Úvod / Nálezy

Tam někde u Olomouce

28. 02. 2012 Autor: hypo1 8259× 119
V pondělí jsem musel jet až do Nového Jičína a rozhodoval jsem se mezi levnější variantou přepravy – jízdou vlakem a dražší variantou – jízdou autem. Nakonec samozřejmě zvítězila ta dražší varianta, protože nevyužít příležitost trochu se projet a prodetektorovat moravské lesy, to by byl přece hřích! Po vyřízení záležitosti v Novém Jičíně jsem se stavil v Olomouci na oběd a potom už jsem spěchal do předem vytipovaného lesa.

Překvapilo mě, jak je na Moravě ještě zamrzlo – půda v lese byla jako beton. Chtěl jsem to zabalit a jet domů, protože kopat se ve velké části lesa vůbec nedalo a vyklepávat ohnutou lopatku mě už opravdu nebaví. Lesem jsem postupoval dost rychle a snažil jsem se najít místo, kde by byla zem měkčí, ale nedařilo se mi to. Pod mohutnými buky asi 20 metrů přede mnou proběhlo stádo divočáků, napočítal jsem jich 12, za poslední týden je to moje třetí setkání s touhle zvěří. Kousek od místa, kudy divočáci běželi, dřepěl nějaký podivín s batůžkem na zádech a sekerkou osekával starý kmen – nechápal jsem, co to tam tvoří, ale nechtěl jsem ho rušit v jeho činnosti, tak jsem to stočil pryč od něj.

Po chvíli se mi ozval pod cívkou krásně zvonivý signál v malé hloubce. Dal jsem se do vysekávání a byl jsem připravený ten očekávaný komunistický hliníkový deseťák klidně rozsekat, ale jaké bylo moje překvapení, když se v jílu ukázala přimrzlá koruna Franze Josefa a jako na potvoru ročník 1898, který už jsem kopnul někdy v létě. Zkusil jsem projet okolí, jestli tam nebude ta velká pětikačka, kterou ještě nemám, ale místo pětikoruny tam byla další koruna, ale tahle už byla v podstatně větší hloubce. Nález dvou stříbrňáků mi zvedl náladu, šel jsem dál, vykopal jsem nějakou velkou šupléru, zvláštní mosaznou nebo měděnou minipřezku s ohebným kloubem, pár dalších běžných věcí, ale mou vysněnou moravskou bojovou sekeru s pořádnými trny u násadního otvoru jsem tam nikde nenašel.

Když jsem byl nejdál, asi 2 kilometry od kraje lesa, přihnali se ke mně odněkud dva bílí psi – pitbul se zapadlýma očima, který vypadal fakt odporně a s ním velký chlupáč, asi jihoruský ovčák. Psi byli špinaví, funěli jako by běželi bůhví odkud, obestoupili mě každý z jedné strany a začali čenichat. Pitbulovi nejvíc voněla cívka detektoru a pořád koukal, co jako chci dělat s tou lopatkou v ruce, druhý pes si stoupnul opodál. Byl to docela zvláštní pocit a po pravdě – nevěděl jsem, co mám dělat, tak jsem šel pomalu dopředu, pitbula jsem měl pořád těsně u nohy, druhý pes šel asi 2 kroky od nás. Chvíli jsme tam takhle spolu chodili, pak se psi sebrali a šli dál do lesa na procházku, na kopečku se ještě otočili, jestli jsem pořád za nima a potom už oba zmizeli někde v dálce. Při odchodu z lesa jsem na stromě uviděl leták, že se někomu ztratil bílý vlčák slyšící na jméno Jack, ale toho jsem tam nikde nepotkal.

 Autor: hypo1

Komentáře

džarda

28. 02. 2012, 10:23

šuplera je průměrka na měření klád, jinak jako vždy

fagin

28. 02. 2012, 10:25

S těmi psy mám stejnou zkušenost. Bouchačku jsem měl připravenou ale dobře to dopadlo.

numismatik petr

28. 02. 2012, 10:33

holky, děti prostě moje psy mám v lese vždy, nedovedu si představit, co by následovalo když by je někdo zastřelil. ozbrojený jsem totiž někdy také a pro některé lidi je pes víc než člověk. " pes vás totiž nepodrazí "
NIC PROTI NOKOMU ale zbraň by měla být na posledním místě stejně jako střet člověk vrz. člověk

Tomín

28. 02. 2012, 10:34

Ti psi mě serou,přesně tohle nesnáším a nosím plynovku.Jen nevím jestli by je to odradilo nebo rozzuřilo.Nálezy pěkné.

marinex1

28. 02. 2012, 10:35

Článek a kolečka super.Dík za pěkné počtení a gratuluji

.felix.

28. 02. 2012, 10:36

na tohle nosím do lesa pepřák. Kdyby něco, jsem připraven. Psu se nebojim, ale když je smečka, jsem ve střehu

Mirek D.

28. 02. 2012, 11:03

bez kvéru do lesa nepáchnu!...Po zkušenosti se vzteklou srnou, ani na houby!

fagin

28. 02. 2012, 11:03

pivrnec: jestli pouštíš v lese psi na volno tak riskuješ.

fagin

28. 02. 2012, 11:04

Psy.

