Úvod / Články

Také u nás něco zůstalo!

29. 06. 2006 Autor: kridlo 8537× 58
Jen občas navštívím tyto stránky a rád se podívám, co vše se dá ještě najít tolik let po válce. Já a mých několik přátel se zadíváme pouze leteckou archeologií. Výsledky naší dlouholeté badatelské činnosti si můžete prohlédnout na zámku " Červený Hrádek" u Jirkova. Při naší poslední výpravě, na místo zřícení amerického bombardéru B-17 jsme se dozvěděli, že se tam nachází též část nějakého tanku z války. Co je horší, slouží jako zdroj přijmu místním "magnetům". Nedalo nám to a slezli jsme do dost hluboké rokle, abychom si  prohlédli ten zajímavý kousek. Dle mého mínění se jedná o zbytek německého tanku Pz. IV. Tak se s Vámi chci podělit o tu podívanou. Doposud zde byly prezentovány všelijaké zbytky techniky z různých koutů Evropy a vidíte, i u nás něco zůstalo.

















 Autor: kridlo

Komentáře

Stihi

29. 06. 2006, 11:34

Jednoznačne je to pozostatok najskôr StugIII, alebo PzIII, keby bola nejaká časť nádstavby, možno by sa to dalo identifikovať presnejšie.

Panther

29. 06. 2006, 11:38

taková škoda to tam nechat

dolin

29. 06. 2006, 12:26

A: jak je rokle hluboká?
B: vytáhne se to jeřábem?
C: Kde to je?
pls na mail dolezalkanada@seznam.cz
www.dolin. estranky.cz

Adolf

29. 06. 2006, 12:31

Zdravím všechny, lidi jsou svině určitě bych to tam nenechával nebo z toho nic nezbyde. Nálezcům gratuluji a opravdu doufám že to tam nenecháte aby se na tom nějaký blbečci obohacoval v kovošrotu

Adolf

29. 06. 2006, 12:40

dolin: Kdo jsi? Doufám že to chceš vytáhnout. Jestli jo tak si můj člověk. Jo ty tvý stránky jsou fakt nádherný Přeji hodně štěstí. Napiš mi.

Panther2

29. 06. 2006, 13:15

Tak to je bomba, jen mýt peníze, hnedka bych se k Vám přidal. To je nález, ketrej by se měl střežit.

dundee

29. 06. 2006, 13:31

Tak chlapi, vyhrnúť rukávy, pozvať pár silákov z Detektorwebu (nejaký bager sa tiež nájde) a čo najskor sa pustiť do práce.
Gratulujem!

gyry

29. 06. 2006, 13:42

No nevím. Stačí se podívat na hrabětickej tank jak dopadl. A jestli někdo sáhne do kapsy aby vytažení zafinancoval. Vytažení a převezení na podvalu dneska nikdo zadarmo neudělá. .

dolin

29. 06. 2006, 13:49

To Adolf: Jsem magor do podobných trosek a týpkům co v Hraběticích rozautogenovaly tu T34 bych upálil nohy!!! Někdo to prosím vytáhněte a někde si to dejte aspoň na zahrádku,.... kovošrot je hřbitov
Dolin

bobos

29. 06. 2006, 14:04

Pokud si pamatuji, tak asi roku 1965 vycházel vojenský zápisník kde se pátralo po troskách vojenských letadel. Mimo jiné i v Krušných horách. Mimo trosek letounu našli v nějaké strži dva německé tanky zarostlé hustým křovím, neuvedli lokalitu z obavy nevybuchlé munice.

dabac

29. 06. 2006, 14:07

komu to vlastne v takomto stave patrí?. . je to majetok štátu alebo je to šrot, ktorý si hockto môže zobrať?!... mať možnosť získať takú techniku tak viem čo si dám do záhradky!. .

Adolf

29. 06. 2006, 14:10

To dolin: Těm debilům bych neupálil nohy ale urazil hlavy

beda

29. 06. 2006, 14:48

tak tomu říkám super nález a u nás!!! Stálo by to za to to vytáhnout a sehnat k tomu něco z historie, jak se to tam dostalo atd.

