Úvod / Nálezy

Pozná to někdo?

04. 08. 2008 Autor: soptík 6724× 31
Tak jsem našel kousek zatočeného drátu, jeden kousek loni někde na Lounskou a ten tmavší (opláchnut vodou) včera na políčku. Nevím kam to zařadit...i když možná, ale to nechám na odborníky, možná jen lidová tvořivost.

Díky Soptík

 Autor: soptík

Komentáře

patkan

04. 08. 2008, 10:21

mozno ozdobna ihlica do vlasov, asi archeo ...

Dark.Warrior

04. 08. 2008, 10:26

archeo to nebude - našel jsem to také - místní drátenická produkce. Prostě někdo se hodně nudil a neměl nic jiného než kus drátu a tak si hrál. Dříve nebylo tolik hraček a jiných věcí a tak kluci vyráběli takovéto věci....

bergy

04. 08. 2008, 10:42

je to stourak na fajfku

kojot

04. 08. 2008, 12:13

Mám to tiež,takže tvorivosť asi nie

vesmirek

04. 08. 2008, 12:55

Jasně Dark.Warrior, je to lidová tvořivost a ne archeo. Dřív neuměli vyrobit tak dlouhej měděnej drát a navíc o konstatním průměru. Souhlasím s tím, že si někdo hrál s klešťema podobným kombinačkám a vyráběl si takovéto "ozdůbky".

butcher

04. 08. 2008, 13:12

dark warrior - souhlas, archeo ne, mám to z pole taky, možná má pravdu bergy s tím šťourákem na fajfky....
ale s tím, že dřív neuměli pořádný drát bych byl opatrný, někdy je to překvápko co všechno dřív uměli

Marouš1

04. 08. 2008, 13:30

Já to najít, tak běžím do muzea.
Po dlouhý době jsem se na DW dozvěděl něco, co jsem nevěděl.

Dark.Warrior

04. 08. 2008, 13:49

To Marouš: a proto se vyplatí sem chodit....

Jinak našel jsem jich asi 5 všehovšudy, většinou na smeťákách po sudeťácích a nikdy mě nenapadlo jiné využití, než prostě drát - to s tou fajfkou je možné, ale pokud je to pravda jde spíše o nějaký samodomoděl - ofiko náčiní na fajfku vypadalo trochu jinak....

HARTMAN

04. 08. 2008, 14:49

No nevim nevim, je to pekne zeleny a  hezky zamotany , certi vedi z jaky je to doby.

Troy

04. 08. 2008, 15:15

Něco podobného jsem viděl v muzeu u archeologa, řílak že to archeo nebude, spíš něco mladšího.Tak do muzea bych se stím nehrnul, maximálně pro klid duše poslal fotky...

LIPAN

04. 08. 2008, 15:39

19 století.

sokol03

04. 08. 2008, 15:50

Našel jsem podobnou ozdobu, podle nálezové lokality kde jsem ji našel, hádám na desáté století. Drát už uměli táhnout před Kristem a docela přesný.

nacad

04. 08. 2008, 17:14

jo, něco podobnýho z Cu drátu motá moje drahá polovička po večerech v rámci kreativní seberealizace. Prostě ozdoby. S kusem svařovacího drátu ve vrtačce, a klubkem Cu drátu se toho dají vyrábět kila za hodinu :)

nacad

04. 08. 2008, 17:16

jo, něco podobnýho z Cu drátu motá moje drahá polovička po večerech v rámci kreativní seberealizace. Prostě ozdoby. S kusem svařovacího drátu ve vrtačce, a klubkem Cu drátu se toho dají vyrábět kila za hodinu :)

sokol03

04. 08. 2008, 18:05

Určitě dokážeme odlít i bronzovou sekeru lépe než v době před Kristem. Myslím že o to tak moc nejde, jde o to dopátrat se pravdy aspoň částečně. Pokud zjistíme mezi sebou, že ta ozdoba se našla na více místech a některé se dají podle místa aspoň trochu datovat, tak je to přínosem pro nás a možná i pro archeo.