Burchinal

28. 02. 2012, 11:15

Volně pobíhající pes nemá v lese co dělat a je automaticky brán jako škodná.
Tady by bylo velmi velmi užitečné informovat například místní lesní správu, nebo myslivecké sdružení, prostě nenechat je tam lítat dál, odnese to spousta zvěře (je předjaří, začátek období rozmnožování), nebo i nějaký člověk na procházce, který nebude mít to štěstí jako ty.
Takže já prosím třeba jen o zaslání emailu někomu v oblasti, kde jsi je viděl. Kontakt třeba zde: http://www.lesycr.cz/cs/kontakty/lesni-spravy.ep/
No a ta šuplera je lesnická průměrka. Můžeš s ní měřit třeba průměr klád a zjistit kolik dřeva jsi vytěžil, nebo můžeš chodit lesem, měřit průměry stojících stromů a zjistit kolik přesně dřeva máš v lese.

drdla2

28. 02. 2012, 11:29

halík

28. 02. 2012, 11:32

Já mám hafany rád,velký pes mně nikdy nekousnul.Střelil bych maximálně,až by se do mně zakousnul.Jednou u známého se ke mně přihnali jeho čtyři 80 kilová monstra-dva rotvajleři a dva kříženci rotvajlera a vlčáka.To nebyl dobrý pocit,když ty psi neznáš a jsou ve smečce.

numismatik petr

28. 02. 2012, 11:33

tak dobrá, pes na volno v lese nemá co dělat asi jako každý znás s detektorem.......................
1. je pes na volno a pes na volno ( to souhlasím, ale mám psy vychované a proto mají volnost )
2. pes jako škodná musí splnit nekolik věcí
re. Burchinal kde je tedy prostor vhodný k volnému pohybu psů?
skoro každý pozemek je něčí. města a obce to také omezují. v lese mají naši státníci zvěr a hledače takže?
ale tvá první věta je prostě dost výstížná a chtěl bych tě v lese se psy potkat.

Burchinal

28. 02. 2012, 11:43

Pivrnec: pokud nevíš jak se v lese chovat se psy, tak si to laskavě najdi v příslušných zákonech.

konopek

28. 02. 2012, 11:43

Nálezy pěkný, gratulace.A co se týče psů, jelikož mému kamarádovi nedávno nalitej myslivec střelil papírového labradora, mám na věc trochu jiný názor. Vím že je většina slušnejch myslivců , ale ten zbytekj je opravdu na tečku.Když jsme se toulali po rumunsku, na smečky psů jsme měli v kapsách dělbuchy-buď se rozutečou,nebo tě roztrhaj...
A kolikrát by si kulku spíš zasloužil nezodpúovědný majitel psa,než pes sám...

fagin

28. 02. 2012, 11:44

Já byl na houbách to se snad v tomhle absurdistánu ještě může ale kdo ví, taková daň z hub .

konopek

28. 02. 2012, 11:45

Burchinal-já osobně na takové zákony mrdám, když jedem na vandr, jsou s náma třeba i tři čokli a nevím proč by se nemohli proběhnout po přírodě-která mimochodem nepatří žádnému mysliveckému spolku...

Burchinal

28. 02. 2012, 11:52

Konopek: ono jde spíš o to umět vidět dál, než na špičku vlastního nosu. Bohužel je stále víc lidí, kteří se starají jen o sebe a co se děje kolem je nezajímá a ničeho si nevšímají.

W650

28. 02. 2012, 11:59

tak,tak:pes bez náhubku a majitele v nedohlednu ,ženoucí se lesem ke mě ,by se automatický stal cílem v záměrné.Jinak vzteklá liška není vztekla,ale podezřelé krotká a nebojácná.Takže bacha:nehladit,nemuckat,nebrat domů.

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:02

re: Burchimal: znalost zákona bych si klidně rozebral s člověkem který napíše, že pes na volno v lese je automaticky škodná.
pak jsi se ještě nevyjádřil ke kopání v lese, obnovování 100let starých skládek atd. ???? tak reaguj prosím adekvátně nebo vůbec.

W650

28. 02. 2012, 12:04

Pivrnec:a proč by jsi chtěl Burchinala v lese se svou smečkou potkat ?To jsem nepochopil.Zní to jako vyhrůžka,nebo se mi to zdá ??

Burchinal

28. 02. 2012, 12:05

Ne pes na volno, ale volně pobíhající pes. Bez majitele, 2 kilometry v lese... to je automaticky škodná. Že si to pleteš s tím, že jdeš po lese se psem na volno mě překvapuje.

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:05

re: Step konečně trochu rozumná reakce ( NÁHUBEK )

marinex1

28. 02. 2012, 12:07

Brat si sebou do lesa na procházku bouchačku.To dle mého názoru muže akorát tak pitlák, magor nebo srab

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:09

re: Burchinal ani tak se pes nestává škodnou!
buď to je to opravdu tvá neznalost patřičných zákonů, nebo je tvůj výklad záměrně pozměněný - snad nějaký zakomplexovaný lesní hospodář který je schopný zastřelit vesnického psa páááár metrů od plotu? úmyslně jsem nenapsal od hranice pozemku............

konopek

28. 02. 2012, 12:12

No mně osobně už vadí výraz škodná.Komu a jak škodí? Díky tomu, že jsme vymasili vlky a podobnou škodnou se nám teď příroda odvděčuje přemnoženejma prasatama a podobně... To přece nedává nikomu právo zvíře zabít. Jediná škodná v lese bohužel bývají lidé...

dedek33

28. 02. 2012, 12:12

W650

28. 02. 2012, 12:13

marin-ex:hřbitovy jsou plné hrdinů .A tohle řekni nějakému nimrodovi až ho potkáš s kulobrokem přes rameno na šoulačce

Burchinal

28. 02. 2012, 12:15

Pivrnec, úmyslně přeháníš, přestaň si vymýšlet.

Burchinal

28. 02. 2012, 12:15

Konopek: jenže v lese nežijí jen divočáci.

