Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Záhada z roku 1945

21. 05. 2015 Autor: BLONDI 7532× 32
Do zbierky mi pribudol zaujimavy Soldbuch Volkssturmu, tie sa moc nevidia. Avsak co ma zarazilo, je datum vystavenia: 30.2.1945!!! Prezrel som historicky kalendar a februar/unor mal aj v roku 1945 iba 28 dni. Dokaze mi niekto vysvetlit, ako je toto mozne? Jedna sa iba o obycajny ludsky omyl? Podotykam, ze tento datum je tam uvedeny asi 8 x, takze o jednorazovy omyl pri pisani sa nejedna.
BLONDI

Komentáře

klot

21. 05. 2015, 10:31

Na to jsi snad ani nemusel prezerat historické kalendáre, abys zjistil že únor nemá 30 dní....

Donato

21. 05. 2015, 10:37

Ze strany vydávajícího úředníka se zcela jistě jednalo o sabotáž

dolin

21. 05. 2015, 10:37

Být to ruská legitka tak věřím, že měli únory které byly vlastně březny či ledny (dle toho, jestli zítra znamenalo včera, dnes či snad dokonce předevčírem nebo pozítří) co měly v průměru i 52 až 63dní - o tom žádná,... Takto nevim. Případně to svědčí o ne zcela,.kompetentnosti obsluhy :D

karbi

21. 05. 2015, 10:39

Zajimave zrejme lidska chyba v tom obdobi bych se vubec nedivil nebo to je 3 ale je tak napsana ze splyva ve 2 ale kdo vi 

Marous10

21. 05. 2015, 10:43

Je to s podivem! Kam se poděla ona pověstná germánská preciznost?

FerdaMravenec

21. 05. 2015, 11:21

Němci v tom čase už nevěděli kde je sever, ale vědeli která bije. Byla to pravděpodobně jedna z Hitlerových zázračných zbraní - útěk v časové kapsule do čtvrté dimenze.

sobol

21. 05. 2015, 11:33

30.III.1945

blond

21. 05. 2015, 11:58

Sobol: urcite nie - v zatvorke je nemecky jasne napisane FEBRUAR. A cislo 30 tiez sedi, nakolko tento datum je tam 8x zapisany celkom jasne a citatelne aj na inych stranach.

karpo

21. 05. 2015, 12:17

tak toto poliaci fakt prehnali

dou.

21. 05. 2015, 12:57

Hm další moc smutnej příběh o originálmích německejch věcech.

b

21. 05. 2015, 13:56

protože to je falzum---a ani není potřeba se dívat do historického kalendáře ty jelito

walker

21. 05. 2015, 14:26

Jo bohužel "b" má pravděpodobně pravdu. Neboli za "b" je správně

blond

21. 05. 2015, 14:32

Iba primitivny debil ako b (bez jedineho prispevku) to moze povazovat za fake. Je velka skoda, ze na rozdiel od minulosti navstevuje tieto stranky coraz menej znalcov ale o to viac neznalych individuii co sa v takych veciach nevyznaju. Staci si pozriet moje prispevky dolu aby znaly clovek videl, cim sa zaoberam a kolko replik som sem uz dal. Ale s primitivmi sa diskutovat neda ! Vsetkym znalcom a slusnym ludom sa ospravedlnujem za tvrdsie slova.
PS: Soldbuch pochadza z Rakuska z blsaku . Je plny zaznamov, dany vojak bol dokonca nasadeny na Slovensku. (zold vyplacany v SK). Ale skutocne nema zmysel posielat sem dalsie podrobnosti. Debil ako b  napise, je to fake bez akehokolvek odovodnenia a dalsi idioti sa k tomu radi pridaju. Velka skoda Detektorwebu a divim sa, ze admin tomu primitivovi b doteraz nezablokoval pristup.

b

21. 05. 2015, 15:11

blond- LUBOŠ ...velmi rychle se uklidni,,

lukul

21. 05. 2015, 15:46

To slovo v závorce moc jako Februar nevypadá. Rozluštit kurzívu je drobet těžší, ale nějak to má málo písmenek, zdá se mi. Navíc to první písmeno by mělo být velké "F". Taky se mi zdá, že za tím slovem je tečka.
Pokud to je vystavené v Rakousku, pak by mohla být možná varianta názvu měsíce Fäber namísto Februar - podobně jako Jänner namísto Januar. Ale pak tam není přehlasované "ä" a ani možná kombinace "ae" a i když mají rakušané trochu jinou němčinu, pak stále by měli mít název měsíce s velkým písmenem na začátku.
Víc fotek by vážně nebylo?

Rozum

21. 05. 2015, 18:46

Kurna kluk na fotce je hodne male mlade....B je B

blond

21. 05. 2015, 19:54

Lukul: Presne si to vystihol, konecne odborna pripomienka ake som tu ocakaval. Soldbuch vystaveny v o Viedni. Osobne to slovo povazujem za FEBER (dovolim si Ta opravit - v Rakusku sa nepise Fäber, ale Feber, leden je Jänner) , ale je fakt, ze prve f je male pismeno (malo by byt velke). Kludne ho nafotim cely, len neviem, ci to ma vyznam robit, lebo tie posledne tri prispevky (od ludi, ktori nikdy nicim neprispeli na Detektorweb), ma fakt znechutili.

zero

21. 05. 2015, 21:07

A proč je pod tím jeho podpisem ještě jedno jméno přepsané jeho jménem?

dou.