Backwood

04. 08. 2008, 18:22

Sice by to opravdu někomu mohlo připomínat jakousi "pravěkou jehlici, ale je to novověký drátenický produkt, nejspíš opravdu propichovátko ucpaného tabáku a čistítko k dýmce - před 200 lety ještě kuřáci nenosili současnou "trojkombinaci" dusátko+lžička+propichovátko

sokol03

04. 08. 2008, 18:33

Backwood- podívej se na nálezy Winklera a ještě to tam měl někdo, ale to se na čistítko k dýmce nepodobá. Ale zase je pravda, že při hledání je možné všechno.

Dark.Warrior

04. 08. 2008, 18:43

Kurňa, kdybych to nehodil do šrotu, pošlu vám fota na srovnání - jak říkám nalezeno na smeťáku po sudeťácích, takže dejte pokoj s archeo a 10 stoletím!

HARTMAN

04. 08. 2008, 20:24

Dark.Warrior , sudetak to klidne mohl najit pri orbe , vzal to do hospody aby se zeptal co to je , tam se mu vysmali tak to hodil na smetak.

nixe

04. 08. 2008, 20:32

Na konci mohl být háček a to pak používali myslivci na koroptve, když je po zastřelení čistili. (Vytahovali střeva).
Nixe.

blondy

04. 08. 2008, 21:42

No kamarade tak ted budeš muset zkusit "přítele na telefonu"

Narvah

04. 08. 2008, 22:12

Každý napnutý drát zvlášť měděný nebo bronzový se vlivem teplot prověšuje a to kroucení je způsob napínání zavěšeného drátu.

Troy

05. 08. 2008, 00:15

Dark.Warrior :nic si z toho nedělej, že jsi to vyhodil.Archeo to není!!

kvalt

05. 08. 2008, 06:03

O archeologii určitě nejde. Už jsme to někde řešili...

vesmirek

05. 08. 2008, 07:44

Archeo to možná bude, až se bude psát rok tak 10.000 a to už tady dávno nebudeme i naše kosti. Vidím to stáří max. 18 století. Kdosi tu psal i 10 století, ale tomu fakt nevěřím, ikdyž patinu to má krásnou. V argesivním kyselém prostředí máte patinu hned a nové měděné střechy nebo okapy, lesknoucí se jako nová desetikačka, už za rok jsou matné a hnědé (pokud je někdo nevyčóruje) a za pět let se pokrejvají tím zeleným sviňstvem. Nixe dobrý postřeh, jako mysliveckej vytahovák na střeva koroptví, to by mě v životě ani ve snu nenapadlo... možný je všechno, i na to čištění ucpaných dýmek, ale proč by si stím tak precizně vyhrávali? Mohl to být jen jednoduchý nestočený drát.

banana

05. 08. 2008, 19:39

Mám taky 2 kousky :) Taky nevím co to je....ale dalo to někomu dost práce

foretci

09. 08. 2008, 14:25

Něco takového jsem viděl v Egyptě jako nitroděložní tělísko proti otěhotnění.

foretci

09. 08. 2008, 14:26

Něco takového jsem viděl v Egyptě jako nitroděložní tělísko proti otěhotnění.

Barny

10. 08. 2008, 16:28

Na 99% je to čistenie na fajku!!!!!!!!!!!!

Eči

28. 08. 2008, 21:03

Pánove vedle jak ta jedle . Jedná se o jehlici do vlasů k připnutí dámského klobouku, aby neuletěl. Dělaly se různé a z různých materiálů. Ty chudší se museli spokojit s podřadným materiálem. Kroucení je vlatně samotná ozdoba. Dělalo se to na  takovém strojku s klikou, který stáčel drát. Jehlice byla dlouhá cca 15-20cm. Období první republiky možná o kousek starší.

guzi

14. 12. 2009, 06:19

Já se domnívám že to je na komenickou štětku.Spodní očko koule a vrchní očka na kartáče. Možná.