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:16

tak jsou tady i normální lidé.....................
pes ale škodná být umí, nemá ty instynkty které měl zmíněný vlk lovit slabé jedince.

marinex1

28. 02. 2012, 12:17

Step: Nevým jak ty ale já když nějakého v lese potkám tak si sním docela dobře pokecám

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:19

re: Burchinal co ty skládky? také přeháním?
jenže to se tady moc nehodí že??????!!!!!!!!
a názor na neznalost pouze prohlubuješ, ještě jsi pořádně neodpověděl na žádnou otázku.
nebo stačí napsat, špatně jsem to podal......... či tak něco.
ale to " VELCÍ CHLAPY NEDĚLAJÍ " to je fakt

konopek

28. 02. 2012, 12:22

Burchinal...nechci slovíčkařit, ale já napsal prasata a podobně. V lese trávím většinu víkendů, buď s klackem, nebo s báglem a foťákem. A bohužel, když občas v nějaké večsnické hospě kecám s myslivcama, mám nedobrý pocit. Zaplať pánbůh, že ti opravdový myslivci jako je třeba púřítel Cimmrman jsou natolik dobří a lesu prospěšní, že ty vylitý idioty, který střílej po všem co se hýbe přebijou...

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:24

re: konopek

Burchinal

28. 02. 2012, 12:25

Pivrnec: O skládkách tu mluvíš jen ty, klidně pokračuj. Jen nerozumím tomu proč mě někým nazýváš a proč píšeš co bych asi udělal. Prostě si vymýšlíš.
A přidám citaci zákna o myslivosti:
usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo vliv svého vedoucího ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení pronásledují zvěř; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení. Toto oprávnění se nevztahuje na psy ovčáckých a loveckých plemen, na psy slepecké, zdravotnické, záchranářské a služební; usmrcovat kočky potulující se v honitbě ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení,

Honza 33

28. 02. 2012, 12:27

Zdar kopačí koukám že tahle debata o pesanech je čím dál častější.Taky mám psa jako tele a do lesa ho občas beru,ale jen do lesa kde znám oba hajný.Ten náhubek všem pejskařum doporučuji ,a ktomu reflex vestu ,když se vám pes náhodou zaběhne a hajnej uvidí vestu a náhubek tak určitě střílet nebude,pokut bude normální.To samé platí pro klid ostatních návštěvníku térenu nahubek 300,vesta 150, to neni tak hrozní ne.ps bouchačku nosim taky a srab nejsem,čas od času potkáte v lese nejen bordel od lidí ale někdy přímo bordel lidský,u nás je hodně fetáku co se v letě v lese zašívaji a čuchaj nějaký sračký.

Ronaldo

28. 02. 2012, 12:27

Diskuze o hovně, pokud jsem v lese a potkám psa bez náhubku, který se ke mně žene ne zrovna v přátelské náladě a jeho pán v nedohlednu, tak to má spočítaný. Nevím proč bych se měl nechat pokousat nějakám čoklem. Psů se nebojím, dokonce jako malého mě 3x pokousal tentýž sousedův pes, který se toulal po vesnici a jeho páníček mu to toleroval. Jde taky o to, že spousta lidí se psů na volno bojí, moje žena kvůli tomu nechodí ani na houby, protože má špatnou zkušenost a bojí se všech velikostí psů a vím, že takových lidí je docela dost. Jsem pro, aby psi běhali na volno, ale vždy v dohledu svého pána, potom s tím nemám problém

hypo1

28. 02. 2012, 12:28

Ty psy jsme dneska řešili a tady u nás je situace taková, že když myslivec v lese vidí psa bez páníčka, tak ho odstřelí a zahrabe nebo zahází větvema. Automaticky ho prej bere jako zdivočelýho a jako potenciální škodnou, občas se tady v lese válej stržený srny. Jeden z místních myslivců těch zastřelenejch psů má na kontě údajně kolem 10, ale oficiálně to nikde nehlásí. Jednou v noci proti němu stál v lese rotvajler, vrčel, cenil zuby, tak ho ten starej pán prej taky hned zastřelil. Včera jsem se v tom lese necejtil moc bezpečně a nevim, co bych dělal, kdyby se mi ten pitbul zakousnul ze srandy třeba do nohy, naštěstí oba hafani byli v klidu, ani neštěkli, jen hrozně funěli.

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:29

re: Burchinal
a přečetl jsis tu citaci? je tam někde....... Volně pobíhající pes nemá v lese co dělat a je automaticky brán jako škodná.
ze tvé první reakce????? je tam tolik podmínek.....................
a jestli se v přítomnosti psa cítíš ty jako ta štvaná zvěř, tak to chápu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tímto s tebou končím debatu PANE nimrode.

cernunos

28. 02. 2012, 12:31

Tak na toulavý (tim myslím i psy puštěné na volno a třeba 300m od páníčka)čokly mam taky smůlu a už hodněkrát mě a nejen v lese některý překvapil.No kupodivu jsem dosud kousanec neutržil.Posledně se ke mě přes louku hnal vzrostlý dobrman a asi 50m od mě zůstal napajtě stát a sledoval mě dobrých 5min.Tak jsem si ho nevšímal a stál na místě a dělal že pozoruju stromy ale po očku jsem ho seldoval,co se bude jako dít.No až po těch 5ti minutách jsem si všiml paničky,co na něj ze vzdálenosti 100m volala.Jka mám sakra tušit,čeho je takový pes schopný?A zda má vůbec někde poblíž páníčka?Pro jistotu taky nosím pepřák,velký nůž a jistí to samozřejmě i lopatka.Takže kdyby došlo ke kontektu,tak batoh do levé ruky jako štít a v druhé lopatka nebo pepřák.Ale s.rou mě lidi,který takovýho psa nechaj na volno a ne velký vzdálenosti,to se rozumnej člověk prostě musí cítit ohroženě,takže takové venčení považuji za dost nezodpovědné.