21. 05. 2015, 23:16

Jak píšeš 30.II. je tam uvedeno osm krát. To je opravdu velmi zvláštní lidské selhání u tohoto data, ktomu fakt že ho vypisovaly minimálně dva lidi a to jednim perem(aspon co je vidět z druhý a třetí fotky bohužel víc jich tu nemáš). Soudim z mě známejch podobnejch tiskopisů kde to hraje barvama.
Ten soldbuch je prostě podezřelej i kdyš je z Rakouskýho na blešáku. Mimochodem všeljaký polský "origoše" jsou proslavený po evropě, a jsou z nich neštastný i jiní šmati. Ale netvrdim nic.

I když sem divnej člověk co nemá příspěvky a tim tě znechucuju tak předem konstatuju že se opravdu nehodlám dohadovat o hypotézách že chapec si celej soldbuch vypisoval sám a Vídenskej volkssturm a školáci neměli pera a k tomu jim všem došli kalendáře.

Jinak 30. únor zase taková blbost neni ale tohle neni ten případ.
http://cs.wikipedia.org/wiki/30._%C3%BAnor

Vojtaci

21. 05. 2015, 23:54

Taková úvaha - když je celý soldbuch vyplněný, kdyby to někdo padělal, tak by si s tím musel dát obrovskou práci. Nevymýšlel by takovou blbost jako třicátý únor nebo by se podíval do historického kalendáře a dal by tam normální a uvěřitelnější datum. Také si nemyslím, že by to někdo obzvláštňoval zrovna takovou ptákovinou... Na druhou stranu je také divné, že se někdo splete osmkrát a píše to tam znovu a znovu - kdybych tam psal třicátého února tak by mi to bylo divné už jen vizuálně... no nevím... možná to ten nebohý vojáček vyplňoval někde v poklusu a nepřemýšlel o tom... je to vážně záhada.

kebabJm

22. 05. 2015, 08:55

juchůů, jedu do rakous, tam se na blešáku neprodávaj šméčka

klot

22. 05. 2015, 10:11

blond - nechce se mi to číst znovu, ale myslím, že jsi byl první, kdo začal ostatní označovat slovy "debili" a "idioti". b tě nazval jelitem, což je o několik řádů mírnější. Je to veřejné diskusní fórum, tak se nerozčiluj, že tu není hejno odborníků kteří všechno ví. Cos čekal, sem chodí i lidi, co se musí dívat do kalendáře kolik má únor dní...

Marouš1

22. 05. 2015, 12:10

Nemám tady žádné příspěvky, takže si nemohu dovolit fundovaný komentář. Prostě je to podivnost, zbytek argumentů si nechám pro sebe.

blond

22. 05. 2015, 19:17

Zero: jeho podpis je hore Herbert Kaurek, dolu je podpis a hodnost toho nadriadeneho, ktory Soldbuch vystavil
Klot: ano, je to diskusne forum, preto som to sem poslal, aby sa diskutovalo o tom a nie pisalo nezmysly. Dost dlho sa tym zaoberam aby som rozoznal original od nejakej repliky. Ale ani ja nie som neomylny, ale uraza ma, ked sem niekto napise je to replika, blbost a pod. a nicim to neodovodni. Pokial ma niekto rozumne argumenty, tak to beriem a rad sa necham poucit. Ale pisat komentar a pritom tomu nerozumiet, tak to je uz ludska hlupost. A za tym si stojim. Ked nieco napisem, aj negativne, na diskusne forum, tak si to aj musim odovodnit.

zero

22. 05. 2015, 19:28

Blondi to já vidím, ale pod jeho podpisem je vidět nějaké jiné jméno- ne dole pod ním, ale jeho jméno je napsáno na jiném.

blond

23. 05. 2015, 09:10

Zero: pokial myslis tu poslednu tretiu fotku a ten spodny podpis, tak tam je podpis nadriadeneho a pod nim nie je podpis, ale hodnost nadriadeneho ( Kp. ??? = Kompanie ???).)

lukul

23. 05. 2015, 11:28

zero: myslíš tím, že křestní jméno Herbert je napsáno na jiném slově a tím ho zakrývá? Původně jsem si myslel, že pisateli došel inkoust, tak neuměle navázal. Ale když tak teď na to koukám, tak by se musel hodně netrefit, protože mezi "b" a "t" je nějaký cancour. Zajímavé. Jinak to velké písmeno v názvu měsíce se stává. Sám jsem také v předchozím pířspěvku napsal Rakušané s malým "r"

zero

23. 05. 2015, 12:01

Blondi nevím jak už to napsat. Máš podpis toho kluka. Ten podpis je na papíře. A na tom papíře je už jiný podpis. Jak píše Lukul pode mnou. Podpis toho kluka překrývá jiný podpis. To že je tam podpis nadřízeného vím, ale o tom se nebavím.

blond

23. 05. 2015, 14:53

Zero: Teraz uz chapem, ja som si tam predtym nic nevsimol, preto som nevedel, co myslis. Teraz som si to pozrel v skutocnosti a podla mna je to iba tak divne rozpity atrament, pod tym nie je ziadne ine meno. Ale fakt to vyzera ako este raz obtiahnute.

maxa

23. 05. 2015, 19:10

Nafoť to všechno a myslím že bude jasno...

furtsedivil

23. 05. 2015, 23:20

Dle mého názoru se jedná o originální soldbuch (obal z lisovaných hadrů) s originálními razítky, zmatečně vyplněný někdy po válce(datum, jednotka zaměněna za hodnost velitele). Fotografie a svorky na ní neprocházejí přebalem? Inkoust také zřejmě není dokumentní, spíše plnící bombičkové pero...

sokol31

26. 05. 2015, 07:43

Čerti vědí co to je zač....