Panther2

29. 06. 2006, 14:58

To: bobs, jsem v jedný knížce četl o dvouch panterech, které Němci vrhli do strže, byla to autobiografie německého SS oficíra, kterej skončil v legii. Docela by mě zajímalo co je na tom pravdy.

bobos

29. 06. 2006, 15:16

To:king tigrt, chce to sehnat vojenské zápisníky z doby kdy se publikovaly nálezy letadel, po případě se pokusit najít někoho ze skupiny redakce.

georg.12

29. 06. 2006, 16:16

Pánové, smekám!!! Bomba nález!!! Jen by to chtělo dát to do nějakého muzea. Bylo by to, myslím, fatk zajímavé. Lepší, než aby to cikorky rozebrali na sběr....
Jinak pro Vás-
Dějte vědět, co se s tím děje dál, prosím.

Petr J.

29. 06. 2006, 16:36

adolf:pro někoho je to poklad, pro někoho šrot. tak proč taková nenávist? kdybych se o tuto dobu nezajímal, tak bych to nejspíš do šroťáku odnes taky....

Adolf

29. 06. 2006, 17:58

petr j: Bože chlape dej si facku. Jště je v tom podporuj. Takový mám nejrači. Já mít prostředky tak by to tam teď už neleželo. Lopatu, krumpáč + jednu starou dobrou Pragu V3S a už by tančík jel na zahrádku.

ry777

29. 06. 2006, 18:46

To: Petr J, Proč tolik čeho? Kdybys měl na domku náhodu měděné okapy a mě to zrovna zajímalo. Pomohl bys my je odvést do sběru?

ry777

29. 06. 2006, 18:48

Clapi: Ptali jste se v Lešanech? Snad by měly zájem.

Panther2

29. 06. 2006, 19:15

To: ry777 Ti by to někam zašantročily.

gyry

29. 06. 2006, 20:50

Adolf: nevím, ale facku by sis měl dát ty. Petr J nikoho v ničem nepodporuje, jen řekl svůj názor se kterým plně souhlasím. Pokud by mě WWII nezajímalo, byla by to pro mě taky jen hromada šrotu, která hyzdí přírodu a její jediné využití bych viděl tak leda ve šrotu. A klidně by ses mohl pokusit mi při tom konání urazit hlavu. Aspoň by byla i sranda. Ale protože mě válka zajímá byla by to škoda. Ale neodsuzuju ani toho kdo to tam rozebírá. Jestli někdo chce ať si to odveze. Jestli si to nikdo neodveze tak se to holt rozebere. Ale kecama to nikdo nevytáhne. Ty holt prostředky nemáš ale silnou řečí vládneš. Jen mám ještě takovou věcnou: Myslím, že ti je tak kolem 18ti možná míň. Nemusí to být pravda, jen si to myslím.
ry777: pleteš do hromady jablka s hruškama. Okapy na domě svého majitele mají. Takže i kdyby jsi je chtěl majitel by ti v tom chtěl zabránit. Mají kusy železa ve strži svého majitele? asi těžko, jinak by někomu asi vadilo, že to někdo tahá do sběru. A jak bys chtěl někomu vysvětlit ať to do toho sběru netahá? Tím, že mu řekneš, vždyť je to z války! Tak ti na to někdo odpoví A co jako? Hrabětický tank se rozebral a nidko tomu nezabránil, protože patřičným institucím i obci to bylo jedno. Pro ně to byl šrot. A nikomu, až na pár nadšenců tam nechybí. Je to škoda, ale je to tak. Smeknu před vámi, jesli to torzo půjdete tahat. Uvidíme. .

Jim

29. 06. 2006, 20:51

Někde v Letovicích u Brna jsou nadšenci, kteří takovýto věci sbírají. Třeba by to zainvestovali. Jestli tedy někdo chce, tak zapátrejte a naveďte je...

elbel

29. 06. 2006, 21:08

Zdarec, taky bych řekl, že je to Pz III LN

Will

29. 06. 2006, 21:08

To by byla vážně škoda to nechat rozebrat, když už se u nás něco takového objeví. Doufám, že se najde někdo, kdo bude mít možnost vyzvednout ten vrak (pokud to je v tom místě jen trochu možné). Ach jo, ty peníze...

DFC

29. 06. 2006, 21:09

KING TIGER: Nevím, co tě vede k tomu, že by to Lešanští zašantročili (už jsem tady kdysi podobnou averzi vystopoval), ale ti mají 2 důležité věci k záchraně zbytku vraku: techniku a fandovství. Pochybuju, že by si to někdo z nich ulil do sběru nebo na zahrádku.