džarda

28. 02. 2012, 12:33

ne podle zákona, ale podle zdravého rozumu - neodprásknu přece psa jen kvůli toho, že jen tak pobíhá a naopak, pokud na mě zaútočí, tak použiju všech prostředků k tomu abych tento útok odvrátil (rozuměj zabil psa). Nicméně jsem zvědavý, kdo z vás by měl koule na to, aby to zvíře jen tak pobíhající zabil

ragnarog

28. 02. 2012, 12:33

krovacek 1, Ronaldo: Přesně. Víc asi není nutno dodávat.

konopek

28. 02. 2012, 12:33

krovacek1-jakožto bývalý pracovník drogové prevence tě můžu ujistit, že lidé co čichají různý svinstva před tebou spíš utečöu než aby tě napadli. Tak buď rád, že se "zašívají" v lese a neotravují populaci ve městě-jedinej komu škodí jsou oni sami sobě, jelikož toulen a podobný sračky jsou poměrně rychlí zabijáci...
A pokud někdo nosdí u nás do lesa kvér na obranu je u mně zamindrákovanej magor....nežijem v Amazonském pralese ale ve střední evropě...

Burchinal

28. 02. 2012, 12:37

Celá problematika psů v lese je srozumitelně popsaná například tady:
http://www.ifauna.cz/clanek/psi/pohyb-psu-v-lese-a-na-poli-z-pohledu-zakona-o-myslivosti-21/6066/

Honza 33

28. 02. 2012, 12:40

KONOPEK-Zamidrakovanej magor nejsem ,tak nikoho neurážej!Fetak zamrdanej co to z něj táhlo jak z plechovky toulenu šel naproti mně a nevypadal že chce utíkat , dělaj tam bordel jak svině .ty preventisto!

Burchinal

28. 02. 2012, 12:44

Jen cituji kousek textu, který se mi líbil:
Buďme k sobě slušní a tolerantní. Myslivce a pejskaře by měla spojovat láska k přírodě. Jdete-li se svým psem do honitby, chovejte se tak, abyste vy i vaši psi zvěř nerušili.

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:46

někteří se musí odkazovat na članky ty se ale s nabitou zalícenou kulovnicí těžko študujou.......

konopek

28. 02. 2012, 12:47

krovacek1. Potrefená husa.... tak by jsi to do něj nejradši našil že? Urážet nechci, je to spíše diagnoza. A končím debatu, jelikož drogová problematika sem určo nepatří..

Burchinal

28. 02. 2012, 12:48

Pivrnec: možná jsi jen trochu paranoidní, když vidíš hlaveň kulovnice v každém roští.

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:48

tak to jako " omluva " stačí Jen cituji kousek textu, který se mi líbil:

numismatik petr

28. 02. 2012, 12:50

re: Burchinal já o koze ty o voze ....... od začátku do konce
snad se v lese nepotkáme a vše dobré...........................

ragnarog

28. 02. 2012, 12:58

pivrnec: Sakra, můžeš mi říct, co je na té větě tak nepochopitelné a nejasné? Vždyť to, co je tam napsané, by mělo patřit k základní lidské slušnosti. Měj si psa, choď si s ním ven, měj ho na volno - a na dohled!, ale ať ten pes nikoho neotravuje, neohrožuje, nebo nedejbože nekousne, a taky ať nehoní zvěř. Psů se nebojím, ale když takovou nějakou velkou potvoru potkám bez náhubku a pán není na dohled, necítím se zrovna dobře...
konopek: Považuju tě podle tvých příspěvků za rozumného chlapa, ale teď musím nesouhlasit. Jestli někdo chodí do přírody s kvérem, je to je jen jeho věc. Nemůžeš vědět, jaké pro to má důvody. Když mi tím kvérem nešermuje nalitý před ksichtem, když ho někde potkám, a má ho pěkně v pouzdře/kapse/batohu, tak je mi to úplně putna...

Honza 33

28. 02. 2012, 12:59

KONOPEK -Potrefená husa,tak dobře se přiznávám se zamindrákovanej magor co nosí do lesa kvér.Tvuj názor že dyž někdo nosí střelnou zbran do terénu tak má mindrák mi stačí ,nečucháš taky něco?

konopek

28. 02. 2012, 13:05

renagog, křováček....máte pravdu, je to každého věc, mně střelba taky moc baví. asi jsem se špatně vyjádřil,vadí mi hrdinové kteří se bez kvéru nehnou, protože se neustále cítí ohroženi.Ať už se bojí psů, feťáků či cikánů...
TAKŽE SE OMLOUVÁM, ZA ŠPATNOU DEFINICI!

konopek

28. 02. 2012, 13:07

krovacek 1: nečuchám, toulenem lepím pouze modely bojové techniky.

Honza 33

28. 02. 2012, 13:12

Konopek-konečně alespon nějaká řeč,nejsem posera,jen jsem kolikrát narazil na opravdu špatní lesní navštevníky ,jednou sem málem přišel o detík,a taky neříkám že bych hned udělal někomu díru do hlavy , nejsem blázen ,ale nějak jsme se domluvili né

ipola1

28. 02. 2012, 13:19

pivrnec: nesrovnávej detektoráře a volně pobáhající psi v lese. Pokud bych tě s volně pobíhajícíma psama bez náhubku, potkal já v lese, tak budu kromě psů považovat za škodnou i tebe. Žádnou střelnou zbraň nenosím a proti psům taky nic nemám, jen nešnáším blbé lidi!

fagin

28. 02. 2012, 13:22

konopek: o tom jestli je bezpečněji v amazonii nebo ve stř. evropě by se dalo polemizovat.

