Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Torzičko bodáku

07. 06. 2007 Autor: candies 6007× 21
Zdravím!Podařilo se mi náhodou za pár kaček koupit v jednom antiku todle zdevastované torzo hasičáku,stim že ho snad časem zkompletuji.Nemáte někdo náhodou,zbytečnou hlavici na tu rukojeť,kterou bych si tam navařil?

 Autor: candies

Komentáře

dabac

07. 06. 2007, 11:37

škoda ho.. , ale držím palce v rekonštrukcii

Dietr

07. 06. 2007, 11:40

Spíše vypadá na delší verzi vycházkovýho - ale chtělo by to detailnější foto druhé strany záštity....

teodor

07. 06. 2007, 11:46

je to KS98 - nemecký armádny vychádzkový bodák - nie hasič (jedine že by mal odlomenú záštitu), vyrobený firmou Alexander Coppel Solingen (ALCOSO)
prajem vela šťastia pri oprave

Hank

07. 06. 2007, 12:46

A podle ceho soudis Teodore ze je to armadni bajonet kdyz nikdy nic spolecnyho s armadou nemel??? Jinak je to torzo KS98 to je pravda. Jen s trochu dokurvenou spickou cepele - skoda ho!

teodor

07. 06. 2007, 13:00

no a aký podla teba je? udáva sa že ho mohli nosiť všetky uniformované zložky, ale polícia a hasiči mali vlastné modely - tak kto ho teda nosil???
Ale aby sme sa tejto diskusii v budúcnosti vyhli (pretože uznávam, že svojim spôsobom máš pravdu) budem ho pre budúcnosť označovať ako "armádny" - aj s tými úvodzovkami, pretože ho najčastejšie používala armáda a Waffen SS...čo ty na to?

Gucci

07. 06. 2007, 13:09

Hank: používala ho armáda přesně jak řek Teodor nevim kdo by ho používal jinej podle tebe......

Hank

07. 06. 2007, 14:34

Vazeni bajonet KS98 byla ciste a jen komercni vyroba!! Zakoupit si jej za sve mohl stejne tak vojak jako hovnometar pokud mel nejakou treba mestskou uniformu{Toto prirovnani pouzivam rad - snad kazdy pak pochopi...} Vojak pak jeste mohl bajonet doplnit o patricne portepe a pripadne i barevnym filcem v drazce bajonetu. Pokud by to byla armadni predpisova zbran musela by projit inspekci a byt orazena WaA. Policejni bodla jsou trochu o necem jinem...

teodor

07. 06. 2007, 18:56

Hank: máš pravdu a zároveň nemáš. Pravdou je, že vychádzkový bodák bol komerčnou záležitosťou a každý vojak si ho kupoval sám. Okrem toho si ho mohol dať rôzne upravovať, mnohé firmy ponúkali vo svojich katalógoch rôzne scény a nápisy, ktoré si mohol dať vyleptať na čepel a mnoho iného, včetne portepé (strapca) - jeho farby a tvar bol však presne stanovený. V čom sa ale mýliš je, že ho mohol nosiť každý. Každý si ho mohol kúpiť, ale nosenie zbraní na verejnosti bolo vždy (a v období 3.ríše špeciálne) presne stanovené. Takže predstava hovnometára s vychádzkovým bodákom po boku, je totálny blud....
Nosenie tohto bodáku bolo povolené výlučne k vychádzkovej uniforme. Nie k služobnej, nie slávnostnej a ani k ničomu inému...Kolko uniformovaných zložiek, ktoré používajú vychádzkovú umiformu (okrem armády) ešte poznáš?