Fíkus

29. 06. 2006, 21:12

Tak to je super! jen pro upřesnění, podle kola a toho zavěšení to bude podvozek Pz III, a ta velká část by mohla naznačovat, že šlo o Stug III.
Jinak mám na půdě dost Zápisníků ze 60tých let

Panther2

29. 06. 2006, 21:17

To: DFC co maj toho šermena tak ho vyměnily za části panthera, co jsem slyšel. A pak je zajímavé, že se ztratila 8tuna ze Kbel, ale to již neni v jejich režii. Ale fakt, že je to asi jediná šance na záchranu.

gyry

29. 06. 2006, 22:14

DFC: tak ta averze by mě opravdu zajímala, tuším, že narážíš na mě, když jsem řekl, že radši ať je ten tank v tý bažině než abych všechno oblítal a zajistil a oni se pak měli na čem vozit. .

dolin

30. 06. 2006, 09:15

A pánové nevíte kde to je - kde to našli? Jako u jakého města? Já bych to snad i zacáloval to vytažení,......
Dolin

DFC

30. 06. 2006, 10:08

gyry: je to možný, ale jak to přesně bylo si už fakt nepamatuju.

DFC

30. 06. 2006, 10:09

doline máš skvělý stránky. Včera jsem na nich strávil vodpoledne a jsem nadšen

Adolf

30. 06. 2006, 11:03

gyry: Se vší úctou já nikomu názor neberu to co jsem napsal je pouze můj názor a rád si poslechnu názory jiných i když s nimi nesouhlasím. Co se týče mého věku tak i kdyby mi bylo 10 tak to na tom nic nemění. Mohu se zeptat na tvůj věk. Já se nedržím hesla že čím je člověk starší tak tím je chytřejší nebo že když je člověk mladý tak nic neví a nemá se do toho motat o válku si zajímám už pár let a něco o ní už vím a netvrdím o sobě že jsem sežral všechnu moudrost světa. Upřímně řečeno taky nevím proč by ten tank měl hyzdit krajinu. Krajinu podle mě hyzdí víc různé igelity a plastové flašky než tento krásný tank. Abych to shrnul tak se to tu dost zvrhlo a hádáme se o naprostých kravinách

teodor

30. 06. 2006, 11:36

adolf-
apropo pri jednej dedine neďaleko nás je údajne v jednej bažine tiež tank, ktorý tam mal počas vojny uviaznuť. zatial sa snažím zistiť niečo viac - aspoň ktorej strane patril. každopádne v tých miestach skutočne počas vojny tanky operovali. mam už nejaké fotky a teraz davam do kopy nejaké bližšie informácie. keď to bude hotové určite to sem pošlem

DFC

30. 06. 2006, 13:03

KING TIGER: Když jsem byl cca před 15-ti lety ve Kbelích, tak si pamatuju namačkaný tanky pod jednou stříškou (PZ-IV, povstalecký Hetzer) nebo Sherman bez věže, ale 8mi tunu jsem neviděl. Byla vůbec v majetku muzea? A kolik jich po republice vůbec je? Já vím tak o jedné, která tady na webu byla prezentovaná.

Enselad

30. 06. 2006, 13:17

Ikdyž je to vrak, zdanlivě nikoho... pátří státu, stejně jako všechen obdobný materiál. Jediná možnost jsou tedy Lešany, tam je to risk, už tam pár věcí bylo "dobře" vyměněno... Takže si to nechte sami, moc nešiřte kde to je, nebo to střelte tak jak to je.. vlků na to je dost. .

Panther2

30. 06. 2006, 13:25

To: DFC otec jí tam viděl, pak se ztratila a pak i několik děl. Bylo to za nějakého majtele, kterej již nežije.
To: Enselad to máš úpravdu kusy panthera za shermana, pak "atomové dělo" a to taky. Jsem tam s otcem byl dřív než to vůbec bylo otevřený a bylo tam toho mraky. Něco maj, něco asi v depozitu, ale ostatní, to ví snad jen konta.

Adolf

30. 06. 2006, 13:51

teodor : To mě zajímá. Mohl by si mi poslat nějaký ty fotky jak to tam vypadá??? Ozvi se mi na mail dík.