Honza 33

28. 02. 2012, 13:27

ipola1

greenthumb

28. 02. 2012, 13:38

moc pekne korunky debata o kynologii by mela byt vedena uplne nekde jinde (volna ) a ne v sekci Nálezy

Mirek D.

28. 02. 2012, 13:41

konopek,marinex1 - hoši, jste velmi naivní a zdá se, že vás zkušenosti k podobným opatřením nedohnali, nepřeju vám opak, ale soudit lidi dle své naivity byste neměli....Střední evropa pro mne osobně není zárukou bezpečnosti.Pokud jde o marimexe1- větší magor je u mě ten, kdo nezná vyjmenovaná slova po "p". PITLÁKU

honda2

28. 02. 2012, 13:48

Já osobně chodím s malým psíkem taky,myslivost jsem dělal taky.
Musím ale souhlasit s Burchinalem.
pivrnec promiň,ale připadá mi,že pes u tebe je víc než člověk.
Kvér do lesa netahám,na to jsem moc lenošnej,stačí motyka či rýč.

hypo1
Gratuluji k nálezu.Z těch čoklů bych se asi posral strachy.

honda2

28. 02. 2012, 13:49

ipola1
Lépe bych to nenapsal.

marinex1

28. 02. 2012, 13:54

Miras:Já vyrostl na ulici vedle fetáku. Měl jsem to štěstí že jsem nedopadl jako oni.Mnoho mých kamarádu ale to štěstí nemělo.Pár venkovských zábav kdy jsem odcházel z kudlou v ruce mám taky zasebou.Nejhorší potyčky jsem zažil v r.1989 s cikány když jsem ze zábavy před nimy skákal z hradeb.A co se týče mých hrubek tak ti nikdo nekáže to číst.

konopek

28. 02. 2012, 13:56

fagin...možná máš bohužel kus pravdy. Vloni jsem se sám toulal tři týdny po vojenském prostoru Valáškovce-Vihorlat v lese kde žijí i zvířata o kterých se dá říct ,že jsou člověku nebezpečná. Měl jsem u sebe jen utona (na chleba a dřevo). za celou dobu jsem ani jednou neměl pocit strachu. Ne že bych byl takovej hrdina, ale zvěř člověka opravdu napadá jen velice vyjímečně. Ale každého boj....

numismatik petr

28. 02. 2012, 13:59

re: všichni po mém posledním příspěvku........ přečtěte celou debatu a pak někomu nadávejte!!!!!
košík ( náhubek jsem kvitoval a moji psy leč na volno tak s náhubkem !!!!!!!!!!!! ) re: ipola1 nesrovnávám detektoráře se psy, jen zákon se zákonem a psal jsem my hledači, bavím se tedy i o sobě. je hledač a hledač.
re: ragnarog věta je prostě špatně postavená a podle ní pes který hraje na schovávanou s páníčkem ( běžná součást výcviku ) pán schovaný za " 10 " stromem je dobrý terč.
takže tak.

numismatik petr

28. 02. 2012, 14:01

jinak debata lepší než nad 100 zlatých..................

Mirek D.

28. 02. 2012, 14:07

marimex1-ok, já myslel, že sem píšeš, aby to lidi četli, ale ok..chápu. Víte, je to možná rok, co projela novinama taková zprávička o člověku, který chodil po lese a jen tak z plezíru a díky své mentální poruše popravil pár lidí, dělala mu dobře jejich bezbranost a strach. Jistě mi tu hrdinové s lopatkou poradí, jak se proti takovému individuu ubránit? Nebo pár zdivočelých psů, nejlépe bojového plemene, který se toulají divočinou. Jednoduše doufáte, že vám se taková věc prostě nestane. Z mého pohledu nic než čirá naivita. Stávají se takové věci. Prdlej majitel domku v sudetech na nás vytáhl brokovnici, protože kam až jeho oko dohlédne, všechny pozemky jsou jeho...těžko by rozumný našinec dopustil něco jako přestřelku, ale nemůže se něco takového stát??..Líbí se mi i názory "pejskomilů", to jsou ti postiženci, kteří by za "vraždu" psa lynčovali člověka, přitom pes, je stále jen zvíře a dobře, že žijeme v zemi a v době, kdy je nemusíme žrát. Nemusíme, ale můžeme, mmch. chutnají znamenitě:))...to jsem si jen tak rejpnul

Honza 33

28. 02. 2012, 14:21

prostě lepší mít a nepotrěbovat , než nemít a potřebovat rozjelo se to tu dobře

konopek

28. 02. 2012, 14:23

fagin...možná máš bohužel kus pravdy. Vloni jsem se sám toulal tři týdny po vojenském prostoru Valáškovce-Vihorlat v lese kde žijí i zvířata o kterých se dá říct ,že jsou člověku nebezpečná. Měl jsem u sebe jen utona (na chleba a dřevo). za celou dobu jsem ani jednou neměl pocit strachu. Ne že bych byl takovej hrdina, ale zvěř člověka opravdu napadá jen velice vyjímečně. Ale každého boj....

