Vyklízení garáže
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
| ZÁCHRANA PŘED KAMNY | |
| Identifikace kovové součástky u bývalého letiště | |
| Lesní skládka v sudetech 2 | |
| Dýka HJ | |
| Krycí plech kulometu z techniky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
| Přísežná stráž | |
| Moje R.A.F. sbírka | |
| Dýka HJ | |
| Lesní skládka v sudetech 2 | |
| Identifikace kovové součástky u bývalého letiště |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
Autor: AZ01
2003 - 2025 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
míla
22. 02. 2006, 12:40To první je náboj do flaku ráže 20 mm, poválečná česká výroba a to druhé vojenský dělobuch.
Lantan
22. 02. 2006, 13:28Ten náboj je taková skládanka. Nábojnice je německá válečná a střela je poválečná československá.
Vaquero
22. 02. 2006, 14:03AZ01: Na ten bílý prášek bacha! Neznám přesné složení, bude to nějaká rtuťnatá sůl - pěkně jedovaté.
Karlo
22. 02. 2006, 14:08Ten náboj nemusí být skládanka, je to 20mm Mauser a vyráběl se u nás ještě hodně dlouho po válce. Používal se např. i do vložných hlavní pro T-55 na cvičné střelby a rektifikaci zamíření ještě do nedávné doby.
Lantan: Nevím z čeho usuzuješ na skládanku?
Jindra
22. 02. 2006, 14:23no naboj nejspis protitankovy (co propali pancir)
a ten valecek je urco delobuch
Karlo
22. 02. 2006, 14:28Jindra: 20 mm Mauser není rozhodně protitankový - používal se především v PL kanonech a v leteckých kanonech
Karlo
22. 02. 2006, 14:29A ten prášek je s největší pravděpodobností rozpadající se stopovka.
AZ01
22. 02. 2006, 15:48Zatím všem děkuji
Lantan
22. 02. 2006, 16:33Karlo: nábojnice má značení "42 96b va " to znamená, že byla vyrobena firmou Kabell und Metallwerke Neumeyer A. G., Nürnberg v roce 1942, serie 96b. A na střele je dtp 6/56, to jsou Vlárské Strojírny Slavičín, rok 1956
Lantan
22. 02. 2006, 16:39Karlo: a taky to není 20mm Mauser. Když už, tak je to 20 x 138 B Solothurn, známější pod německým označením 2cm Flak
Karlo
22. 02. 2006, 17:15Lantan: Sorry, text jsem rychle přejek a hned k obrázkům. Souhlas se značením nábojnice a střely, mix je to. Ale jestli se nepletu (a nepletu se), je to totéž s jiným názvem viz.:
http://www.municion. org/20mm/20x135.htm
pro zajímavost letecké 20 mm Mauser
http://www.municion. org/20mm/20x82.htm
Karlo
22. 02. 2006, 17:49Lamtan: Nejznámější je pod označením 2 cm Flak (30,38,43), ale to je zbraň a ne náboj viz
http://www.lexikon-der-wehrmacht. de/Waffen/flugabwehrwaffen. htm
A myslím si, že je rozhodně známější pod názvem 20 mm Mauser než Solothurn.
judy
22. 02. 2006, 19:01ta druhá věcička je podle mne vojenský provázkový dělobuch
wood
22. 02. 2006, 20:00Já to rozseknu. Jde o náboj 20-PSv, který byl užíván zpočátku pro vložnou zbraň ráže 20 mm pro T-54/55. Byl to mix. Posléze naběhla komletní výroba v ČSSR. Nové náboje měly označení 20-JPNhSv, tedy jednotný, protipancéřový, náhradní, svítící. Původní střely byly černé a červený pruh nad nábojnicí, nová výroba zelený pruh na střele, jak se sluší na Nb se stopovku. užito: 40g Nc prachu, celý Nb 292 g, střela 122 g, max. dostřel 5,5 km, úsťová rychlost 900 m/s
Karlo
22. 02. 2006, 20:05wood: Naprostý souhlas, ale jaké značení válečné dvacítky? Mauser nebo Solothurn? Podle mě je to totéž, ale znám ho pod názvem Mauser.
AZ01
22. 02. 2006, 20:17Nemáte někdo ješte tip jak ten provázkovej dělobuch odpálit tedy nejlépe zneškodnit když už to nemá doutnák?
Karlo
22. 02. 2006, 20:26AZ01: Ta kovová část je z jednoho kusu nebo 2 části jako kontakty? Tohle neznám, ale naše provázková výbuška se ničila proříznutím a zasunutím zápalnice do otvoru - nebo se dala vysypat. Většinou se to dělalo pod uvolněnou nálepkou a pak zpět přelepilo.
AZ01
24. 02. 2006, 16:26vzpadá to že ta kovová část je z jednoho kusu a uvnitř bylo cosi jako zápalná šňůra, ta už tam ale není a celí je to zalitý asfaltem nebo nějakou pryskyřicí. Čím je to plněný? Nedá se to rozříznout?
AZ01
24. 02. 2006, 16:29popřípadě nemáte někdo představu jakou to má razanci?
xfranta
24. 02. 2006, 18:36AZ01 --- To samé donesl kolega po úklidu kůlny. Byla u toho ale roznětka, která se vložila do zalepené dírky, zatáhlo s jak u handgranáru a údajně to buchlo po cca. 3 vteřinách. Jelikož ale není sebevrah, zahrabal to hluboko pod zem. Údajně to má dost velkou razanci na oškubání prstů u ruky a po letech to není až zase tak spolehlivé...
Tiptop
24. 02. 2006, 19:07Aj ja mam jeden taky a je na nom DTP51/66
A na naboji v zadu je 40 a hned pod tym ako keby prerazeny rok vyroby na 66
wood
24. 02. 2006, 19:21Pro Karlo: Nb pro 2.0 cm Flak 38 byl vyvinut Mauserem z Flaku 30, v použití od roku 1940.Nábojnice na obr. by měla pocházet z firmy Kabel und Metall-
werke Neumeyer A. G z Norimberku
AZ01
24. 02. 2006, 19:26xfranta:: díky asi s tím provedu to samé
Tiptop
24. 02. 2006, 19:31Je to V 10 b vojensky delobuch a je plneny myslim zmesou hlinikovy prasok chloristan draselny a sira.
Karlo
25. 02. 2006, 19:50werffer: Náš V 10 b byl ale v provedení žluté barvy, součástí provázkového vinutí bylo i provázkové ouško. AZ01 píše, že to otec dostal od rusa na cvičení, snad tedy ruská obdob.