Trabant

30. 06. 2006, 14:40

Kridlo: Zkus oslovit muzeum Na demarkační linii v Rokycanech!!!

gyry

30. 06. 2006, 20:22

Adolf: klidně ti ho řeknu je mi 29. Kolik že je tobě? také se nedržím hesla to blabla starší a mladší. ale koukám jak se kdo vyjadřuje. To tvý urážení hlav a fackování bych přirovnal k vyjadřování puboše a opravdu ale opravdu to nemá co dělat se znalostmi kohokoliv. Takže se klidně motej do čeho chceš, to ti nikdo nebere.

ry777

30. 06. 2006, 21:28

gyry: Protože bydlím kousek od Hrabětic, tak vím že "jim" je to jedno, jestli to má majitele nebo né! Právě "tí" co rozebraly Hrabětický tank, očesaly kamošovy ty měděné okapy a bylo jim to šuma fuk. To je má skušenost. Bohu- žel, "snimy" mám jen ty špatné.

kridlo

30. 06. 2006, 22:15

hezky se dohadujete ale ono to neni tak jednoduché. Do muzea v Rokycanech jsem to už nabídl a zatim žádná odezva . Chtěli jsme od nich zato nějaký tip na sestřelené letadlo z války. Tím chci říct že jsme to nedělali pro finanční zisk

ska-p

01. 07. 2006, 12:44

tohle vypadá, že už to taky někdo pálil

sandy

01. 07. 2006, 16:41

Pěkný mám pro Škůdce toho Šturmovníka(vypáleného)

Paul1

03. 07. 2006, 13:36

Nádhera, škoda, že mne nenapadlo fotit podobný krámy když se tu ještě válely. Dneska neváhám tahat na hrbu cokoli co z něčeho takovýho bylo. Byly časy kdy jsem do helmy či nějakýho "střepu" ani nekop abych si neošoupal kanadu. Dneska je to všechno v trapu. Ach
jo... Slušně řečeno

Her Obrst

04. 07. 2006, 09:48

Krásnej nález- měl bych o něj zájem! pokusil bych se ho vytáhnout a zachovat pro příští generace-pro nálezce by byla odměna nebo bych vám moch ukázat kam spadly 2 letadla, jestly jste tam ovšem nebyl!
Když by jste měl zájem napištemy na mali-k. @seznam.cz

DUTMAN

06. 07. 2006, 22:23

Ty máš zájem o nějaké padlé éro o jednom vym. A taky mám doma dokonce 3kusi přídavnejch nadrží na spojenecké éro. Jsou vyrobeny z tvrzené překližky jsou mi nanic. Dobrá dekorace písni na tel 721138781

Paolo

07. 07. 2006, 10:53

Nemáte někdo kontakt na nějaký letecký archeology z oblasti Západnách Pomořan (Westpommern - BRD)? Hledám tam jedno letadlo, nebo aspoň info o něm.

WH44

08. 07. 2006, 18:30

Moc pěkný nález, gratuluju! Obávám se, že než se dohodnete to odvézt najdese nějaký podnikavec a šoupne to do šrotu. Nebylo by to poprvé. Já osobně si myslím, když o to nemá nálezce zájem mněl by zveřejnit kde to je. Určitě se někdo najde kdo by to odvezl.

WH44

08. 07. 2006, 18:38

Ve Kbelích nikdy žádná 8-tuna nebyla. Byla tam ale 12-tuna, nikam ale nezmizela. Soudruzi ji poslali do Německa výměnou za nějaké poválečné harampádí amerického původu. Stalo se v roce 1990.

LOS PETROS

11. 07. 2006, 15:50

Jestli na to pudete dejte vjedět, uděláme akci Z. Já vám určitě píchnu

CZECHcz

14. 07. 2006, 22:06

jestli potrebujete nabídnu podval a bagr z vlastních zdrojů. Nic za to nechci. Jeřáb dle tonáže mohu také zajistit, Vče máme na firmě. Preji hezký den. Kosek@astratrans.cz

CZECHcz

14. 07. 2006, 22:22

ještě jeden doatz prosím... nemohu najít nikde link na stránky Dolina... Děkuji za navedení . K té mé nabídce před tím... jsem laik, ale fandím zde lidem. . tak rád pomohu historii. V Liberci zdarma převážíme panu Placheckýmu americká vozidla na podvalu. Bylo by čkoda z nedostatku financí to nechat rozebrat na šrot.

dolin

25. 07. 2006, 13:12

www.dolin. estranky.cz
Dolin

Charles555

09. 11. 2009, 14:53

hlavně to nafotte myslim tu rekonstrukci pokud naka bude a pokud mozno mi poslete fotky na Charles555@seznam.cz

PanzerIV

04. 01. 2013, 13:28

mě by tak zajímalo když tady tak vážně debatujete o tom zda to vytahnete tak by me zajimalo jestli jste to za tech 7 let stihli nebo tma už to odvezla?

zilvaré

16. 02. 2013, 14:33

jo no? vytahlo se to?

jednicka

27. 09. 2020, 17:38

Nevíte někdo něco bližšího o tanku v lese Ochozy (silnice na Ubusin)?