Burchinal

28. 02. 2012, 15:02

Ta malá přezka s kloubem - byla k něčemu přinýtovaná, takže zapínání nějaké brašny? Postroje? Přezka je trochu zdobená, takže byla na očích a vypadá hodně staře. Jen ten kloub je zvláštní, asi byl materiál toho, co se uzavíralo, dost nepoddajný. A přezka je i malá, asi tedy na tom předmětu bylo takových přezek víc, třeba dvě, tři.

milda70

28. 02. 2012, 15:04

Miras: jestli myslíš tzv. lesního vraha ,tak to už je dýl. Ti chudáci byli bez šance. Zastřelil tenkrát chlapíka nekde v čechách a dva důchodce kteří šli do lesa na dřevo. To nebyla vražda ale poprava. S těmi důchodci se to stalo kousek od mojí chaty.

Honza 33

28. 02. 2012, 15:06

milda70-brrr to je hnus

fremi

28. 02. 2012, 15:14

hypo to je sranda asi 10 ludí si všimlo tvoje nálezy, ináč sa ešte čudujem že sa tu tolko hovorí o psoch a kočičák tu ešte neni
korunky pekné mne sa podarila zatial iba jedna

Carcass

28. 02. 2012, 15:36

fremi: já se to pokusím uzavřít. Jsem myslivec stejně jako celá moje rodina (muži). Za padesát let nebylo potřeba zastřelit jediného psa. Každý myslivec by mělsvůj rajon dobře znát, většinou narazím na psa, který táhne za čubou do druhé vesnice apod. Když už narazím na psa (čistého) a ten si jen jde a viditelně se nežene za zvěří (nepronásleduje ji), tak ho nechám. Psa evidentně ztraceného (špinavý a vyčerpaný) se pokusím přivolat k sobě a zjistit majitele. Psa rozzuřeného lze vyplašit výstřelem do vzduchu. Psa útočící na zvěř či dítě = střelba. V případě, že jsem nalezl strženou zvěř, tak jdu po sobě několik dní do lesa na šoulačku s tím, že ho zastřelím. Nikdy se mi neprokázalo, že to byl pes.

konopek

28. 02. 2012, 15:43

marueco Bohužel, ti špatní jsou vidět víc a dělají vám špatnou reklamu, ale to je problém všude...

milda70

28. 02. 2012, 15:51

krovacek 1:hnus to je. Ale bohužel smutná realita.

olda 41

28. 02. 2012, 16:07

Krásné počteníčko. Při něm jsem si vzpoměl také na obdobnou scénku. Stalo se to přede dvěmi roky. Bloumal jsem s detektorem po lese. Signál, začnu kopat a najednou za sebou slyším nějaké frkání. Vstanu a nevěřím svým očím. Na dosah ruky ode mne stojí srnka. Pofrkává, kroutí hlavou a já jsem v tu chvíli jak v Jiříkově vidění. Hlavou mi probíhá. Spím, a nebo je to fakt skutečnost ? Štípu se do ruky. Je to skutečnost. Ale v tom si říkám. To přece není možné. Co když ta srnka je nakažená vzteklinou. Jak jsem dříve slýchával, zvěř takto nakažená, ztrácí plachost a ostražitost. Ano je to tak. Hodil jsem detektor na zem, chytil lopatku do obou rukou a říkám si. Dojde ještě o kouse blíž a já, ač nerad jí tu lopatku vrazím mezi oči. Chvilku tak stojím a srnka se najednou pomalu otočí a beze spěchu, ladně odchází pryč. Utřel jsem si pořádně orosené čelo a pokračoval jsem dál v hledání. To ale není konec této epizody. Vyprávěl jsem tuto scénku svým známým a jeden z nich se zarazil a povídá kde , že se mi to přihodilo. Podal jsem mu vysvětlení o místě a on mi na to odpověděl : Zaplať Pán bůh, že jsi nevykonal ten zamýšlený čin s tou lopatkou. Ta srnka žádnou vzteklinu neměla. O kus dál od toho tvého setkání se srnkou je hájovna. Bydlí tam můj známý a on ji má na své zahradě. Zachránil jí jako malé srnče, které asi přišlo o matku. Když jí po čase vypustil do volné přírody, stejně se k němu vrací na návštěvu. Ty, když jsi jí potkal, tak jsi samozřejmě toto nemohl vědět. Byla vychovaná lidmi a tak se k nim hlásila. Po tomto vysvětlení mi zatrnulo a jsem do dneška rád, že vše dopadlo tak jak dopadlo.

HAMZ

28. 02. 2012, 16:37

pěknej report, u nás na severní moravě zamrzlo až na kost

outdor

28. 02. 2012, 16:48

Ty máš děsnou kliku.........., ať vlezeš,kam vlezeš,všude najdeš stříbrňák

vanys007

28. 02. 2012, 16:49

Mimochodem ten jakoby trouba co střílel ty neviní a nic netušící lidi mněl dvě vysoký školy , a snad si to v krymu hodil

SALLMON

28. 02. 2012, 16:56

Pěkné kolečka..článek má hlavu a patu..vždy si rád něco takového přečtu.Tady je to na pěkný článek velmi chudé

marinex1

28. 02. 2012, 16:59

oldo41:Jeden muj příbuzný našel mladého srnečka vedle uhynulé strny a vzal ho domu. Vypiplal ho kozím mlíkem.Po roce začal dělat neplechu a tak ho chtěl vypustit do obory.Hajný to ale nechtěl.Tak ho v noci šupl přes plot do obory druhému.

tony counter

28. 02. 2012, 17:11

souhlasim pěkně se to četlo. U nas Jižní Čechy povolilo prvních 10cm a zbytek dolu zmrzlí na kámen

pepa_d

28. 02. 2012, 17:13

On každej myslivec blb si hraje na všemohoucího,není to náhodou tak že psa může zastřelit pouze hospodář nebo člen lesní stráže? Samozřejně mimo těch jmenovaných,služební vodicí atd.

