebo je naše nadšení z nálezu liché a zbytečné? !

Děkuji předem za snahu a nebo další nápad, kde se ještě na možnou identifikaci dotazovat – myslím tím i zahraniční weby nebo spolky.

 Autor: STALION

Komentáře

Vana

02. 04. 2012, 12:14

Vaše nadšení naprosto na místě. taky bych ho tam nenechal. Je to opravdu velice zajímavý pásáček. Takové stroje se dělaly pro civilní sektor, ale také jsem podobný viděl v jednom britskím vojenském muzeu. Snad bych doma našel fotku. Rozhodně bych doporučoval návrat do původního stavu. Na překopávku na tank by tohoto veterána byla škoda.

beda

02. 04. 2012, 12:34

Vana: vím že do toho dělaš ale muj nazor je že je to celé samo domo, ty traverzy nebo učka všude, zadní kolo celé ozubené, na první pohled to vypadá jako ty malé pasačky z první republiky a bylo by super kdyby to něco takového bylo, ale asi není, chce to víc názorů a pokud někdo má i nějaké dobové foto těch strojů. Jinak pěkný kousek i takhle jak je 

DFC

02. 04. 2012, 12:41

Držím palce při pátrání a případné renovaci.

Pesimista

02. 04. 2012, 13:51

Podobné traktůrky vyráběla americká firma HOLT a anglická HORNSBY.

Vana

02. 04. 2012, 14:46

Beda: pokud máš pravdu, tak ten kutil musel být šílenec.

beda

02. 04. 2012, 20:59

Vana: Tak jako bys neznal ty stroje od takových fanatiků , ale tohle by mohlo vypadal pěkně, jen z toho sundat ty dodělané věci a kapku na tom zamakat. Ale chtělo by to fotky na nějaký zahraniční web, protože ruzných strojů bylo mraky a třeba někdo něco podobnýho najde.

Komač

02. 04. 2012, 22:09

rozhodne doporučujem vratit do pôvodneho stavu, neprerabal by som to na tank bolo by to škoda. je dost možne že to služilo armade.

jack177

02. 04. 2012, 22:14

Nevím, ale něco podobného jsem viděl jezdit na chmelnicích. Samozřejmě spodek bude myslím pásy atd původní, ale naviák a ostatní bude samodomo. Jak píšu nevim snad tu bude někdo kdo ví víc. Podle umístění silenbloků, civky a 

jack177

02. 04. 2012, 22:24

Omlouvám se za přerušení mého psaní:tak že cívky a relé na dobíjení bych to typoval na motor ze staré oktávie nebo škody 1203.

dolin

03. 04. 2012, 09:21

No hezké!! Šel bych asi směrem na pásový traktor PT 10 a jeho deriváty,...

http://www.mladejov.cz/fotogalerie-2008-4-nitra/09
http://www.veteranforum.cz/index.php? id=2&idkat=130&idtop=22565
http://www.pertlikova.cz/fotogalerie/ostatni/muzejni_noc2011/slides/DSC_5172_1.html

Ale nemusí to být jakoby ono,.. jen návrh samo,...

laketahoa

03. 04. 2012, 09:50

Tank je fakt hovadina, dělá mi problém Tygr na podvozku T 34, takovou paskvilizaci vůbec nechápu, natož z něčeho takového dělat model tanku. Cesta rekonstrukce je složitá a náročná, vím to dobře, dělám si motorku, ale ta nejlepší a nejcennější.

STUKA44

03. 04. 2012, 19:28

ruskej traktor

hraboš.polní

03. 04. 2012, 21:32

Zdar, koukni na tenhle odkaz, něco jsem hledal a uplně mne to praštilo do očí! Snad Ti to k něčemu bude?
http://www.panzernet.net/panzernet/stranky/stihace/ostatnilovci.php

STALION

03. 04. 2012, 22:32

Opravdu jsem rád, že se tu schází postupně názory i odkazy, zkouším různé cesty, kamárád, který tu "potvoru" odtáhl domů je skvělý techni, a v podstatě i vynálezce, takže použít základy toho vraku jako základ pro nějaký model jednomužného tamku by mu problém neudělalo. Už jen proto, že na to má objednávku. Druhá stránka věci je, že jednoznačně dává přednost renovaci do původního stavu. děkuji ale všem, kdo se ozvali nebo ještě ozvou za každou jiskřičku nápadu, zkouším pátrat všude i na zahraničních serverech. Zatím ale bez zásahu do černého. Vojensky nejblíž ten "panzernet.net" nebo malovýroba důlní nebo zemědělské techniky. Pátráme dál:-) a díky

Felix JK

04. 04. 2012, 09:00

.. nie som nejaký odborník na mašiny, ale vidím to na nejaký lesopasák na približovanie dreva pri polomoch. Výraznú časť vzadu tvorí naviják ktorý je na to určený. Kolega konštruktér v jednej firme pracoval na podobnom stroji.

