Pomůžete?
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
![]() | Všehochuť |
![]() | Copak jsem to našel? |
![]() | Houfnice vz. 30, ráže 80 mm |
![]() | Usmálo se na mne štěstí |
![]() | Kočárky během roku |
Nejkomentovanější
![]() | Pomoc s určením |
![]() | Všehochuť |
![]() | Houfnice vz. 30, ráže 80 mm |
![]() | Copak jsem to našel? |
![]() | Rodinné stříbro nalezeno po osmdesáti letech |
2003 - 2023 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
honda2
27. 09. 2011, 11:15Škoda stavu,mohl být nádherný otisk.

Ale co,počítá se.
Gerlach-G1
27. 09. 2011, 11:21Pěkné-
Nevím ale voda vždy tyhle předměty dost odrbe-já to na chvilku šoupnu i s bordelem do olejíčku a pak začnu teprve čistit zbyde na tom více patiny. 
Ferklino
27. 09. 2011, 12:25S tím čištěním souhlasím. Taky jsem se ze začátku divil, že po omytí vodou tam bylo vidět méně než před omytím. Pěknej měďák lze teplou vodou a kartáčkem pěkně dodrbat.
Rosterix
27. 09. 2011, 12:46To:Gerlach-G1,Ferklino.Doufám,že dostanu ještě možnost abych mohl být chytřejší.Ale ona ta patina se z toho loupala sotva jsem to našel.Leželo to u takové klasické lesní technikou rozjěžděné lesní cesty.Ty stroje to prostě vytlačily ze země a navzduchu to asi nějak přeschlo.To ale není omluva.
Ferklino
27. 09. 2011, 13:00To je v pohodě. Někdy s tím už prostě nic nenaděláš.
martiga
27. 09. 2011, 13:21gratulace :) myslím ale že na té první fotce ho máš obráceně, vypadá to na nějaký erb
Rosterix
27. 09. 2011, 13:41tO:martiga.Máš pravdu.Už jsem si toho taky všiml.Je to vzhůru nohama.
jezero
27. 09. 2011, 16:39Podle mě půjde vyčistit tak, že po otisku do modelíny, bude čitelný. Žádný problém bych v tom neviděl. Hlavně žádný olej.
Kajman1
27. 09. 2011, 17:23jajan
27. 09. 2011, 19:05Tak jsem vzal zrcadlo a díval se shora, ale i tak je to nečitelné.Počkám zda se něco ukáže otiskem.Nahoře to vypadá na2 písmena J a N a to zatím vše.Stejně dobrý nález!
Rosterix
27. 09. 2011, 19:26To:jajan.Tak jsem se to pokusil s pomocí hodinářské lupy a jehly trochu pročistit.Obrázek se v tom malém erbíku truchu změnil.Ve spodní části se mi to jeví jako tři pahorky a nad tím jakoby postavička.Byl bych rád kdyby to byl lvíček.Ale to by bylo víc než bych si mohl přát.To by byli Žerotínové a ty bych si moc přál.Jen by mne zajímalo jestli takovéto pečetítko mohl vlastnit někdo zŽerotínů a rád bych kdyby někdo odhadl z kterého století by to mohlo být.
Rosterix
27. 09. 2011, 19:29To:jajan.Na tisk ty písmenka ale nebudou .Většinou jsou to jen stíny a pod nimi už žádná prohlubeň není.
Rosterix
27. 09. 2011, 19:32To:jajan.A navíc je to pečetítko vzhůru nohama.
Rosterix
27. 09. 2011, 19:38My jsme v určitém století pod Žerotíny spadali a proto by mne zajímalo jak se takovýto typ pečetítka dlouho používá.
zabus6
27. 09. 2011, 20:22Podle mýho ty písmenka jsou hebrejský, ne? Tipuju židovský pečetítko z 17. stol.
zobin
27. 09. 2011, 20:48Krásnej kousek -

Rosterix
27. 09. 2011, 21:04No,já bych sám řekl,že se podle heraldiky jedná o šlectický erb.To nad tím erbíkem,kulička s třemi čárkami, se v heraldice nazývá...turnajská přilba...a to po bocích erbíku,takové jakoby pštrosí péra se v heraldice nazývá.... přikrývadla....Obojí je znakem šlechtických erbů.
Rosterix
27. 09. 2011, 21:08U některých pečetidel,šlechtických, se objevoval nápis v latině,volně řečeno...toto je pečeť jediná a pravá...
Rosterix
27. 09. 2011, 22:36Pro porovnání jak vypadá šlechtický erb..mimochodem Žerotínů..s turnajskou přilbou a přikřívadly.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/BludovErbZerotin.jpg
Rosterix
28. 09. 2011, 09:07Pro toho, kdo si chce zahledat, je tu odkaz na KATALOG PEČETÍ,PEČETIDEL A SBÍRKOVÝCH ODLITKŮ s 37355 odkazy. http://database.aipberoun.cz/pecete/engine/pecete.cg2?MainPage=../pecete_cz_basic.htm

Rosterix
28. 09. 2011, 09:09Pro toho, kdo si chce zahledat, je tu odkaz na KATALOG PEČETÍ,PEČETIDEL A SBÍRKOVÝCH ODLITKŮ s 37355 odkazy. http://database.aipberoun.cz/pecete/engine/pecete.cg2?MainPage=../pecete_cz_basic.htm

VM
28. 09. 2011, 22:33je to hebrejsky a nafoceno žel vzhůru nohama. Hezká věc!
Rosterix
28. 09. 2011, 22:54To:VM.Ano je to nafoceno vzhůru nohama.Ale podle toho co jsem psal níže jedná se o šlechtický erb/turnajská přilba a přikrývadla/ Pak k tomu ale moc nesedí hebrejský nápis.První židovská šlechta začala vznikat až v druhé polovině 18.století a jejich erby byly poněkud jiné.
Rosterix
29. 09. 2011, 16:35A ještě něco málo ke zdůvodnění proč se jedná o šlechické pečetítko.Volební kapitulace císaře Leopolda I. z r. 1658 výslovně zakazuje „užívati svémocně volených erbů s přilbami otevřenými nebo zavřenými .To znamená,že takovéto erbovní pečetítko mohlo být vlastnictvím opravdu pouze šlechtice.
Rosterix
29. 09. 2011, 18:07Tak jsem si přečetl článek..Znamení a znaky nešlechticů....a na všechno co jsem tu napsal můžu zapomenout pokud se mi nepodaří rozluštit znak a to tak dokonale,že by se přímo schodoval ze znakem některého rodu.A kdo v tom chce mít zmatek taky, může si přečíst..http://www.ahn-cr.info/ke_stazeni/znameni_a_znaky_neslechticu.pdf...
Rosterix
29. 09. 2011, 19:58To:hypo1.Díky za upřesnění odkazu.http://www.historie.hranet.cz/heraldika/pdf/markus1933.pdf
Rosterix
29. 09. 2011, 19:59To:hypo1.Díky za upřesnění odkazu.http://www.historie.hranet.cz/heraldika/pdf/markus1933.pdf