mamradpivo

28. 02. 2012, 17:24

krasni frantici

ryža

28. 02. 2012, 17:30

Mám lufta z volně pobíhajících psů,takže za odvahu ,za vytrvalost ,no a samozřejmě za nález

joeblack

28. 02. 2012, 17:35

Zdravím Vás všechny šťastlivce . Já se jen sem tam mrknu co je zde nového , protože mám velký problém z pohybem a sednutím si . Ale dnes se přidám i do diskuse . Když se podíváte na můj jediný přízpěvek , tak tam zkušenosti se smečkou popisuji a opravdu nic moc . Ale i kdybych mohl chodit, tak jediná zbraň kterou si do lesa beru je rýček. Od malička jsem v lese kdykoliv je chvíli čas a je mi tam dobře a nikdy sem zbraň nepotřeboval, samozřejmě jako kluk sem měl u sebe vždy nůž a luk a zastřelil sem pár stromů. pes v lese v tomhle období ale zabije zvěř i když ji nedohoní. srna prostě uhyne vysílením. Jinak myslivce mám v oblibě jako trn v pr. znám jich hodně a myslivec bych řekl tak třem z nich. zbytek sou rasy a pytláci. jeden znich mi zastřelil psa 50metrů od plotu na poli.byly u toho i děcka. bohužel policajti sou ve stejném sdružení jako dotyčný.Ale stojim na straně myslivců co se týká psů v lese bez pána . Snad se v září konečně dostanu aspoň na pole za barákem a budu si moct kopnout aspoň kus radlice . zdravím a přeji hodně hezkých nálezů. Jinak přezka i mince nádhera a jen závidím jak budu moct vstat nafotím své nálezy a pošlu sem

Smirtak

28. 02. 2012, 18:04

Příteli, čtení je to skvělé, ale moc to s těmi výlety sem k nám nepřeháňej. Chceme si taky ještě najít nějaké to ágéčko.

Venek

28. 02. 2012, 18:28

. Mě se ještě nestalo že bych v lese potkal volně běhající psy ale řešit tu zákony atd je blbost, každej pustí psa a ten mu zdrhne třeba za zajícem a ocitne se někde sám bez dozoru ....

Burchinal

28. 02. 2012, 18:35

Venek: no a o to právě jde, aby se tohle nestávalo. A protože se to pořád stává, tak prostě musely přijít na řadu zákony. Když vím, že pes neposlechne, tak ho buď neberu do lesa, nebo ho tam nepouštím. A když jsem ho tam pustil a on zdrhnul a honí zvěř, tak jsem blbec a musím za to nést odpovědnost.

Vyhpet

28. 02. 2012, 18:42

Pěkny korunky asi jsi byl na špatné straně Olomoca všude zamrzlo není

romadoor2

28. 02. 2012, 19:38

Moc pěkný příběh i nálezy. Díky!

Venek

28. 02. 2012, 19:49

Všude zamrzlá zem není no ale v neděli pršelo, sněžilo, padali kroupy a svítilo slunko a vylekal mě jelen kterej bušilo do stromu parohama . Burchinal: Jo neříkám že ne ale pes vycítí strach a když mě nenapadne tak se nebráním a tak se i stalo v příspěvku . Další věc je jestli má pes obojek nebo ne což ted nevím ale bojovej pes jako je pitbull nebo rotvajler by měl mít nahubek , to je fakt . Kdyby někoho napdla čivava s yorkšírem tak to nikdo řešit nebude

polok

28. 02. 2012, 20:12

To marinex1: Jo u nás je naprosto bezpečno a kdybych měl aspoň malinkou šanci se bránit tak bych nechtěl po zrůdě jako Kalivoda házet klacíky ale tak podle tebe jsem asi srab když bych se bránil zbraní. Malý výňatek jak je u nás hodně bezpečno: Třiatřicetiletý Kalivoda v roce 2005 zastřelil na lesní cestě u Nedvědice na Brněnsku starší manželský pár. O tři dny později na Kladensku opět v lese zavraždil legálně drženou zbraní čtyřiačtyřicetiletého muže na procházce se psem. Oběti si vybral náhodně. Myslím že to mluví za vše.

elfík

28. 02. 2012, 20:41

Já bych všechny naše myslivce co střílej po všem co považují za škodnou, vysadil na zkušenou do amazonie nebo do třeba do indický džungle, tam by si mohli zastřílet do alelujá. Zároveň bych jim dal GPS a ať si poraděj na cestě k domovu.

aznoh

28. 02. 2012, 20:52

Taková diskuze tady už dlouho nebyla .. . . . . Nálezy super, gratulace

Rozum

28. 02. 2012, 20:56

TOP 10 jinak AG hezky,hezky.....

ExtraligaHk

28. 02. 2012, 21:20

Tak přidám ten stý koment k Olomouci, nález i popis pěkný, když jsem viděl ten počet komentářů čekal jsem teda nějaký depot pražanů ale i tak hezké nálezy, jako ostatně vždy od hypa. K debatě se nevyjadřuju.