Austin

04. 04. 2012, 12:30

poslal sem ti mail. Pořád sem nevěděl kde sem viděl podobnej vehikl, díky jednomu foru sem byl nasměřovanej. Máš to tam. Pokud je to ono, tak je to pecka!!!

Austin

04. 04. 2012, 12:31

Jo a zatim nic nevyhazovat a ani odřezávat!!!

pichi4

04. 04. 2012, 12:44

Austin: Poděl se i s náma. Rádi se dozvíme víc.

Austin

04. 04. 2012, 12:57

Hledal bych timhle směrem
http://www.google.cz/search? q=clark+airborne+dozer&hl=cs&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Uyh8T6s4hJQ64-eM0Qw&ved=0CEMQsAQ&biw=1280&bih=603

STALION

04. 04. 2012, 18:06

AUSTIN VEDE! Ano, vypadá to jako trefa do černého a to by přinejmenším nebylo špatné, určitě mají něco datově hodně podobného. Možná zkusím oslovit přímo firmu, jestli to není nějaký prototyp, protože určitě minimálně pásy a některé díly "homo- domo" nejsou:-)

STALION

04. 04. 2012, 18:06

AUSTIN VEDE! Ano, vypadá to jako trefa do černého a to by přinejmenším nebylo špatné, určitě mají něco datově hodně podobného. Možná zkusím oslovit přímo firmu, jestli to není nějaký prototyp, protože určitě minimálně pásy a některé díly "homo- domo" nejsou:-)

STALION

04. 04. 2012, 18:15

Nebojte, on má kolega dost práce s výrobou vlastních vynálezů a tak by tohle přišlo na řasdu nejdřív tuhle zimu. Právě domontoval dalších šest sebou vynalezených medometů na objednávku a právě dovynalézá linku na výrobu voskových mezistěn... a to po něm ještě chci pohyblivého býka na nácvik lasování z koně:-)... takže se nic řezat ani předělávat v nejblžší době nebude. Prozatím se pásáček odklidil do haly pod střechu.

pichi4

04. 04. 2012, 18:56

Podobný to je, ale přikláním se k tomu, že je to domácí výroba. Ty pásy bych tipoval na nějaký podložky. Třeba od nějaký důlní dráhy, ale to je asi blbost

Austin

04. 04. 2012, 19:03

No tady je odpověď z anglickýho fóra: The pictured item looks like a small crawler tractor from the RANSOMS ( RANSOMES?)company.

Věc na obrázkách vypadá jako malý crawler traktor od firmy Ransoms.
Nemusí to být vojenský, klidně to může být nějaká dodávka z 30. let pro zemědělce, oni vojenský věci z ww2 většinou vycházeli ze zemědělských apod. strojů.

Felix JK

05. 04. 2012, 08:33

.. v 30-tich rokoch sa už používala na poľnohospodárskych strojoch hydraulika???

STALION

10. 04. 2012, 08:41

Proto jsem šel k odborníkům na rady a nápady: 1)ano nejsem schopen říci, co je na tom původní, ale určitě to jsou ozubená kola a mechanické ústrojí. 2)také jsem se bál, že to bude nějaké "samo-domo" pásáček, předpoklad důlních "dílů" byl rovněž pravděpodobný, protože jsme z Příbramska, takže doly všude, proto jsem i z počátku hádal na nějaký důlní paskvil 3. Podívám se na to Ransome, ale zatím se mi jeví postřehy Austina stále do černého:-)Ale díky všem

kono68

17. 04. 2012, 00:12

... podle mě máte pravdu všichni, podvozek je asi tovární výroba, převody a ovládání jakbysmet, ale je tu možnost (už to tady někdo nadhodil), motor v tom (než to odešlo do skorověčných lovišť) byl buď z Oktávie, nebo hrocha (Škoda 1202-3)... je to jenom můj názor, podle té hardyspojky, tabyla právě na kardanu u oktávie...