Gucci

07. 06. 2007, 20:25

teodor: Třeba hovnometarská doplňovací kompanie 5.
a známky měly takovéto Hov.Abt.Kp 5......

teodor

07. 06. 2007, 20:35

Innominus

07. 06. 2007, 21:59

Pouzdro mi ale prijde na malicher 1880

dandypleska

08. 06. 2007, 06:59

zdravim,dekuji za postrehy,zmylil jsem se...muzete mi nekdo poslat link kde je ten bodak KS98 vyzobrazen vcelku,poripade vyfocen z vice stran,diky

Hank

08. 06. 2007, 07:19

To teodor: Vzhled bajonetu byl dan uz jeho zavedenim v letech pred 1.sv.valkou! Dalsi modely vyrabene po r.33 uz jsou jen odvozene. Ja bych rekl ze ty bludy siris ty protoze nezapomen Nemecko neexistovalo jen v letech 1933-45. Jak poznasn ze ten bajonet je vyroben po r.33 treba je to vyroba z let Weimar rep. nebo o neco drive... Navic bajonet k uniforme -jakekoli!!! Mohl nosit kazdy!! At uz strazny ve fabrice nebo clen domobrany. Takze priste se trochu zamysli nad ptakovinama co plkas. Posledni dobou zjistuji ze je skoda sem neco psat, mudrcu se znalostma pivnich odborniku je tu dost...

teodor

08. 06. 2007, 07:58

Hank :
1. nikdy som nenapísal nič o tom, že ten bajonet je vyrobený po roku 1933 - ak si to tak pochopil je to tvoj problém. Ja som písal o jeho používaní v tomto období, lebo vzhladom na počet uniformovaných nemeckých zložiek pohybujúcich sa na našom území (a najmä Čiech, lebo na Slovensku počas 1.svetovej vojny boli) som nepovažoval za relevantné to spomínať.
2. ak si sa niekde dočítal, že sa mohol nosiť k akejkolvek uniforme, to ešte stále neznamená, že nijaký iný predpis upravujúci nosenie chladných zbraní neexistoval - nôž s čepelou dlhšou ako 10cm (či kolko, teraz to z hlavy presne neviem) si u nás môže kúpiť každý - ale zaves si ho na opasok a prechádzaj sa s ním po námestí a uvidíš čo ti na to najbližší policajt povie.... Ono je totiž tvrdenie "mohol sa nosiť ku každej uniforme" myslené ku každe pri ktorej to ďalšie predpisy dovolovali
3. ak nedokážeš priať iný názor ako svoj vlastný, máš pravdu - radšej nič nepíš... urážok je tu poslednou dobou dosť aj bez teba

Ale inak do smrti dobrý

Pid

08. 06. 2007, 08:26

Futro je tutově Mannlicher 88

Hank

08. 06. 2007, 11:29

Ja jsem clovek ktery bez problemu a nejakych komplexu prijme nazor druheho nebo i pouceni pokud bych se mylil! Ale ten nazor nebo rada druheho musi mit taky hlavu a patu coz zatim u tebe teodore trochu postradam... Timto koncim celou debatu ktera je ve vicemene o nicem.

teodor

08. 06. 2007, 11:32

ako povieš...ty si šéf

liborradek

08. 06. 2007, 18:00

Jestli se ti to povede zavařit tak jsi machr.Já takovej dával vařit před léty svářečum u nás v fabrice a nejde to.je to z takový blbý slitiny,která prská a ukapává.Tak ad se daří.

dandypleska

09. 06. 2007, 11:19

liborradek:no uvidim co se stim da delat,tu hlavici nez zrejme sezenu bude "beh na dlouhou trat" ale vic zkazit uz asi nejde Jinac Hank and teodor mohl bych vas vyrusit a mohli by jste sem nekdo prispet ten link s obrazkem jak bodak ve zkutecnosti vypadal vazim si obou znalosti a proto ten link by aspon me a ctenarum ujasnil o jaky bodak tu je ve zktecnosti rec z toho torza prd kazdej vi dik

teodor

09. 06. 2007, 19:46

dandypleska: napr. tu :
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=8905&mm=1&xb=4&vd=1

dandypleska

09. 06. 2007, 21:55

teodor:dekuju moc