Maco1111

28. 02. 2012, 21:23

Zdravím,nálezy super a hlavně za kopání v tom betoně .Jinač jsem pejskař, s cizích opuštěných psů bych mněl lufta což je pravda ale asi by mne více zamrazilo z ozbrojeného ,,kolegy" s.Mzslím,že ten pepřák a v opravdu kritickém okamžiku lopatka postačí.
Všem pejskařům ,hlídejme si své čoklíky

hypo1

28. 02. 2012, 21:32

joeblack: To, co se ti stalo, to je teda docela drsný a jsem rád, že včerejší psi neměli chuť na můj gluteus maximus V různejch příručkách se píše, co dělat při napadení 1 psem, ale nepíše se tam, jak se bránit dvěma a víc psům. Údajně by měl pomoct paralyzér, dneska se tomu řiká elektrický obušek, pepřák je prej slabej.
Burchinal: Díky za pomoc s určením přezky!
džarda: Díky za určení průměrky!

S těma psama je to těžký, i celkem poslušnej pes se občas zblázní, když chytne stopu a někdy může trvat dost dlouho než se zase vrátí. Myslivci by to mohli řešit třeba uspávacíma střelama, ale nevim, jestli se dá takovej náboj nabít do klasický zbraně. A taky netušim, kdo by si takovýho uspanýho psa z lesa odvez.

dluhoš

28. 02. 2012, 22:21

to byli psy z naší hanácké hlídky,nejezdi sem a budeš mět klid

SunTzu

28. 02. 2012, 22:27

Čau, přezka je z ostruhy.

čumim

29. 02. 2012, 00:27

Pes a pán. Pán je u mě ten kdo má kontrolu nad svým psem. V tom případě nemám jedinej důvod vodit psa v lese na vodítku nebo mu dávat náhubek, ať je to pitbul nebo čivava. Vždy je nějakej průšvih vina jen a jen pána. Párkrát jsem na zvědavého psa taky narazil a když jsem nevěděl co si o něm mám myslet stačilo se shejbnout pro šutr.Naštěstí to vždycky vyšlo.Parádní nález ,pěkný čtení-gratuluju

Burchinal

29. 02. 2012, 08:32

SunTzu: jestli je ta přezka fakt z ostruhy, nemáš prosím nějaký obrázek pro představu?

majk1984

29. 02. 2012, 08:44

pekne napsané,kolecka pekne..

ragnarog

29. 02. 2012, 08:58

čumim: Kontrolu nad svým psem bude mít pán zaručenou vždycky tím, že mu dá náhubek a bude ho mít na špagátě, to je neoddiskutovatelné. Když mě napadne nějaký volně pobíhající pes bez náhubku, bude mi úplně jedno, jestli pán svého psa nezvládl, nebo psovi ruplo v bedně. Takových do nějakého okamžiku hodných rodinných psů bylo, a pak jen čteš o tom, jak někoho napadli... V ten okamžik to pro mě bude vzteklá bestie, které se musím zbavit - a rozhodně nebudu řešit, jestli mu při tom způsobím bebínko nebo ho pošlu do psího ráje. Mysli si o tom, co chceš. "Naštěstí to vždycky vyšlo." - to je taky věta. Co když ti to jednou nevyjde? Co budeš říkat pak?

čumim

29. 02. 2012, 10:46

Větou naštěstí to vždy vyšlo jsem myslel psa bez pána.Pokud takový pes je pán ho zřejmě pod kontrolou neměl a není se o čem bavit že vina je na straně pána. Dávám ti za pravdu,že v tom případě pes bez vodítka a náhubku nemá v lese co dělat. Můj pes se mě drží a na přivolání poslechne, myslím,že to je základ, aby mohl bejt můj přítel kterému umožním svobodu pod mým dozorem

ragnarog

29. 02. 2012, 11:09

čumim: Tak to jo, na tom se bez problémů shodneme.

čumim

29. 02. 2012, 11:27

Ještě dodám,že jsem si psa pořídil proto,aby mě dělal radost a ne starost a díky nějakým pravidlům se mu celá rodina věnuje. Mám 2 malé děti a ani oni nesmí zůstat se psem samotné v 1 místnosti i když je můj pes má rád a nechá je třeba chodit na svoje granule,které moje děti tak strašně milujou a které jim neustále zakazujem Jinak míru zdar,ať se ti vede

pytlakkv

29. 02. 2012, 11:32

Za nálezy a k těm psům,chodím hledat už hodně let a vždy mám v kapse pár piškotů a v druhé pepřák.Do druhé kapsy jsem za ta léta ještě nemusel šáhnout,holt piškot je na hafany tvrdá droga.

SunTzu

29. 02. 2012, 12:02

Burchinal : písni mi do mailu, pls.

hypo1

29. 02. 2012, 12:16

SunTzu: Ta přezka-to bude zřejmě ta, která není spojená přímo s otruhou, ale s tím řemínkem, který se zapíná přes botu, ne?

hrabos23

29. 02. 2012, 18:17

Minulou sobotu se proti mě a bráchovy taky hnala lesem nějaká rozzuřená bestie .....v kritickém okamžiku kdy Kukri bylo taseno se z dálky ozvala píšťlka a bestie odkráčela klidným krokem .

vaico

09. 03. 2012, 14:58

Lesnická pruměrka na stromy

Barand

10. 03. 2012, 18:38

Hypo1 - Ten podivín co osekával v lese sekyrkou strom byl s největší pravděpodobností entomolog (člověk, jehož koníčkem je sbírat hmyz). V zimních měsících se takhle chodí na tesaříky kteří ve dřevě prodělávají vývoj. A také na střevlíky kteří se do trouchnivých pařezů a kmenů na zimu schovávají:)

quest

09. 08. 2012, 15:46

Tak to vaše setkání se psem mě málem položilo, a to sedím doma u počítače

Marmelada

21. 02. 2013, 01:03

Jinak to není šuplera, ale stará lesnická průměrka..